Toon posts:

Heeft god de mens geschapen of andersom?

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mensen zijn niet in staat alles direct te begrijpen, dit komt door de beperkingen van de hersens.
Mensen gaven veel aandacht aan communiceren en doen dat nu nog steeds. In een heel vroeg stadium van de mensheid hebben wij door meevallers in de evolutie meer besef gekregen dan andere diersoorten. We kregen eerst besef over onszelf en daarna ging steeds meer over naar de omgeving. Dit besef nam toe en toe en we begonnen kennis te vormen over onszelf en later over de omgeving. Je past jezelf een front aan waar je je het prettigst bij voelt, en daarmee klonter je kennis bij elkaar. Hiermee ga je communiceren en verkrijg je brokken kennis. Anderen leren van jou en jij van hen. Met dat brok kan je dan oplossingen zoeken en vinden in de meeste gevallen. Niet altijd want je gaat jezelf bedenken waar alles vandaan komt en of er een begin is geweest. De drang blijft en zo op dit punt aangekomen val je al snel in een heel diepe schacht van onmogelijke oplossingen en complexe gedachten. De enige manier om hier uit te komen is er toch een oplossing voor te zoeken.
Nu kom je al snel op het idee om te bedenken dat iets of iemand hier achter moet zitten. Je zoekt een uitweg naar iets dat boven alles staat een luxe goocheldoos heeft en over een enorm meetkundig inzicht beschikt. Dit kan alleen een menselijk wezen zijn want onder dat iets zijn wij het machtigst. De keus ligt vast en hier kan dan nog eeuwen over gecommuniceerd worden. Hier kom ik dan weer uit bij brokkennis, door er zo lang over te denken en te verspreiden heeft het geloof een enorm sterke basis gelegt. Deze basis is nog eens versterkt door het schrijven van de bijbel en de verzamel punten (oftewel kerken). Door deze basis hebben wij nu nog met gelovige mensen te doen. Geloven is helemaal niet meer nodig als je naar alle kennis en naar de communicatieve vaardigheden van deze tijd kijkt.
nu vraag ik hier enig reactie op. *D

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

Ach ja, dit topic is al meerdere keren geweest.
Van de theisten kan je het gebruikelijke verwachten en van de atheisten ook.

Aanname: Zonder de mens bestaat er geen God.

Conclusie : God is door de mens verzonnnen.

Simpel.

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Die reactie moet lukken.

Om er nog een oliedruppel bij te gooien kun je jezelf afvragen of de realiteit zoals wij die ervaren ook de werkelijkheid is. Misschien zijn wij allen wel goden, die ieder voor zich een stuk werkelijkheid scheppen en in stand houden. De werkelijkheid als geheel is dan een samenkomst van al onze werkelijkheden, waarbij we invloed uitoefenen op elkaars werkelijkheid, dmv communicatie.
Misschien zijn wij wel nooit dieren geweest en zijn dieren niets anders dan onze eigen scheppingen.

Vanuit deze visie kunnen we trouwens veel van ons eigen gedrag goedpraten en ons van een deel van het morele juk dat we onszelf opleggen ontdoen. Is dat nu niet handig? :P

Verwijderd

Het hangt er een beetje vanaf wat je onder God verstaat :

God uit de bijbel is door de mens verzonnen, maar als je de natuur en je afkomst ziet als God, dan bestaat deze wel degelijk.

Daarnaast, als God je schepper is, dan bestaat ie toch, al is het in de vorm van je vader.

Daarom lijkt het me handig als je de definitie van God wilt uitleggen.

Verwijderd

lees eens wat over uittredingen en bijna dood ervaringen en ga je dan nog eens afvragen of God wel of niet kan bestaan

Verwijderd

lees eens wat over ufo's en ufo ontvoeringen en ga jezelf afvragen of alles wat je waarneemt wel echt is

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:18

Lordy79

Vastberaden

God uit de bijbel is door de mens verzonnen
Daar doe je nogal een uitspraak... ik geloof dus van niet.. beiden kunnen we het helaas niet bewijzen.

(ik zou net zo blij zijn met een bewijs van het niet bestaan van God als met een bewijs van het bestaan van God)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
God met hoofdletter is Bijbelse god....een bewuste/scheppende god

Verwijderd

Topicstarter
De definitie van god uit het woordenboek: De schepper, het opperwezen.
duidelijk?
ik neem aan dat je dat al wist. *D

Verwijderd

OKHe, Ik vind niet dat God door mensen is verzonnen. De atheisten hebben een houvast. Dat vroeger toen de paus de opperhand had, allerlei bullshit l*lde in de naam van de bijbel. En geloof het of niet, tegenwoordig denkt men dat het vagevuur en al die andere onzin bestaat. En tegenwoordig wil God zich niet laten bewijzen. Dat is ook logisch, omdat Hij dat niet meer wil. Zoveel wonderen werden er verricht, zoveel testamenten, zoveel briefen van koningen en zoveel afbeeldingen over de heilige gebeurtenissen, en men wil nog steeds niet gelofen dat Hij en zijn rijk bestaan.
Dus, we zijn Hem gewoon vergeten. :'(

(koran: De atheist zal niet kunnen worden omgekeerd tot het geloof. Dat moet hij zelf ondervinden. O jullie ongelovigen, jullie zullen de vrees voor Hem voelen, maar dan zal het al te laat zijn.

Verwijderd

Hiermee wil ik ook zeggen dat Veritas ongeloofelijk oneerlijk is behandeld. Ik geloof dat alle onderwerpen van hem wel aansprekelijk zijn. Ik snap echt niet waarom ze op slot moten. Veritas is een nieuweling, dus geef hem een kans om iets te zeggen, is het niet zo dat iedereen een eigen visie heeft. EN ZIJN ONDERWERP IS NOOIT BEHANDELD. ALLEEN DOMME GASTEN LEZEN OERKNAL EN DENKEN DAT HET HETZELFDE IS. Dus niet he. !!LEZEN!! |:( dit onderwerp was gewoon vet.
Please reaction, of mee of niet mee eens.

Ik denk dat een verontschuldiging hier nodig is tegenover Veritas.

• Flaman
Mwa, het is een argument wat uit de tientallen discussies is gehaald. (topictitel)

Maar ik vind het nog wel een discussie waard. Alleen ik blijf maar oude posts kopieren ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn tweede dag en heb hier nog niks over gelezen dus doe je best. Lijkt me leuk.
:) :) *D

• Lamborghini
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06-2022
Beste _veritas_, ik weet niet of je het weet maar er is een zoekfunctie bij dit forum. En de mensen die al eerder iets hebben gepost zouden het wel zo makkelijk vinden als je daar een gebruik van maakte, ipv hun laten kopieren en plakken van oude posts.
(Dit was even een korte opmerking)

Voor mij bestaat die vraag (Heeft god de mens geschapen of andersom?) niet eens, want god is de mens en alles samen is god. God is alles, wat je wel en niet ziet.

Maar de god van de bijbel bijv. is volgens mij gewoon door de mens geschapen, ik weet alleen niet hoe die mensen erop zijn gekomen, dus ik wil ook weer niet zeggen dat hun god hebben geschapen.

• Flaman
Jah Lamborghini (vette karren) ik vind dat je gelijk heb... :)

En ik deel jou visie denk ik wel....Bijbelse God is niet echt...

Verwijderd

Op Tuesday 13 March 2001 22:13 schreef Flaman_Creationz het volgende:
Jah Lamborghini (vette karren) ik vind dat je gelijk heb... :)

En ik deel jou visie denk ik wel....Bijbelse God is niet echt...
Ah, je deelt MIJN visie dus !!

• Flaman
Kan wel, ik heb alleen de post van Lambo gelezen

Maar ik zag wel een topic over Lamborghini ze;f

• Cookie
  • Laatst online: 04-07-2025
O jullie ongelovigen, jullie zullen de vrees voor Hem voelen, maar dan zal het al te laat zijn.
Deze frase geeft meteen aan wat 1 vd. drijfveren (geweest) is van mensen, om een godsbeeld te creëren: angst.

Angst voor de dood en het 'hiernamaals', angst voor de zinloosheid van het bestaan en de angst om te aanvaarden dat we eigenlijk allemaal alleen zijn en dat we op onze eigen benen moeten staan, nadat we onze ouders ontgroeid zijn.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• Lamborghini
Op Wednesday 14 March 2001 00:11 schreef Flaman_Creationz het volgende:
Maar ik zag wel een topic over Lamborghini zelf
En wat vond/vindt je daarvan?

Helmaal gelijk VipTweak. Ik deel ook jouw mening 8-)!!!

• martin.h
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10-2025

martin.h

Met een HAMER past ALLES!

Op Wednesday 14 March 2001 01:19 schreef testcase het volgende:

[..]

Deze frase geeft meteen aan wat 1 vd. drijfveren (geweest) is van mensen, om een godsbeeld te creren: angst.

Angst voor de dood en het 'hiernamaals', angst voor de zinloosheid van het bestaan en de angst om te aanvaarden dat we eigenlijk allemaal alleen zijn en dat we op onze eigen benen moeten staan, nadat we onze ouders ontgroeid zijn.
Kijk jij snapt het ik denk precies hetzelfde!!

The Souffle will raise or it will not. And there is no damn thing you can do about it!

Verwijderd

De mens wordt ook geschapen door zijn visie.
Ergo speelt de inspiratie die vorm krijgt uit abstracte begrippen ook een rol in belevingswereld. Denk maar bijv. aan de notie van archetypes en het zgn 'collectief onderbewuste'. Of morphogenetische velden.

• Flaman
Op Wednesday 14 March 2001 19:05 schreef Lamborghini het volgende:

[..]

En wat vond/vindt je daarvan?

Helmaal gelijk VipTweak. Ik deel ook jouw mening 8-)!!!
Niet helemaal gelezen. Ik zal zo effe kieken

Verwijderd

MOGGE!!!!

Wat denk je nou zelf....
WAKE UP

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Tzzer:

Dat soort flames worden hier niet op prijs gesteld. Als _veritas_ vind dat hij ongerechtvaardig behandeld is moet hij daar zelf maar over klagen. Zowel mijn emailaddress als mijn UIN zijn bekend, iedereen die dat wil kan mij contacten. En als je dan persee daarover wilt klagen, doe dat dan niet door te flamen in een thread die heel ergens anders over gaat.

Laten we blij zijn dat hij nu goede threads post en daar serieus op in gaan, ipv onmiddelijk die threads te verpesten door over totaal andere onderwerpen te gaan flamen.

Je hebt al een waarschuwing voor flamen staan Tzzer, dus ik zou erg oppassen als ik jou was.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Flaman
Op Wednesday 14 March 2001 19:57 schreef Minimoon het volgende:
MOGGE!!!!

Wat denk je nou zelf....
WAKE UP
:?

Verwijderd

Topicstarter
Op Wednesday 14 March 2001 19:57 schreef Minimoon het volgende:
MOGGE!!!!

Wat denk je nou zelf....
WAKE UP
Waar heb je het over? Wil je wat prezieser zijn? gaat dit over mijn stuk? over iets daarna?
:)

• Flaman
iDD...vatte em ook al niet zo....

• whitehouse
  • Laatst online: 16-12-2025
Zelfs de bijbel spreekt over geloven..
geloof is de zekerheid van de dingen die men hoopt, en het bewijs van de dingen die men neit ziet.
Nu kan dit dus overkomen als slapjes...Het is geen bewijs wat wetenschappelijk in overweging genomen zou kunnen worden. God is ook niet iemand die op ONS niveau wetenschappelijk ontleed wil worden...
ju KUNT Hem leren kennen, als je wil..dan zal God voor jou ook levend worden...niet een eigen gemaake God , maar wel een God die niet op onze voorwaarden opereerd..en tja..wil je perce dat God zich aan jou aanpast , zul je een lekker leven leiden..maar tja..moet je niet klagen als het vagevuur (hel) toch bestaat..en jij daar toch terecht zou komen..fair is fair..

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• whitehouse
  • Laatst online: 16-12-2025
hm..niemand ? was mijn voedsel toch iets te zwaar om te verteren ? :P

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• Defspace

Defspace

Administrator

maar tja..moet je niet klagen als het vagevuur (hel) toch bestaat..en jij daar toch terecht zou komen..fair is fair..
Duidelijk een voorbeeld van iemand die gelooft uit angst.
Wij zijn toch allemaal kindertjes van God.
Om die reden zie ik het ook zo:

Iemand gelooft, doet allemaal foute dingen, vraagt om vergeving, wordt niet vergeven, gaat naar de hel.
Iemand gelooft niet, doet geen foute dingen,
gaat naar de hemel.

Als er al een God bestaat, gaat het er echt niet om of je in hem gelooft, het gaat er alleen maar om dat je je medemens respecteert, en leeft volgens een aantal standaard normen en waarden. (Gij zult niet stelen, Gij zult niet moorden, Gij zult uw medemens liefhebben.)

Maar ja, allemaal loos geblaat, ik zal niet geloven, ik zal dood zijn als ik dood ben.

• Lamborghini
Op Friday 16 March 2001 15:20 schreef Defspace het volgende:
Als er al een God bestaat, gaat het er echt niet om of je in hem gelooft, het gaat er alleen maar om dat je je medemens respecteert, en leeft volgens een aantal standaard normen en waarden. (Gij zult niet stelen, Gij zult niet moorden, Gij zult uw medemens liefhebben.)
Dit vindt ik nou eens een uitzondelijk goede uitspraak. Echt, helemaal mee eens Def.
Van zulk soort berichten wil ik er wel meer zien.
Allee die 'het gaat er alleen maar om' is voor vele al moeilijk zat dus die 'alleen maar' had ik weggelaten.

Verwijderd

Op Friday 16 March 2001 15:20 schreef Defspace het volgende:

[..]

Maar ja, allemaal loos geblaat, ik zal niet geloven, ik zal dood zijn als ik dood ben.
Sorry hoor, maar het staat er letterlijk in.

|:( |:( |:( |:(

• Defspace

Defspace

Administrator

Op Friday 16 March 2001 15:56 schreef Tzzer het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar het staat er letterlijk in.

Sorry hoor, maar dat staat in een heel erg fout (menselijk)boek.
- Zo fout zelfs dat er in het verleden mensen gedurft hebben te stellen dat DAT God's woord was.
- Zo fout zelfs dat jij dat nu nog aanneemt als waar.

• Cookie
Op Friday 16 March 2001 10:19 schreef whitehouse het volgende:
Zelfs de bijbel spreekt over geloven..
geloof is de zekerheid van de dingen die men hoopt, en het bewijs van de dingen die men neit ziet.
Nu kan dit dus overkomen als slapjes...Het is geen bewijs wat wetenschappelijk in overweging genomen zou kunnen worden. God is ook niet iemand die op ONS niveau wetenschappelijk ontleed wil worden...
ju KUNT Hem leren kennen, als je wil..dan zal God voor jou ook levend worden...niet een eigen gemaake God , maar wel een God die niet op onze voorwaarden opereerd..en tja..wil je perce dat God zich aan jou aanpast , zul je een lekker leven leiden..maar tja..moet je niet klagen als het vagevuur (hel) toch bestaat..en jij daar toch terecht zou komen..fair is fair..
>:) MWOEHUHAHAHAAAA.....

• Cookie
Op Friday 16 March 2001 15:07 schreef whitehouse het volgende:
hm..niemand ? was mijn voedsel toch iets te zwaar om te verteren ? :P
Niet zozeer te zwaar, maar gewoon niet te pruimen :r.

Verwijderd

Topicstarter
Jongens nu heb ik nog een stukje gevonden dat ik geschreven heb toen ik ongeveer 14 was. Ik ben een beetje naar de klote (zwaar aangeschoten) dus niet letten op spellings fouten.

Verklaren gaat om directe argumenten die in overeenstemming staan met wat je probeert uit te beelden. Ze zeggen: bijbel lezen is bijbel verstaan is het niet zo dat vroeger alles letterlijk genomen werd en dat dat nu beduidend anders is? Want nu wordt er van je verwacht dat je ja eigen mening vormt met behulp van de bijbel door alles niet letterlijk opte vatten. dit moeten ze zeggen omdat ze achter de feiten aanlopen op dit moment en niet willen inzien dat het Atheisme in opkomst is doordat mensen meer vermogen krijgen in vrijdenken en dat komt weer door groepsvorming, waardoor communicatie de vrije loop krijgt.
vrij is niet slecht want vrij ben je geboren en vrij hoor je na te denken omdat je die bevoegt heid nu eenmaal hebt meegekregen en niet door god want die is voorbehoedend wordt uitgelegt.
Kom uit voor jezelf en respecteer een ander (niet) of pas als hij helemaal verdoemd is tot zijn domheid in geloven in een god.

Tja wat je op zo'n leeftijd allemaal kan verzinnen. Ik had het opgeschreven en kwam er gister achter dat ik dit nog had.
:)

En die hel van je....
Ik lach me dood als jij dood gaat en je niks zal vainden als je dan nog besef hebt.
ik kijk er nu al naar uit. *D

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand hier iets op?

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

[slap-gelul-mode]
Euhm... Ik ben dus God. Met vragen kan je bij me terecht op gifkikker@hotmail.com van 9 tot 5 worden alle vragen beantwoord. En die oerknal was dus gewoon een potje Chilli Concarne dat dwars zat. De gassen en halve etensresten zijn gaan rotten, mixen, zweren etc en dat heet nu de aarde en de mensheid. Zo heb ik eens een boer gelaten richting mars en die verdorde helemaal.
[/slap-gelul-mode]

Okeej ff serieus ik geloof wel in mezelf maar niet in een God en vind mensen die dat wel doen vaak wat labiel. Hoe kan je iets aannemen waar geen enkel bewijs voor te tonen is? Waarom vraag je het je af? Wat heeft het voor nut er achter te komen waar we allemaal vandaan komen zonder de uitkomst te kunnen achterhalen laat staan de bevonden onformatie nuttig toe te passen? ben Rooms Katholiek opgevoed en het enige overblijfsel is dat ik carnaval vier en niet in de Kerk begraven wil worden omdat ik dat lame vind.
Verder heb ik ook zwaar respect voor mensen die heilig geloven in een tijd dat het allesbehalve hip is en hun geloof aan alle kanten onder vuur ligt. Het getuigt tegenwoordig van enig lef als je zegt: "Ik Geloof". Dussuh, laat je niet uit het veld staan door mijn komisch bedoelde slap-gelul-mode maar ga er lekker mee verder. Als je precies weet waar we vandaan komen, mail me ff want ook al heb ik geen bestemming voor de informatie, licht geinteresseerd ben ik wel :)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Nog even over die bijbel...

Staan wel normen en waarden in die kloppen hoor. Heb het ding op mijn 16e eens uit interesse/verveling gelezen. Alleen in Leviticus als ik het goed weet staat een stukje "Gij zult niet liggen met een andere man" oftewel lame vertaling van "lay with" wat zoveel betekent als neuken met een andere vent. Nu ben ik heterosexueel maar ik vind het lame dat zo'n bijbel homosexuelen veroordeeld. En de gelovige mensen leven naar de Bijbel en nemen dat dus over. Pure lameness in mijn ogen.
Dussuh, kom maar op met dat vagevuur, dan tweak ik de gasbranders daar wel. VageVuur is me ook op de nick geschreven >:)

>:) VAGEGAST >:)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Denken jullie dat God niet bestaat? Of degene die denken dat hij bestaat maar dan in de vorm van pure liefde is (is ie wel maar niet altijd).
:::::
Hier iets dat kan bewijzen dat God niet pure liefde:

Lange tijd geleden was er een stad dat bestond alleen uit Homo's. Op een gegeven momment Kwam een man in die stad en begon in het openbaar te spreken: O, jullie (degene die een fout begaan. God heeft de mannen de vrouw geschonken. Een tegenpool. En jullie willen liever je eigen soort neuken? Zo zij het dan.... de man werd uit de stad verbannen. Vrowen waren er niet en dus... oh ja hij kon nog wel een laatste opmerking doen. Verwacht binnenkort een pak slag van God de allmachtige. De tijden gingen voorbij en de homo's waren niet bang voor een iemand waarvan ze maar een vaag verhaal over hadden gehoord. Tot op een dag..... ze allemaal een natuurlijke dood vonden, er stond in dat de stad met de grond gelijk werd gemaakt.
Leuke God he.

En natuurlijk hoor je voor z'n toorn bang te zijn. Volg dit voorbeeld en van vele anderen.
De duur van ons leven is niks vergeleken met het hiernamals. Waarom niet bang zijn, durf jij het risico te nemen?? Ik ben al overtuigd.

Verwijderd

Tzzer:

ik vind persoonlijk dat de gok van pascal het mooist weerlegd wordt door Terry Pratchett in small gods

Gaat over iemand die ook de goden aanbad omdat hij er niks bij te verliezen had. Na zijn dood wordt hij wakker en ziet dat hij midden in de kring ligt van alle goden, die daar kwaad kijken met knuppels en andere akelige wapens in hun handen...

Oftewel: God heeft als hij echt bestaat heus wel door om welke reden je gelooft of niet gelooft, en als hij een beetje algoed is, zal het hem niet gaan om of je nou gelooft of niet, maar om de REDEN daarvoor.

Verwijderd

Captain Proton, dat denk jij als atheïst, maar gelovigen weten wel beter hoor :P
Die houden vol dat als je je hele leven nooit iets fout hebt gedaan, maar niet in god gelooft, je toch naar de hel gaat, alleen omdat je niet gelooft...

Nou ja, laat ze dat maar lekker denken. Wij weten wel beter :P

Verwijderd

Topicstarter
In de bijbel staat: Als je geen wonderen gezien hebt is er geen kans dat je gelooft.
dus als ik geloof en ik zou dat lezen zou ik toch van het geloof afstappen maar toch geloven er zoveel mensen. Wat hebben jullie dan voor wonder meegemaakt dat je van god mag gelofen?
ik persoonlijk niks dus ligt de conclusie vast. *D

Verwijderd

Topicstarter
Is het iets te moeilijk?

Verwijderd

Op zaterdag 17 maart 2001 10:41 schreef VageGast het volgende:
[slap-gelul-mode]
Euhm... Ik ben dus God. Met vragen kan je bij me terecht op gifkikker@hotmail.com van 9 tot 5 worden alle vragen beantwoord. En die oerknal was dus gewoon een potje Chilli Concarne dat dwars zat. De gassen en halve etensresten zijn gaan rotten, mixen, zweren etc en dat heet nu de aarde en de mensheid. Zo heb ik eens een boer gelaten richting mars en die verdorde helemaal.
[/slap-gelul-mode]
whahaha LOL :)
Okeej ff serieus ik geloof wel in mezelf maar niet in een God en vind mensen die dat wel doen vaak wat labiel
wat minder lol
Atheism coupled with evolution is a deadly combination. Atheists tend to believe they are superior to believers – considering believers as stupid and gullible. The mantra for evolution is "survival of the fittest". Because atheism considers LOVE as just an emotion, the genocide of millions is the next logical step in a group of people who believe themselves "superior".
maar wel tof dat je mij als gelovige wel stoer vind :) 8-)

Verwijderd

LOL Flamez! :D

Heb je dat van die site die zegt dat alle atheïsten demonen zijn?

Ik weet dat je dit post omdat je hoopt dat alle atheïsten meteen de verdediging in gaan. Maar je weet toch zelf dat het onzin is.

• Paradoxia
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Dat ik dit topic nu pas gespot heb...
Er kan best wel een bovennatuurlijke kracht zijn die het leven hier geschapen heeft, maar om die direct als een god te beschouwen?
Dacht 't niet.
Het geloof op zich zelf slaat op shit. Zoals iemand ooit al heeft gezegd (volgens mij Carl Marx :?): "Religion is the opium for the masses." Daar houd ik het maar bij.
Aanbidden en ver-eren, niets voor mij! :r

Nederlander in het enge Florida

Verwijderd

Okay mijn aandeel, ik post hier nooit maar vond het deze keer toch wel erg interessant dus ik geef mijn reactie.

God? definitie?
Heeft god de mens geschapen of andersom?
Het zijn allemaal dingen dat door ons is verzonnen vind ik zelf.
Nooit wetenschappelijk bewijsbaar netzoals liefde, we weten dat het er is maar we kunnen het niet bewijzen.
Onderwerp god : wat is god? schepper? maar waarvan? waar komt het vandaan of is het weer iets dat wij hebben verzonnen.
De mens verzint vaak iets om het te verklaren maar toch kan men het niet verklaren.

Conclusie wetenschappelijk onbewijsbare stelling, filosfies wel bewijsbaar maar op 2 manieren: god heeft de mens geschapen en de mens heeft god geschapen. Hierbij bedoel ik dus dat god de mens HEEFT geschapen en de mens god heeft bedacht eerder om te verklaren hoe wij op aarde zijn.

Hopelijk snappen jullie het want het kan nogal confusing zijn.

Greetz

Verwijderd

heeej,

ik wil graag even reageren op dit onderwerp, want ook ik vind het intressant. ik ben en vriendin van MindsMonk, en ben even op zijn naam, vandaar.

Mijn mening is dat wij god hebben geschapen. Het is voor mij een raadsel hoe wij op aarde komen, maar ik geloof niet dat er iets is dat ons geschapen heeft. Waarom is er dan zo veel oorlog. Waarom zijn er dan zoveel ziektes, en waarom zijn er dan zoveel culturen met gruwelijke dingen (denk aan vrouwenbesnijdenis).
Als god echt zou bestaan, waarom hebben we dan niet een eigen 'band' met god? Waarom volgen we dan allemaal de bijbel, wat in sommige landen zo erg is, dat er (bijna) nix wordt gedaan dat niet door de bijbel is goedbevonden? Waarom is abortus in zoveel landen dan verboden of een erg grote taboe?? Omdat het in de bijbel staat ja.. Maar waarom is die bijbel er?? Ik denk dat de bijbel, of wel boek dan ook, er is om alles op een rijtje te zetten, zodat je je daaraan houd, en zodat je altijd kan zeggen, als iets neit te verklaren is: 'het staat in de bijbel/ boek'. Of: 'het is Gods wil'. Ik vind het in principe een klein beetje lijken op de schuld op iemand anders schuiven. Alleen is er in dit geval niet een iemand die je aan kan raken, maar wel iemand die iedereen kent. Bij deze God wordt er verwacht: ok, ik vergeef het je, het was Gods wil dan inderdaad.

Ik denk dat wij een god hebben gemaakt om iid toch een verklaring voor ons bestaan te hebben, maar mijn mening is dat die er gewoon niet is!!
Ik hoop dat jullie het allemaal nog een beetje konden volgen, en dat er neit te veel vragen werden gesteld door mij, maar dat zijn de vragen die voor mij resteren.., de reden dat ik niet in God geloof.
Pagina: 1