Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

forwarden "normale" webbezoekers naar andere server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment sturen wij via een A record in de dns alle websitebezoekers door naar een andere server. (wij draaien zelf de DNS)
I.v.m. het feit dat op die andere server de webpagina's niet door de zoekmachines geindexeerd kunnen worden wil ik op onze eigen server de webpagina's voor zoekmachines indexeerbaar maken, tot zover geen probleem. Een script wat het onderscheid kan maken tussen een normale bezoeken en een zoekrobot heb ik ook al.
Wat dan wel.. Nou al ik het A record gewoon naar onze eigen server laat wijzen, heb ik met pagina's op deze server geen probleem, maar hoe stuur ik nu, vanuit b.v. PHP de normale bezoekers door naar die andere server, een header('Location: kan ik volgens mij (met een hostname) niet gebruiken, omdat ik dan weer terugkom op mijn eigen server, een ip adres werkt niet omdat de andere server het dan niet meer begrijpt, ik kom wel aan daar, maar deze server begrijpt niet welke site ik wil zien daar.

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Wat voor server gebruik je precies? IIS ? Apache?

blub

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

move NT > IH

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Apache op CentOs

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Een subdomein als in "www2.site.nl" is geen optie ? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Verwijderd

Topicstarter
DennusB schreef op woensdag 01 september 2010 @ 09:40:
Een subdomein als in "www2.site.nl" is geen optie ? :)
Ik weet niet of dat de enige mogelijkheid is? In dat geval zeker wel, maar kan het ook anders is de vraag, de klant wil liever niets in de dns laten wijzigen op de andere server

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 11:31:
[...]

Ik weet niet of dat de enige mogelijkheid is? In dat geval zeker wel, maar kan het ook anders is de vraag, de klant wil liever niets in de dns laten wijzigen op de andere server
Ik denk dat je er dan alleen komt door met de apache proxy module te gaan werken en het verkeer achter de schermen door te sluizen. Is volgens mij alleen niet echt snel :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dus je hebt server A en server B, via de DNS (A record) wordt al het verkeer naar B gestuurd.

B kan niet indexeren, dus wil je een 'kopie' van de site op A zetten voor indexeren, maar alle bezoekers naar B doorsturen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 12:28
Wat is de achterliggende reden dat de de site niet geïndexeerd kan worden?

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op woensdag 01 september 2010 @ 11:34:
Dus je hebt server A en server B, via de DNS (A record) wordt al het verkeer naar B gestuurd.

B kan niet indexeren, dus wil je een 'kopie' van de site op A zetten voor indexeren, maar alle bezoekers naar B doorsturen?
Inderdaad, dat is precies wat ik wil ;)

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op woensdag 01 september 2010 @ 11:35:
Wat is de achterliggende reden dat de de site niet geïndexeerd kan worden?
De site is een windows applicatie met iframes. Ik heb ook geen toegang tot die server (en krijg deze ook niet) om er iets aan te kunnen wijzigen
Pagina: 1