ICQ Banner - De andere kant van het verhaal

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zoals jullie ongetwijfeld niet is ontgaan is er een sms-banner en een banner onder de message windows verschenen in ICQ 2000.

Oplossingen zijn er al voldoende en daar is deze topic dan ook niet voor bedoeld. Als je de oplossing zoekt kijk dan op deze pagina en als je een topic over de ICQbanner op GoT zoekt kijk dan hier.

Hier wil ik namelijk even kijken naar de andere kant van het verhaal, ik weet niet of er animo voor is maar ik doe een gooi *D

Bij de oplossing die er nu namelijk is om de banners uit ICQ weg te krijgen, gebeurt er in feite niks anders dan dat je de banners verbergt. Maar wat mij opviel tijdens het bewerken van de DLL is dat in de ICQCore.dll ook een aantal vensters voorzien waren van ruimte voor een banner, waar ie in ICQ nog *niet* zichtbaar was, zoals bijv. onder de filetransfer.

Ook is het zo dat op één computers, de ene gebruiker wel al banners heeft, terwijl de andere dat nog niet heeft.

Hierdoor heb ik het vermoeden dat de ICQBanner door ICQ aan en uit gezet kan worden, en dat dat niet in die Auto Update variabele in het register zit.

Iemand die hier meer vanaf weet, een interessante mening over heeft, etc?

Good Byte,
Negotiator.

PS. Ik weet dat het probleem opgelost is voorlopig, maar we zijn toch tweakers of niet soms :Y)

• Blauw
  • Laatst online: 01-10 15:43

Blauw

De Schreeuw

Ik had autoupdate al uitgezet maar ik kreeg toch bannertjes (al wel uitgezet overigens >:)). Het zit dus toch ergens anders in.....

• Roelant
  • Niet online
Op maandag 12 maart 2001 16:26 schreef Jozzz het volgende:
Ik had autoupdate al uitgezet maar ik kreeg toch bannertjes (al wel uitgezet overigens >:)). Het zit dus toch ergens anders in.....
Is idd. nóg een aanwijzing... had ik nog niet eens aan gedacht. Tnx.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX/AI
eh ja maar zou het toen het nog niet van AOL was dan wel al erin zitten?? die ATBrowser iig wel.
maar als dat nou niet zo is... dan zou ie automatisch ICQCORE.DLL vervangen hebben dus? hoe komt ie daaraan vraag ik me dan af.

Saved by the buoyancy of citrus

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik weet wel wat??? >:)

Maar ik denk o.a. dat die AutoUpdate instelling NIKS met banners enzo te maken heeft!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Als je de aangepaste icqcore.dll draait is er niets aan de hand! verder zijn er ook nog 3 dll bestanden (icqimg32.dll ofzo) die je ook moet verwijderen dus daar zal dan ook wel het een en ander bij zitten denk ik :?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op maandag 12 maart 2001 16:26 schreef Jozzz het volgende:
Had ik ook. was best wel verbaast dat het toch gebeurde.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Dat zal allemaal wel.
Het gaat in dit topic er ook om hoe die banners er zijn gekomen.
Mirabilis (of wie dan ook) was dus in staat om vanaf afstand banners te actieveren. Er zijn dus 2 toestanden waarin ICQ kan zitten, namelijk wel banners en gaan banners. Dit kan binnen 1 en dezelfde versie van ICQ. Nou is het volgens mij mogelijk om ICQ terug te brengen naar zijn oude staat! Ergens moet toch staan dat ICQ banners aan heeft staan. Het lijkt me bijna onmogelijk dat ICQ een nieuwe CORE.DLL heeft gedownload, omdat deze erg groot is, maar helemaal omdat deze tijdens het draaien van ICQ in gebruik is!

Wat ik al eerder hebt ondekt in ICQ, is dat als je een bericht stuurt (of een ander dialoog opent waar een banner in kan) dat ICQ deze eerst groot maakt naar de size van dailog+banner en dan bepaald of er wel/niet een banner in moet. Is dit niet het geval dan maakt hij deze weer kleiner.
Dit heb ik ondekt door een message venster te openen op een vast gelopen (of zwaar in gebruik) venster in Windows, dan blijven namelijk de veranderingen achter van een ander venster (jaja).

edit, edit, edit :)

• Blauw

Blauw

De Schreeuw

Het vreemde is volgens mij ook dat ze bij AOL maar hele kleine wijzigingen hebben aangepast. Zo klein dat je ze met een modem binnenhaalt zonder dat je dat zou merken. Een hele ICQcore.dll vervangen lijkt me dus zeer sterk, dit bestand is namelijk 2.27 Mb groot en je zou dat toch merken als ie dat ging downloaden met je telefoonlijntje.....:)

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX/AI
misschien hebbben ze een hele kleine dll veranderd.. die core.dll.. daar staan alleen de dialogs in... echte instellingen vind je er volgens mij niet.. ofwel?
denk dat je ergens anders moet zoeken...
eigenlijk had ik cleansweep ofzoiets moeten draaien.. iets dat je iig aanzet en de veranderingen op schijf record...

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:37
Ik had dat autoupdate geval in het register al uit staan en toch kreeg ik die banners. Ik denk dat er zo wel meer veborgen opties in ICQ zitten. Zo zullen ze vast wel uitlezen wat voor systeem ik draai enzo!!

Zie de opties voor M$ als ze in ICQ & MSN een optie bouwen die valideert of je je windows versie wel hebt geregd.

Mag ICQ eigenlijk zomaar van dat soort opties inbouwen en activeeren?

Advanced sheep-counting strategies

• NiMu83
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Op maandag 12 maart 2001 16:39 schreef Jozzz het volgende:
Het vreemde is volgens mij ook dat ze bij AOL maar hele kleine wijzigingen hebben aangepast. Zo klein dat je ze met een modem binnenhaalt zonder dat je dat zou merken. Een hele ICQcore.dll vervangen lijkt me dus zeer sterk, dit bestand is namelijk 2.27 Mb groot en je zou dat toch merken als ie dat ging downloaden met je telefoonlijntje.....:)
Misschien dat ICQ als je online bent dat ie download totdat je ICQ weer afsluit...Dus beetje bij beetje...En dan ie maar met 1 kb/sec download ofzo...En dat daarom niet iedereen op hetzelfde tijdstip die banner onder z'n berichtje ziet...

Ik weet niet of het kan hoor maar het is een optie...

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• Roelant
  • Niet online
Op maandag 12 maart 2001 16:39 schreef Jozzz het volgende:
Klopt, is dus precies de rede dat ik denk dat de banners er al in zitten (dus dat je de banners al gedownload hebt toen je ICQ downloadde en installeerde) en dat ze alleen nog maar aan hoefde te worden gezet door ICQ. De grote vraag is dan dus: hoe zet je ze weer uit :?

• BrammeS
  • Laatst online: 08:37
Wow eeen dubbelpost met 3 mins verschil. knap al zeg ik het zelf. :r dit komt puur door mijn brakke internetverbinding!

Advanced sheep-counting strategies

• Roelant
  • Niet online
Op maandag 12 maart 2001 16:45 schreef Windhoosje het volgende:

[..]

Misschien dat ICQ als je online bent dat ie download totdat je ICQ weer afsluit...Dus beetje bij beetje...En dan ie maar met 1 kb/sec download ofzo...En dat daarom niet iedereen op hetzelfde tijdstip die banner onder z'n berichtje ziet...

Ik weet niet of het kan hoor maar het is een optie...
Maar hoe wil ie um dan uiteindelijk, als ie helemaal binnen is updaten? De ICQCore.dll kan namelijk niet worden overschreven op het moment dat ICQ actief is: Dan heeft ie um in gebruik namelijk.

edit: Ook niet door ICQ zelf...

Verwijderd

Op maandag 12 maart 2001 16:37 schreef jelmervos het volgende:
Dat zal allemaal wel.
Het gaat in dit topic er ook om hoe die banners er zijn gekomen.
Mirabilis (of wie dan ook) was dus in staat om vanaf afstand banners te actieveren. Er zijn dus 2 toestanden waarin ICQ kan zitten, namelijk wel banners en gaan banners. Dit kan binnen 1 en dezelfde versie van ICQ. Nou is het volgens mij mogelijk om ICQ terug te brengen naar zijn oude staat! Ergens moet toch staan dat ICQ banners aan heeft staan.

<knip>
En dan wordt ICQ vervolgens weer opnieuw geupdate. Dus daar heb je niks aan

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 19:35
De mogelijkheid tot banners is dus standaard in icq aanwezig. Alleen moet Mirabilis de banners aanzetten ofzo.
Dus ze moeten op de 1 of andere manier de client opdracht geven om vanaf dat moment banners te gaan plaatsen.
Mischien is het mogelijk om dat te ondervangen, zodat de banners uitblijven.
Er zal waarschijnlijk geen reg-key zijn, maar mischien is met een kleine modificatie in icqcore.dll in te stellen dat ook de eventuele andere banners niet kunnen worden aangezet. Zoals bv een banner onder de file-transfer.

Dat is toch de moraal van deze draad?

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX/AI
is er nog iemand die nog geen banners heeft eigenlijk?

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op maandag 12 maart 2001 16:45 schreef Windhoosje het volgende:
En dat daarom niet iedereen op hetzelfde tijdstip die banner onder z'n berichtje ziet...
Volgens mij ging het wel ongeveer voor iedereen gelijk die dezelfde build had, waar de nieuwste builds het eerst aan de beurt waren (en zo aflopend ?)

Volgorde van updaten weet ik niet helemaal, maar er waren steeds veel mensen met dezelfde build die opeens 'adds' hadden.

Verwijderd

YEP :)

ik heb geen banners meer, ik had als een van de laaste banners lijkt het wel, maar heb die andere core installed en zijn nog niet terug :)

na hoeveel dagen kwam ie terug dan ??

• Roelant
  • Niet online
Op maandag 12 maart 2001 16:47 schreef BrammeS het volgende:
Mag ICQ eigenlijk zomaar van dat soort opties inbouwen en activeeren?
* Roelant vind dat dit inderdaad wel een beetje trojan-achtige neigingen vertoond :(

Maareuh, ik heb zo het vermoeden dat die autoupdate parameter er helemaal nix mee te maken heeft, tenminste, niet met updaten van ICQ, en dus ook niet met het activeren van de banners.

Immers, als je banners in je software zet, weet je dat de rest van de internetwereld ze er weer uit wil hebben, dus om dat op zo een voor de hand liggende manier te regelen, ik denk dat ze daar bij mirabilis wel te slim voor zijn.

Misschien dat die parameter voor het updaten van de namen is of iets dergelijks.

• Pc123
  • Laatst online: 04-10 10:54
Ik heb gewoon alle ruimtes voor banners uit de dll gesloopt met een resource hacker, dan komen ze ook niet meer. :)

• Servowire
  • Laatst online: 04-10 20:45

Servowire

prutser:~#

Ik denk dat het een complot is, gesteund door Rusland, en dat alle computers langzaam kapot gaan door ICQ, en dat ze dan worden overgenomen door de russen, en ze zullen de wereld overnemen >:) MoeHAHAHAHA

:P

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Op maandag 12 maart 2001 18:45 schreef Pc123 het volgende:
Ik heb gewoon alle ruimtes voor banners uit de dll gesloopt met een resource hacker, dan komen ze ook niet meer. :)
Dit klopt als de spreekwoordelijke bus..... bij mij is dit hetzelfde geval, ze zijn er wel, maar je ziet ze niet meer

• afterburn
  • Laatst online: 01-10 12:34

afterburn

No more...

Of je wel of niet en wanneer banners krijgt, zit verwerkt in de datafiles van je UIN. Ik heb net geprobeerd met opniewu ICQ installeren: geen banners, toen de datafiles van mn contactlist teruggezet: wel banners.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• BrZ
  • Laatst online: 25-09 12:42

BrZ

Wat mij opviel is dat ik veel later dan anderen pas banners had omdat mijn pc / icq dus al een paar dagen up was... Pas toen ICQ opnieuw opgestart werd verschenen de banners...

Verwijderd

Hehe, ik heb nog steeds geen banners. 8-)

Dat het dus in het UIN bestand zit zou best kunnen, want ik heb bij herinstallatie nog elke keer m'n oude icq d'r overheen gekopieerd (voor m'n contactlist etc...).

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 13:07

Anton

NetApp Implementation Engineer

Op maandag 12 maart 2001 16:21 schreef Negotiator het volgende:
Bij de oplossing die er nu namelijk is om de banners uit ICQ weg te krijgen, gebeurt er in feite niks anders dan dat je de banners verbergt.
Dat is op zich waar, wat het ResHack verhaal betreft. Maar door een deel van die ATEBrowser weg te halen (icqate*.*, op 2 bestanden na) zorg je er wel voor dat die banners ook niet meer geladen worden.
Iemand die hier meer vanaf weet, een interessante mening over heeft, etc?
Het klopt op zich wat je zegt, en het feit dat sommige gebruikers ze later pas krijgen wijst er ook op, dat het in je contact list, of je database lijkt te zitten. Alleen komt dat daar niet zomaar in denk ik! Ik weet niet precies waar icq naar kijkt bij het ophalen van updates, maar het kan net zo goed hard gecodeerd zijn in de dll zelf.

Er wordt zeker geen nieuwe dll opgehaald, daar zijn we nu wel achter. Wat dan wel? Kijk maar eens in je register onder HKCU\software\mirabilis\icq\defaultprefs\updatedfiles. DAT zijn de files die ie binnenhaalt geheeft bij de updates die er tot nu toe zijn geweest. En die heeft ie weggeschreven onder \Icq\DataFiles. Het zijn onder andere een stel .fld en .xml bestanden.

Uit die xml's kan je zo zien wat ie doet, xml is niet zo moeilijk te lezen. De fld's ook, maar daar staat alleen maar in welke files er worden gedownload.

Wat er vervolgens gebeurd om die banners te activeren weet ik niet. Maar ik heb eens door mijn database-bestanden gezocht (met de text-search van WinCommander) en die vond aardig wat hits op "Banner". Dus er wordt iig geregistreerd welke banners gedownload worden.

Weet je wat? We moeten de source van ICQ opvragen :)

Ik scrobbel ook audio

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Oke,

Ik heb in mijn bezit database files, van gelijk ICQ nummers, zonder history of wat dan ook (net aangevraagd ICQ nummer).

Nu heb ik deze met banners en zonder banners, iemand?

edit: ik weet voor 99% zeker dat die banner zooi in die database files worden aan/uit gezet. Lees hier boven maar enzo!

• Bass64
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

hmm kan het niet zo zijn.
1 bestandje vraagd elke 5 min ofzo een andere bestand aan. daarna sluit hij het weer
dat 1ne bestandje van ieder 5 min. en kijkt weer op het web voor updates/banners.

want zo kan het wel over schreven worden.

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Verwijderd

hebben jullie nog steeds banners of niet, dat is mij niet duidelijk, ik heb een gemodifiseerde core gekopieerd, en ze zijn weg *D

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 15:13
Ik heb het woord 'server' nog niet langs horen komen.

Lijkt me toch redelijk simpel: de mogelijkheid voor banners zit ingebouwd, maar moet aangezet worden. Tot nu toe logden wij in op die server (login.icq.com), en ICQ vroeg aan de server: "Hey, server, moeten banners aan?" - "Nee," was tot nu toe het antwoord. Maar nu zegt de server van wel.

Dat even als aanvulling... Misschien erg dom ofzo :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• The hunting Hunter994
  • Laatst online: 22-03-2023
Zoiets zal het wel zijn ja. De banneroptie zat er altijd in bij de nieuwere builds, maar alleen als er een banner beschikbaar is (of wordt gesteld), wordt het venstertje groter gemaakt en de banner geshowed. :(
Die aangepaste coredll zorgt er dan voor dat er geen banners meer gedownload worden of iig niet als beschikbaar worden aangeduidt. :9

Love is difficult to find, easy to lose and hard to forget.

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 06:27
er zijn wat dingen die me niet zinnen.

A: als ze dat allemaal remote kon doen, what the hell kunnen ze dan nog wel niet meer flikken bij je pc? denk maar aan illegale software en dat soort grappen.

B: waarom? na al die jaren icq, nu opeens reclame? oh wacht...AOHELL natuurlijk.

Mischien tijd voor een nieuw tooltje?

• Captain Pervert
  • Laatst online: 01-10 15:13
Als het een optie is om banners al dan niet weer te geven lijkt mij een optie die je HD doorzoekt op warez nogal vergezocht.

Misschien zit er ook wel een optie in die inbreekt bij mijn webcam en foto's maakt van mij in mijn blote reet als ik onder de douche wegkom ofzo. :?:P

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Berretje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 11:08
Nou bij mij werkt alles prima!!! Nergens geen last van :?

Verwijderd

Op maandag 12 maart 2001 16:52 schreef Cyphax het volgende:
Ik ben degene die er over begon dit weekend, op mijn PC thuis had ik banners, maar op mijn PC op het werken niet.......

• Roelant
  • Niet online
Op dinsdag 13 maart 2001 08:15 schreef Captain Pervert het volgende:
Als het een optie is om banners al dan niet weer te geven lijkt mij een optie die je HD doorzoekt op warez nogal vergezocht.

Misschien zit er ook wel een optie in die inbreekt bij mijn webcam en foto's maakt van mij in mijn blote reet als ik onder de douche wegkom ofzo. :?:P
LoL, je doet je naam weer eer aan >:)
Van die server zit wat in trouwens, helemaal niet aan gedacht |:(

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX/AI
tja maar ik vraag mij wel een beetje af dan, waarom AOL pas nu de banners aanzet... te weinig sponsors eerder?

Verwijderd

Er is een proggie wat (tijdens het installeren al) contact zoekt met icq (icqsrp.exe geloof ik) als je deze de toegang weigert gaat volgens mij alles goed.

Verwijderd

Ik heb ze nu ook. Toen ik iemand aan mijn icq lijst toevoegde kreeg ik ook die banners, het zal dus wel iets zijn dat in de database wordt toegevoegd en dat wordt meegestuurd door de server als je iemand aan je lijst toevoegd.

• Roelant
  • Niet online
Op dinsdag 13 maart 2001 09:29 schreef Negotiator het volgende:
Van die server zit wat in trouwens, helemaal niet aan gedacht |:(
Aan de andere kant is het trouwens niet logisch dat het een server is, want dan zou iedereen toch tegelijk, of in iedergeval redelijk gelijk, de banner moeten krijgen :?

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-09 22:29

Apache

amateur software devver

ik had een oudere build van icq 2000b geinstalleerd, toen ik formatteerde en een nieuwe versie van icq downloade had ik plots een banner, maar dat was nadat icq de banners al geactiveerd had!

Toen ik hierboven las dat iemand het op zijn werk NIET had en mijn provider alle poorten blokt om data te sturen tem 1024 (met uitzondering van enkele noodzakelijke poorten natuurlijk) denk ik misschien dat je op een andere poort ofzo connecten?

btw aangezien die bannercode in een xml zat zou het kunnen zijn dat icq automatisch die dir afscand en die include, zo zouden modemmers het niet merken, een xml file is enkele Bytes ... k'vind het wel smerig van icq, maar t'is snel opgelost :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Blauw

Blauw

De Schreeuw

Ik denk dat ik weet waarom ICQ de banners niet meteen aangezet heeft bij het releasen van 2000b. We zouden toch nooit gaan upgraden naar 2000b als we wisten dat daar banners bij zaten? Die lui van Mirabilis zijn echt niet gek (sterker nog, slimme jongens >:)) En verder vind ik het ook nogal vreemd dat ICQ plotsling iets gaat updaten waar ik niet om gevraagd heb. Als ze bij AOL echt daadwerkelijk bestandjes hebben gekopierd maar moeten we dan heen? Zal ongetwijfeld in de gebruiksvoorwaarden staan van ICQ (maar wie leest die nou serieus...) dat zij mogen doen met hun software wat ze willen........

• EWS99
  • Laatst online: 04-10 19:56
Gewoon linux gebruiken om te icq-en
Kicq werkt perfect, geen banners, geen autorizing, en geen gezeik ;)

Hier had uw advertentie kunnen staan!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:48

DizzyWeb

Ondertiteld

Ik geef Negotiator gelijk met het feit dat dat server verhaal vergezocht is. Er zijn nog steeds mensen die geen banners hebben, en al die icq versies loggen in op login.icq.com, soms alleen een andere poort (?)... En ik heb gehoord van mensen met 2 accounts op 1 icq, waarvan de ene al wel banners heeft, en de ander nog niet... :?

Maar goed, hier is duidelijk het laatste nog niet over gezegd...

edit:

Hmmz, die poorten zouden natuurlijk wel wat kunnen zeggen... Als iedere poort nou een fysieke andere server is, door een mapping, dan zou dat misschien eventueel iets kunnen verklaren... Dat de ene server banners wel aan heeft, en de ander niet... Neh, das wel heel ver gezocht :)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Dan is het dus per ICQ nummer anders met die banners. Ik denk toch dat er in de DB files ergens staat dat de banners aan staan.
Zelf denk ik wel dat het via de server is aangezet, dus als je je gaat aanmelden op het ICQ netwerk, dat de client dan door krijgt dat hij banners wel/niet moet inschakelen.

Verwijderd

Op Tuesday 13 March 2001 09:35 schreef Cyphax het volgende:
tja maar ik vraag mij wel een beetje af dan, waarom AOL pas nu de banners aanzet... te weinig sponsors eerder?
Ik denk het wel, zo werkt dat heel vaak, ze maken eerst een aanpassing voor een ad, daarna gaan ze rondvragen of er sponsors zijn en als ze die gevonden hebben gaan ze voorzichtig de ad activeren. Als je eerst sponsors gaat zoeken en daarna het programma moet updaten, moeten de geldschieters vaak lang wachten voor ze hun reclame terugzien, en vaak trekken ze zich dan terug.:r

Verwijderd

Toen ik vanavond terug kwam bleek dat ik ook ineens banners had! Ik wist ervan af, dus waren zo ook meteen weer weg >:).

Dat van die servers en downloaden weet ik zozeer nog niet. Huisgenoten hadden het dagen eerder dan ik, maar die hebben nog steeds banners :o. Ach het is hun eigen schuld dat ze zoiets geweldigs als GoT niet lezen :7

Verder lijkt het me wel een interessante topic, aangezien ik zelf ook niet echt weet waar en hoe het geactiveerd is.

Verwijderd

Ik vind 't dus echt crap...... kijk en die oplossing van ze niet zien is geen oplossing.... kost alleen maar weer onnodige bandbreedte... vooral onde de analogoe modemgberuikers onder ons

;) ik niet natuurlijk

Verwijderd

Uhmz sorry voor de taalfouten... maar okay daar ging t ook niet om

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik weet meer!!!

Ik heb weer behoorlijk zitten aan kloten met ICQ, heb bijvoorbeeld op een andere machine ICQ opnieuw erop gezet. Toen een nieuw nummer aangevraagd en snel 1 user toevoegen (om te checken op banners).
Eerst had ik nog geen msg-banners, maar wel een SMS banners.

Daarna ICQ afsluiten en die DB opslaan (als DB zonder banners). Toen ICQ runnen en checken, nog steeds geen banners.
Ik ff wachten, en naar 1 min waren ze er in eens (zonder herstart van ICQ!!!).
Dus ik die DB opslaan (als DB met banners).
Ik kon nu mooi wisselen tussen die DB's, en dit werkte perfect (door veel te checken achter gekomen).

Nu ben ik er achter gekomen dat voordat ICQ die banners aan zet het wat files download, XML files! Ik zag ook dat er een XMLPARSER.DLL aanwezig is, dus die maar es ff renamen. ICQ weer starten (zonder banners), en wat blijkt, er zijn TOTAAL geen banners meer (Geen SMS, en er kwamen ook geen msg-banners).

Helaas is dit niet de perfecte oplossing, want die is namelijk ICQ zonder banners krijgen (dus weg halen) door de instelling terug te zetten die ICQ zet om banners te activeren.

Als iemand me wil helpen, graag!!! Stuur me maar een ICQ bericht :)

en oja: de ideale patch zal van mij komen!!! :P:P:P

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb nu dus 2 DB's: 1 zonder banners, en 1 met banners. Deze zijn beide verder precies gelijk, dus gelijke user enzo. Misschien kan iemand hier iets mee?

• Gerco
  • Laatst online: 27-09 20:09

Gerco

Professional Newbie

In DOS window
code:
1
FC /B db1 db2

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 20:41
Ik heb nog steeds geen banners gekregen. 8-)

Moet iemand de originele files hebben die ik nu heb?

Verwijderd

Ik heb thuis wel banners gekregen (waren na 5 minuten ook al weer weg) maar op mijn werk nog niet. Nu is het zo dat daar een vuurmuur voor zit waar je u tegen zegt, die laat dus echt gewoon helemaal niks door. Het enige wat openstaat is poort 21 voor ftp, 1080 voor http en om een of andere vage rede ook 443, waar ik dus door ICQ (heeft me ook dagen gekost voor ik daar achter was). Ik denk dat als ik me laptop een keer hier aan het netwerk hang er direct banners op komen. Maarja, dat doe ik dus maar niet dan :)

• Rense Klinkenberg
  • Laatst online: 15-09 23:45
Er wordt hier door sommigen gezegd, dat de banners per build gelijktijdig zijn aangezet door de ICQ servers. Helaas moet ik mensen hierin teleurstellen.

Ik en mijn huisgenoot hebben dezelfde ICQ genstalleerd en hij had allang die banners, terwijl ik ze nogsteeds niet heb. Het ligt ook niet aan de tijd voor het eventueel downloaden van een dll, want we zitten beide achter dezelfde kabelmodem.

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Misschien doen ze het wel helemaal random. Ik had banners voordat een heleboel van mijn vrienden ze hadden. Een week later kwamen zij ook, meestal dezelfde build en ook kabel.

Ik denk dat ze min of meer random geactiveerd worden om precies dit soort discussies eindeloos te laten doorgaan zonder een oplossing te vinden. :'(

Iemand moet een nieuwe db maken zonder banners en dan alles loggen wat icq doet, misschien helpt dat..

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op Thursday 15 March 2001 07:32 schreef Gerco het volgende:
Iemand moet een nieuwe db maken zonder banners en dan alles loggen wat icq doet, misschien helpt dat..
Als je eerst nou es leest :(
Dat heb ik dus gedaan, ik heb hier 2 DB files liggen, 1 met banners en 1 zonder, verder zijn ze precies gelijk (behalve dan de last online record in de db).

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

En verder voor mensen die nog geen banners hebben (gehad).
Rename AUB die XMLPARSE.DLL in de ICQ dir. Hierdoor kan ICQ niet meer XML files downloaden en parsen. Dit doet ICQ om banners en andere zooi te patchen

RENAMEN DUS!!!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Ik heb gelezen!

Ik bedoelde dat iemand er een packetlogger bij moet pakken....

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Heb ICQ maar gehacked met de reshacker, bevalt me prima...

• Thrillseeka
  • Laatst online: 08-08 16:28

Thrillseeka

Let love rule

iemand al een nieuwe patch?

Lekker zijn is een gave :)

• mrsar
  • Laatst online: 08:28

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ik denk dat er paar iig al gelijk meegingen met de download.... want ik krijg niets tezien in me firewall.......of ze sturen het direct mee na de eerste vraag offie er doorheen mag.. :? iig ga ik even proberen opf ik de dll's van 99 erin kan zetten..ben benieuwd :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

over dat verhaal met het netwerk, proxie en firewall moet ik vertellen.

Ik zit hier op werk achter firewall en proxie waar echt alles uitstaat, zelfs de socks en de ftp. (alleen poort 80 staat open.)

Ik heb geconnect via https proxie, poort 80 en het werkt,
maar wel banners!

Daar ligt het dus ook niet aan...

• Klont
  • Laatst online: 17-07-2021

Klont

Destroyer of words

Na deze hele thread gelezen te hebben, kom ik tot de volgende conclusies:

- ICQ2000B is bij installatie ad-vrij
- Na enige tijd (soms 3 minuten, soms 3 weken) downt ie XMLPARSE.DLL (of zat die er al bij?) die updates kan parsen.
- Na XMLPARSE.DLL worden updates gedownt voor ICQCORE.DLL, en enkele verse DLLs + de Partner folder.
- De patches kunnen worden toegepast TERWIJL ICQ LOOPT, wat wijst op het feit dat al deze functies al in ICQ aanwezig waren sinds installatie, alleen niet aanstonden.
- De ICQATE*.DLL's zorgen voor de ads
- De PARTNER.XML in de Partner folder zorgt voor de ICQ SMS button.

Ergo:
Installeer ICQ2000 vers, en maak een read-only lege file XMLPARSE.DLL. Maak voor de zekerheid een regel in AUTOEXEC.BAT ofzo die checkt of XMLPARSE.DLL geen 0 bytes meer is en em dan weer leegmaakt of je waarschuwt.

En nu trug naar jou, jelmervos :)

• Scorpion
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Op dinsdag 13 maart 2001 21:10 schreef hardrocker het volgende:
Gewoon linux gebruiken om te icq-en
Kicq werkt perfect, geen banners, geen autorizing, en geen gezeik ;)
Jup, agree.. ik gebruik centericq, maar micq schijnt nog beter te werken (?). Geen x-versie.

Een goed idee misschien om een eigen icq client te maken? het is mogelijk, aangezien het ook voor linux werkt.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op dinsdag 20 maart 2001 14:03 schreef Klont het volgende:
En nu trug naar jou, jelmervos :)
Is goed:

ff wat opmerkingen over je verhaal, ik moet wel zeggen dat je het goed in je hoofd hebt zitten :P

- ICQ2000b is na de installatie niet helemaal ad vrij, hij heeft gelijk na de eerste login die SMS button. Geen probleem verder.

- De tijd dat ie banners activeert is idd verschillende, ik heb het hier een aantal keer getest. Soms was het na 1 min, soms duurde het wel 10 min. XMLPARSE.DLL zit gelijk bij ICQ als je hem installeerd. Deze is vrantwoordelijk voor het apply-en (toepassen) van de XML files die ICQ download. In deze XML files staan dus aanpassingen voor het register (SMS ondertitel), of voor het downloaden van meer bestanden en deze in een bepaalde folder plaatsen (SMS banner), of voor het activeren van de banners (hoe?).

- Klopt, alle functies zijn in gebouwd in ICQ.

- In de meeste gevallen wel, maar ze zijn hoofdzakelijk bedoeld voor het weer geven van HTML/GIF/JPG.

- In eerste instantie niet, dan gaat het om Partner in de DataFiles dir:
<field><name=url><type=string></field>
<field><name=path><type=string></field>
<field><name=date><type=string></field>
<field><name=time><type=string></field>
<item><url=http://cb.icq.com/cb/463/partner/partner.cb><path=partner.xml><date=12-02-2001><time=16:40:00></item>
<item><url=http://web.icq.com/lib/image/0,,3019,00.gif><path=smsbig.bmp><date=07-02-2001><time=18:40:00></item>
<item><url=http://web.icq.com/lib/image/0,,3021,00.gif><path=smssmall.bmp><date=07-02-2001><time=18:40:00></item>
Dan dat laaste over die XMLPARSE.DLL: Het is al genoeg om hem te renamen (deleten), dan kan ICQ dus niks meer met die XML files doen. Helaas heeft dit achteraf geen nut meer voor die banners (wel voor de SMS banner!!!).

Ik geef de beurt weer terug aan jou!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op dinsdag 20 maart 2001 15:03 schreef Scorpion het volgende:
[..]
Een goed idee misschien om een eigen icq client te maken? het is mogelijk, aangezien het ook voor linux werkt.
Ik ga niet een applicatie maken op een brak protocol hoor >:)
Maar het zou kunnen, Opera heeft ook een ICQ client... dusuuu... wie?

• Klont

Klont

Destroyer of words

Na een hevige discussie op ICQ met jerlmervos :P:

- De updates worden gedownd via XML files, die in je windows\temp folder worden gezet, verwerkt en weer weggehaald
- De XMLPARSE.DLL is hetgene dat de updates (ads, sms) toepast.
- De ads zitten bij schone installatie nog niet in je DB, het wordt eerst gedowne. Daarna zitten ze in de DB.

Vermoedens/conclusies:
- De lijst met toegepaste updates zit in je DB, als je die weet te reverse-engineering kun je icq laten denken dat geeneen patch is toegepast of dat alles al is toegepast (terwijl er bijvoorbeeld nog geeneen ad is)
- Door XMLPARSE.DLL weg te halen kunnen de updates voorkomen worden.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op dinsdag 20 maart 2001 22:24 schreef Klont het volgende:
Na een hevige discussie op ICQ met jerlmervos :P:
jaja :P
- De updates worden gedownd via XML files, die in je windows\temp folder worden gezet, verwerkt en weer weggehaald
Volgens mij niet allemaal, maar iig wel die voor die banners onderaan berichten enzo!
- De ads zitten bij schone installatie nog niet in je DB, het wordt eerst gedowne. Daarna zitten ze in de DB.
de ads zelfs niet hoor, wel de URL's naar de ads toe. De ads staan in de chace dir van ICQ

Het is idd de bedoeling om die intelling in de DB terug te zetten, dan die XMLPARSE.DLL renamen (en andere DLL's, maar maakt niet zo veel uit).
Dan kan ICQ niet meer die banners toepassen.

• Klont

Klont

Destroyer of words

Op dinsdag 20 maart 2001 22:28 schreef jelmervos het volgende:

de ads zelfs niet hoor, wel de URL's naar de ads toe. De ads staan in de chace dir van ICQ
Dat zeg je nu pas? Ik heb je kennelijk verkeerd begrepen. Naja.

O ja voor ik het vergeet: de 'Auto Update' feature heeft NIKS met de banner ads te maken, deze is nog STEEDS nie in gebruik en moet checken voor nieuwe versies van ICQ, niet voor reclamepatches.

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

Het is in ieder geval zeker dat icq ongevraagd dingen zit te downloaden want, ik zag net constant mijn lampjes knipperen terwijl ik niks aant het doen was, zet mijn icq uit en en lampjes gaan uit....

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-10 16:35

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik heb hier ook nog een banner vrije ICQ 2000b met core 3279 (de laatste dus). Deze machiene heeft altijd achter een hele strenge firewall op het internet gezeten, en volgens mij zijn daarom de adds niet geactiveerd.
Op een andere machine die niet achter een firewall zit heb ik wel de banners gekregen. Dit is de zelfde installatie van ICQ. Ik had alleen 2 weken voordat die adds er in kwamen mijn contact list gekopieerd.

Omdat je soms na 2 minuten, en soms na 2 dagen pas die adds krijgt, denk ik dat het activeringssignaal eens in de zoveel tijd verstuurd wordt. Het kost ongelooflijk veel bandbreedte als ze het continue sturen namelijk.

Ik zal van het weekend mijn banner vrije datfiles eens overzetten, en ze eens met een banner laten infecteren. Dan zal ik die files eens met elkaar gaan vergelijken. Wie weet levert het iets op.

Heeft iemand trouwens al een tooltje waarmee ik de datfiles kan uitlezen, of waarmee ik ze bijvoorbeeld naar een access database ofzo kan converteren?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• lytjepole
  • Laatst online: 04-10 13:29

lytjepole

Schier?

misschien een beetje onbenullig maar kan het zijn zijn dat de ads op volgorde van uin worden geactiveerd?
ljkt me logisch omdat de icq server op die manier ontlast wordt (niet iedereen tegelijk filetjes uitdelen)

maar dan zou onderhand iedereen ads moeten hebben aangezien een nieuw aangemaakte user vrijwel meteen ook ads krijgt.

[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]

• Bas Jansen
  • Laatst online: 16-06 18:29
Ik heb een nummer van 1,2 miljoen en ik had 7 feb al ads (icq 2000a)....

• E-Vix
  • Laatst online: 02-10 16:35

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik denk iig niet dat het op volgorde van nummer gaat... Ik heb een 2 miljoen nummer (een vroeg nummer dus :)) en ik ken mensen met een 600.000 nummer, mensen met een 10 miljoen en mensen met een 100 miljoen nummer, en die hadden allemaal tegelijk de adds gekregen (zelfde dag, ongeveer zelfde tijdstip).
Denk dus niet dat het op nummer gaat...

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• lytjepole

lytjepole

Schier?

ICQ doet nog meer lelijke dingen!!!!
in dir partner staan hier 3 bestanden:
partner.xml
smssmall.bmp
smsbig.bmp

wat gebeurt er?
nadat de twee bmp's verwijdert zijn icq opgestart, logo met 'nieuw ICQ SMS!' vervangen door 'logo icq 2000b' nadat ik hier op klikte verschijnt er zo'n venster met 'almost now' , in de tijd dat die in beeld was worden de twee bitmapjes vrolijk opnieuw door ICQ gedownload (7,49 kB samen!!!),
icq opnieuw starten en sms logo wordt keihard weer in beeld gebracht.

partner.xml wordt na een wijziging erin ook opnieuw gedownload!

Er worden dus wel degelijk tamelijk grote bestanden uitgewisseld zonder dat je daar iets van merkt.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

E-Vix> Lees eerst de hele draad es. Je kan lezen dat ik dus een ICQ DB heb van 1 gelijk nummer, met gelijke contact list en alles. Behalve dan dat er in 1 wel banners zitten en in de andere niet.
Wat het verschil is is dat er veel meer URL's in staan naar ads toe op internet. Verder nog veel meer verschillen. Dus daar heb je weinig aan.

Verder download ICQ die banner vanaf de webserver bij hun, dus zolang poort 80 open staat kan dat.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

lytjepole> Zo ver waren wij ook al >:)

Lees anders eerst es de hele draad.

Of rename/delete de XMLPARSE.DLL es!

• lytjepole

lytjepole

Schier?

Op woensdag 21 maart 2001 00:01 schreef jelmervos het volgende:
lytjepole> Zo ver waren wij ook al >:)

Lees anders eerst es de hele draad.

Of rename/delete de XMLPARSE.DLL es!
yep , sorry net niet alles goed doorgelezen

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Is er al een manier om een geinfecteerde db terug te krijgen naar een bannerloze staat?

Of anders de contact list exporten naar .txt en dan vers installen en weer inlezen?

En zo ja, hoe?

Voorkomen is beter dan genezen, dat klopt, maar als het voor voorkomen nou te laat is?

Gerco.

edit:
typos

• Change
  • Laatst online: 26-04-2025
Heb de hele thread met interesse gelezen en hoop dat jullie een oplossing vinden. Ik heb net nog eens in mn ICQ dir zitten rondneuzen en het lijkt erop dat ICQ met die xmlparse.dll ook het registry aan kan passen. Kijk maar naar de inhoud van mijn regupdat.xml in de DataFiles folder:
<root>
<item>
<version>460</version>
<from>455</from>
<to>462</to>
<key>Software\Mirabilis\ICQ\DefaultPrefs\</key>
<item>MOTDTime</item>
<deletekey>false</deletekey>
<deletefield>false</deletefield>
<type>1</type>
<value>30</value>
</item>
<item>
<version>460</version>
<from>455</from>
<to>464</to>
<key>Software\Mirabilis\ICQ\DefaultPrefs\SMS\</key>
<item>DefaultSignatureWithName</item>
<deletekey>false</deletekey>
<deletefield>false</deletefield>
<type>0</type>
<value>Sender: %s %u. Press "reply" to answer me via ICQ.</value>
</item>
</root>
Zou dat betekenen dat ie ook in het registry de autoupdate weer aan kan zetten / op een vage plaats de banners aan kan zetten?

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op woensdag 21 maart 2001 00:25 schreef Gerco het volgende:
Is er al een manier om een geinfecteerde db terug te krijgen naar een bannerloze staat?
Dat is precies het doel!
Voorkomen is makkelijk: XMLPARSE.DLL renamen
Maar genezen...

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Ja, dat zou dat inderdaad betekenen... maar ik denk niet dat de banner activering in de registry staat. Is te simpel te verwijderen.

Waarschijnlijk in de .dat files, met een goed bewaakt fileformat natuurlijk.

Gerco.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op woensdag 21 maart 2001 00:37 schreef Gerco het volgende:
Ja, dat zou dat inderdaad betekenen... maar ik denk niet dat de banner activering in de registry staat. Is te simpel te verwijderen.

Waarschijnlijk in de .dat files, met een goed bewaakt fileformat natuurlijk.
Klopt, ik heb dus hier een ICQ nummer die opstart zonder banners en tijdens het online zijn in eens banners heeft. Ik dus ff checken wat hij doet. Dit waren geen reg bewerkingen maar meer files, en dan naar die DB's toe. Ik heb dus ook 2 DB's hier, 1 zonder banners, en 1 met!

• Nibbles
  • Laatst online: 16-04 12:46

Nibbles

just nibb it

Hmmm, heel vreemd.

Wij hebben 2 pc's in huis. Boven staat de pc die internet deelt. Beide hadden ICQ2000a erop. Ik kreeg beneden ineens banners. (behoorlijk vroeg, ik hoorde anderen er nog niet over) maar boven was er niks aan de hand. Omdat alleen met ICQ2000b de banners weg te halen waren heb ik ICQ hier maar geupdate. Maar m'n broertje op de pc boven heeft op dit moment nog steeds geen banners! Als ik inlog op dezelfde ICQ, maar dan met mijn UIN heb ik wel banners! :( Ik snap er helemaal niks van....

Maar hieruit blijkt dus denk ik dat het niet draait om een .exe buiten ICQ zelf, die dingen update. Als de firewall boven namelijk dat bestandje toegang had ontzegd, zou ik daar ook geen banners hebben.
Of het heeft iets met je UIN temaken. Dan zou het kunnen dat er iets gebeurd is op de pc beneden (draait geen firewall) wat via de ICQ server dus ook werkt boven. Maar omdat m'n broertje nooit beneden op ICQ zit, is er misschien nooit banner aangezet voor zijn UIN, en daarom heeft ie het misschien boven ook niet. Dan zou ICQ bij de server wel degelijk checken of dat UIN banners moet laten zien.

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Op maandag 12 maart 2001 16:52 schreef Cyphax het volgende:
IK :)
ik heb versie 2000b beta v.4.60
en daar heb ik dus nog geen banners op :)

Op mijn andere pc, staat versie 2000b beta v.4.63 en daar staan dus wel die (vervelende) banners op :-(

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Verwijderd

Ik dacht aan dat we een soort Big Brother verhaal hebben maar dat zal niet want dan krijgen ze bij Mirablis een heleboel gezeik.

Hier mee bedoel ik ze kijken gewoon wie er het meest op ICQ zitten want daar kunnen ze het beste reclame aan maken.

Die banners zijn er bij mij nu niet meer zichtbaar, maar volgens mij komen ze binnenkort gewoon weer terug want ze zijn daar ook niet helemaal dom

• Roelant
  • Niet online
Op woensdag 21 maart 2001 18:42 schreef HB-DP het volgende:
Die banners zijn er bij mij nu niet meer zichtbaar, maar volgens mij komen ze binnenkort gewoon weer terug want ze zijn daar ook niet helemaal dom
Als ze die banners terug kunnen laten komen vanaf een afstandje zou dat best een knap staaltje zijn van ICQ want dan zouden ze iets kunnen via internet, wat normaal een programma op je HDD , sterker nog, jijzelf niet eens kan: een DLL herschrijven terwijl die in gebruik is.

En bovendien: We hebben de banners niet verwijderd, we hebben ze onzichtbaar gemaakt. Het idee van een plaatje dat je 0 pixels breed maakt en 0 pixels hoog: dat zie je niet. Dat zelfde hebben we dus ook met de banners gedaan.

De enige manier om het "onzichtbaar maken" wat we nu gedaan hebben ongedaan te maken is volgens mij door de zelfde ICQCore.dll weer aan te passen en de banners weer hun oorspronkelijke formaat te geven.

Maar door ICQ zelf kan niet: Als ICQ namelijk actief is (lees, het programma is geladen) is de DLL ook al actief en kan niet gewijzigd worden.

Over het terugkomen van de banners maak ik me dus voorlopig geen zorgen, ze zijn niet dom bij ICQ, maar kunnen niet het onmogelijke waarmaken.

Ik ben wel eens met Jelmer dat het nog makkelijker moet kunnen. Hij heeft van 1 ICQ nummer een DataBase mét banners, en van het zelfde ICQ nummer een DataBase zónder banners.

Ergens in de DataBase zal dus een optie/parameter zijn die zegt: Banners aan/uit voor dit nummer.

Wat ook overigens precies de rede is dat je met je eigen ICQ nummer op de ene computer wel en op de andere computer geen banners hebt, of waarom de ene UIN op dezelfde computer wel banners heeft en de andere niet.

De sleutel is dus te vinden in de DataBase...

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op woensdag 21 maart 2001 19:09 schreef Negotiator het volgende:

*zeer lang verhaal*

De sleutel is dus te vinden in de DataBase...
idd, in de database staat dus alles over die banners onder sommige windows in ICQ!

Pagina: 1