[Nvidia Optimus] Nvidia Control Panel niet geinstalleerd?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Sinds korte tijd een nieuw speeltje, een Dell Vostro 3300, met Nvidia Optimus om te switchen tussen de IGP van Intel en de (iets) zwaardere GPU van Nvidia. Uit gewoonte na de eerste boot een frisse Windows 7 64-bit installatie erover gegooid zonder alle Dell- en TrendMicro bloatware en begonnen met het installeren van de nieuwste drivers.

Nu, ik ben zo ver dat alles werkt naar wens, buiten één dingetje dat ik niet aan de praat krijg. Ik kan namelijk nergens instellingen vinden om de Nvidia GPU in te stellen. Normaal staat het Nvidia Control Panel wel overal vermeld, maar nu niet. Nergens te vinden. Ik heb geprobeerd de Nvidia Optimus drivers van de website van Nvidia te trekken in plaats van van Dell, maar die kan de Nvidia GPU niet eens vinden, net zoals de gewone Nvidia-drivers. De enige die werkt is de driver van Dell, zonder Nvidia Control Panel (en niet aan te vinken tijdens de installatie).

Het valt overigens ook op dat ik bij Apparaatbeheer gewoon de twee GPU's zie staan, terwijl ik onder de standaard installatie enkel de Intel GMA zag staan maar wel met een stuurprogramma geleverd door Nvidia.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.