And The Only One
wacht maar ff tot de search functie weer werkt, dan vind je alles wat je wilt weten (ean als search voorlopig stuk blijft mail je me maar, dan help ik je wel op weg).
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Kan je dat niet hier neerzetten Botoo of Diamon. Heb namelijk ook een PIII450, met TNT2 ultra en een asus P2B mobo. Ben dus ook wel benieuwd
Jongens toch, gewoon proberen! Ik ben met mijn P3 450 op een BX6-2 tot 558 stabiel gekomen zonder extra fans. Maar binnenkort ga ik tot 600 met betere fans en airflow.
Over die jumpers, dat weet ik niet op een Asus. Op een Abit doe je het gewoon met je CPU softmenu, gewoon je bussnelheid steeds iets hoger en maar kijken wanneer hij niet meer boot. Dan 1 stapje terug en ff Q3A ofzo draaien om op stabiliteit te testen.
Over die jumpers, dat weet ik niet op een Asus. Op een Abit doe je het gewoon met je CPU softmenu, gewoon je bussnelheid steeds iets hoger en maar kijken wanneer hij niet meer boot. Dan 1 stapje terug en ff Q3A ofzo draaien om op stabiliteit te testen.
Verwijderd
ik heb bijna hetzelfde alleen een viper770 en de mijne loopt stabiel op 600 mhz. ik heb de bus op 133 gezet werkt perfect op een 32sdram na die doet het niet meer ( wel op 124 ), maar dat maakt niet uit want heb dan nog 288 mb over
wel met extra GROTE koelers. Bord = 25 graden en cpu = 22 graden.
Wel ik heb het dus geprobeert, met een Bus snelheid van 124/31 en ik krijg een pc die bij opstarten zenuwachtig begint te piepen, 3 a 4, en dan komt er een lage toon, hij start dus niet op.
Hoe kan dit, en moet er ook iets in de Bios worden uitgezet.
Mzzl Diamon
Hoe kan dit, en moet er ook iets in de Bios worden uitgezet.
Mzzl Diamon
And The Only One
Begin dan eerst bij 110 of 112 mhz Bus en kijk wat ie dan doet!!!!
Ik zal (vanavond?) proberen een stukje tekst te kloppen met mijn bevindingen met de PIII450 en Asus P2B-F incl. resultaten en systeem. Blijkbaar zijn er best vaak vragen over met soortgelijke setupjes. Daarna kunnen jullie schieten...
daar is 'ie dan (voor wat het waard is) http://gathering.tweakers.net/Forum5/HTML/000806.html
daar is 'ie dan (voor wat het waard is) http://gathering.tweakers.net/Forum5/HTML/000806.html
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Hoe kan ik MBM instellen op het laten zien van de CPU temp. PCprobe pakt de temp van de CPU wel, maar MBM dus niet, Versie 4.13 NL instellingen.
Alvast bedankt
Mzzl Diamon
PS. draai nu op 110/36.67
CPU temp 36
MoBo temp 23
CPU Mhz 496
En wil van PCprobe af
Alvast bedankt
Mzzl Diamon
PS. draai nu op 110/36.67
CPU temp 36
MoBo temp 23
CPU Mhz 496
En wil van PCprobe af
And The Only One
Verwijderd
Ik draai mijn P3-450 uit de philippines sl35d op 600 Mhz op 2v met ALPHA en peltier koeling
, ik kan niet hoger vanwege de hoge FSB (133Mhz)
Met wat voor Videokaart en plank draai je dan, en wat is dan het verschil tussen die P3-450 uit de philippines en de 450 uit malaysia
Mzzl, Diamon.
Wat is de maximum Temp van de P3450, en de moederplank
Mzzl, Diamon.
Wat is de maximum Temp van de P3450, en de moederplank
And The Only One
Mijn systeem:
P3 450
Asus P3B-f
128 mb pc100
Asus V3800 TNT2 TVR
Ik draai mijn 450 nu stabiel op 558 met retail cooler en 2,0V. Op 600 boot hij wel maar Q3A trekt hij niet, dan blijft hij in het witte scherm hangen. Ik heb ook al geprobeerd of het met 2,10V wel lukt maar weer hetzelfde resultaat.
Waar ligt het aan? Zal de processor het gewoon niet trekken, of kan het aan mijn videokaart of geheugen liggen? Booten gaat helemaal goed, zie geen verschil met normaal (lees: 558)
Binnenkort ga ik de Vantec P3D-5030 bestellen in Amerika... op naar de 600
P3 450
Asus P3B-f
128 mb pc100
Asus V3800 TNT2 TVR
Ik draai mijn 450 nu stabiel op 558 met retail cooler en 2,0V. Op 600 boot hij wel maar Q3A trekt hij niet, dan blijft hij in het witte scherm hangen. Ik heb ook al geprobeerd of het met 2,10V wel lukt maar weer hetzelfde resultaat.
Waar ligt het aan? Zal de processor het gewoon niet trekken, of kan het aan mijn videokaart of geheugen liggen? Booten gaat helemaal goed, zie geen verschil met normaal (lees: 558)
Binnenkort ga ik de Vantec P3D-5030 bestellen in Amerika... op naar de 600
Wat is de maximum Temp dat een P3450 mag hebben zonder extra koelers, en wat mag de Max Temp. zijn van de moederplank.
Als de CPU of plank of videokaart het begeeft, kunnen ze het ook zien dat er is overgeclockt
PS. draai nu op 112/37.33
CPU temp 41
MoBo temp 25
CPU Mhz 504
Bus snelheid 111
Ooooo en Shawdow wat bedoel je nu hier mee, snap dat effe niet (Newbie sorry): mijn temp metingen zijn IDLE -20 en 100% load 4tot5 graden celcius.
Mzzl Diamon
Als de CPU of plank of videokaart het begeeft, kunnen ze het ook zien dat er is overgeclockt
PS. draai nu op 112/37.33
CPU temp 41
MoBo temp 25
CPU Mhz 504
Bus snelheid 111
Ooooo en Shawdow wat bedoel je nu hier mee, snap dat effe niet (Newbie sorry): mijn temp metingen zijn IDLE -20 en 100% load 4tot5 graden celcius.
Mzzl Diamon
And The Only One
Verwijderd
Diamon, Ik heb peltier koeling, als de CPU geen hitte produceerd kan de peltier heel gemakkelijk coolen, vandaar -20 en op volle kracht wordt het wat moeilijker, namelijk 4a5 graden.
Ik heb nu mijn kapotte p3-500 weer in gebruik genomen, dankzij de peltier kan ik 'm 600 Mhz 2.3 volt draaien en de temp is op 100% 16.50 graden celcius
Hmz ben ik ook meteen van dat condens probleem af

Greets ShaDoW
Ik heb nu mijn kapotte p3-500 weer in gebruik genomen, dankzij de peltier kan ik 'm 600 Mhz 2.3 volt draaien en de temp is op 100% 16.50 graden celcius
Hmz ben ik ook meteen van dat condens probleem af
Greets ShaDoW
Als ik mijn CPU instel op deze snelheid, 115/38.33, blijft de pc hangen bij het eerste windoos 98 opstart scherm.
Iemand een idee waar het aan kan liggen, geheugen, videoplank.
Mzzl Diamon
Iemand een idee waar het aan kan liggen, geheugen, videoplank.
Mzzl Diamon
And The Only One
Mini-Me: Ooit gedacht aan je Ram????
Diamon: Mischien je ram?? Ik heb ook gehad dat mijn ram niet verder dan 115Mhz kwam.
Nieuwe ram erin en 600Mhz!!
Met een HomeMade® cooling.
Als ik het goed heb dan kan je met de p2b-f niet voltage tweaken, als het zo is dan kom je met geluk bij de 600.
ReseT
Diamon: Mischien je ram?? Ik heb ook gehad dat mijn ram niet verder dan 115Mhz kwam.
Nieuwe ram erin en 600Mhz!!
Met een HomeMade® cooling.
Als ik het goed heb dan kan je met de p2b-f niet voltage tweaken, als het zo is dan kom je met geluk bij de 600.
ReseT
ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)
Mmmmmmmmmmmmm dus een plankje van 133 Mhz zou het wel doen, of ook niet, dat kan immers 133 Mhz aan. Of loop ik nu uit mijn nek te Lekken. :-)))
De videoplank kan ook op AGP4x dus, zou hij dan niet dwars liggen, of moet ik toch echt aan de rammetjes liggen.
p2b-f voltage veranderen, geen idee, wie weet dat.
Mzzl Diamon
De videoplank kan ook op AGP4x dus, zou hij dan niet dwars liggen, of moet ik toch echt aan de rammetjes liggen.
p2b-f voltage veranderen, geen idee, wie weet dat.
Mzzl Diamon
And The Only One
Verwijderd
Godver
ik heb als eennige een P3 500Mhz en ik kom maar tot hooguit 550 met 2.2 Vcore
Heb ook een asus moederboard P3f dacht ik
en een annihilator pro als videokaartje
(als ik hoger probeer dan 550 boot hij niet ook niet bij hogere Vcore
heeft iemand hier een verklaring voor
ik heb als eennige een P3 500Mhz en ik kom maar tot hooguit 550 met 2.2 Vcore
Heb ook een asus moederboard P3f dacht ik
en een annihilator pro als videokaartje
(als ik hoger probeer dan 550 boot hij niet ook niet bij hogere Vcore
heeft iemand hier een verklaring voor
Vreemd, heb ook een P3 500 en deze draait superstabiel op 600 (120 x 5). Zelfs het voltage hoeft niet te worden opgeschroeft en draait lekker op 2,0 Volt. Ik draai overigens op een Abit BE6 Rev.2 mobo.
Ga binnenkort een Alphacooler bestellen om te kijken hoever ik kan gaan...
Ga binnenkort een Alphacooler bestellen om te kijken hoever ik kan gaan...
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Pagina: 1