[VS2010, Win7, OCX] Self-registration failed

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een poosje bezig om een 32-Bit ActiveX control te compiler voor 64-Bit en te gebruiken met VS2010.
Het compileren van de ocx is inmiddels gelukt en als ik die open met Dependancy Walker dan worden alle referenties gevonden en is alles netjes x64.
Ik registreer de ocx met regsvr32 mijn.ocx en ik krijg de melding dat het registreren is gelukt.

Nu start ik een nieuwe solution in VS2010 en maak een referentie naar de ocx. Dat gaat goed en de Interop dll wordt ook gemaakt.
Vervolgens wil ik de ocx als component toevoegen aan mijn toolbar. Ik ga naar de COM-tab en zie dat die er niet tussen staat. Via Browse zoek ik de ocx op, maar dan krijg ik de melding 'Self-registration failed'.

Bovenstaande procedure werkt prima met VS2008 32-Bit. Wat doe ik nog niet goed?
Ligt het aan mijn ocx (waarschijnlijk wel ;)) of heb ik een instelling in VS2010 gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
Visual Studio 2010 ondersteund naar mijn weten alleen 32-bit. Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@alex3305: Ik heb de door jouw genoemde wikipedia pagina bekeken, maar ik kan het niet vinden dat 64-Bit niet wordt ondersteund.
Voor de duidelijkheid: ik gebruik VS2010Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
Even een andere bron: Softpedia. Ik had inderdaad mijn vorige bron niet goed doorgelezen.

Echter als je op Google zoekt naar "Visual Studio 2010 64-bit" dan krijg je redelijk veel resultaten waarin verteld wordt dat 64-bit niet ondersteund gaat worden. (Althans niet in C#)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry Alex3305, ik ben al zo lang hier mee bezig dat ik bijna verwacht dat jullie ook alles wel weten ;)
De ocx is in C++ geschreven.
Ik zal je SoftPedia artikel ook even lezen.

[Edit]
Nu begrijp ik het beter. Omdat VS2010 geen 64-Bit ondersteund, kan ik geen 64-Bit component gebruiken.
Ik wilde dat alleen maar doen omdat ik de AxInterop dll nodig heb en VS die genereert als ik de control op een form zet.

Iemand nog een andere suggestie om de AxInterop dll te genereren?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2010 22:46 . Reden: SoftPedia artikel gelezen ]