Toon posts:

automatisch zenders veranderd, volume en menu opties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

gisteren een philips 42PFL7655 gekocht.
Echter na installatie gisteren en ook vandaag, gaat de tv automatisch versrpingen naar andere zenders.
heb de remote control bewust uit de buurt gehouden. omdat ik dacht dat het daar aan lag. Vandaag zelfs de harmony one geinstalleerd om alle apparaten met 1 afstandsbediening te beheren, maar probleem is niet verholpen.

maw aan de afstandbedieningen ligt het niet.

ook tv meermaals opnieuw geinstalleerd.

Toen bedacht ik me om de laatste firmware update op de tv te installeren, zo gezegd zo gedaan.
Stille hoop dat dit het probeelm zou doen verhelpen. Tegendeel is waar.

Overdag (vandaag) heb ik er bijna geen last van gehad, heb het idee dat vanaf begin van de avond het alleen maar erger wordt.

Ook gaat het volume van tijd tot automatisch harder en zachter (zie je op de tv mbv volume indicator), zonder dat ik de remote control bedien.

De tv is voorzien van CI+ module voor digitale zenders te bekijken via ZIGGO.

lijkt net alsof deze tv een eigen leven lijdt:(
Niet echt prettig tv kijken en zeker niet als het een nieuwe is.

Iemand een idee wat de oorzaak van het probleem kan zijn en een oplossing kan aandragen?

Alvast bedankt voor de reactie

lorenzo

Verwijderd

Hoewel ik er niet voor gestudeerd heb zegt mijn ervaring dat je op moet letten wat je doet vóórdat je de kuren merkt, in mijn geval is het een lamp die voor eenzelfde euvel zorgt. Staat die lamp niet aan, dan is er ook niets aan de hand, zet ik de lamp aan gaat het volume naar boven en beneden, maakt niet uit waar de AB ligt.
Het kan ook zijn dat er een wijsneus bij je in de buurt met een AB aan het spelen is ;)

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:27
Ik denk dat je last hebt van een grappenmaker, met een wel heel oude grap.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:12
Plak de IR-ontvanger van de TV eens af, als het probleem dan blijft heb je alle bovenstaande suggesties in één keer uitgesloten...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
hi,

bedankt voor de reacties tot zover.

Ik heb aan het begin vd avond een test gedaan met de afstand bediening. Omdat ik de 'oude grap' al wilde uitsluiten. ben ik bewust buiten gaan staan en buiten het ontvangst bereik van de ir van de tv reageert de tv echt niet. Waardoor je de conclusie zou kunnen trekken dat de buurman of grappenmaker niet de oorzaak zou kunnen zijn. Even aangenomen dat IR niet door muren gaan met een dubbele spau ertussen :)

Graag nog andere ideeen.

alvast bedankt.

groet,

Verwijderd

Topicstarter
Xander schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:30:
Plak de IR-ontvanger van de TV eens af, als het probleem dan blijft heb je alle bovenstaande suggesties in één keer uitgesloten...
heb de boel afgedekt. as we speak, toen ik op het moment de boel(IR) ging afdekken, versprong hij dus.
toen geprobeert de tv te bedienen met de rc, maar zoals verwacht kon ik de tv niet bedienen.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:35

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Niet iedere afstandsbediening is even sterk... ik heb een goedkope 'blokker' van €2,- voor op vakantie die toch wel 20 meter haalt. Daarmee kom je ook door een ruit.

Plak de ontvanger van je tv toch even af met een stuykje karton (geen tape, want daar kan vaak ook IR doorheen).

Verder kun je letten op dingen van glas die zon/ir-licht reflecteren/geven (lampenkap, kaars) . Zo zorgt de blauwe led van mijn computer bijvoorbeeld voor ruis op mijn draadloze IR-koptelefoon :)
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:46:
[...]

heb de boel afgedekt. as we speak, toen ik op het moment de boel(IR) ging afdekken, versprong hij dus.
toen geprobeert de tv te bedienen met de rc, maar zoals verwacht kon ik de tv niet bedienen.
Drommels, was net lekker aan het typen :P
Heb je een bril op ofzo, die mogelijk kan reflecteren.. ik weet het: 'longshot', maar het kan zomaar iets zijn :)

[ Voor 33% gewijzigd door Michael Knight op 31-08-2010 21:49 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Michael Knight schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:48:
Niet iedere afstandsbediening is even sterk... ik heb een goedkope 'blokker' van €2,- voor op vakantie die toch wel 20 meter haalt. Daarmee kom je ook door een ruit.

Plak de ontvanger van je tv toch even af met een stuykje karton (geen tape, want daar kan vaak ook IR doorheen).

Verder kun je letten op dingen van glas die zon/ir-licht reflecteren/geven (lampenkap, kaars) . Zo zorgt de blauwe led van mijn computer bijvoorbeeld voor ruis op mijn draadloze IR-koptelefoon :)

[...]

Drommels, was net lekker aan het typen :P
Heb je een bril op ofzo, die mogelijk kan reflecteren.. ik weet het: 'longshot', maar het kan zomaar iets zijn :)
:)
tsja soms zijn we snel.nee geen bril of iets dergelijks.
zoals ik erover denk is dat iets of iemand in de buurt op dezelfde frequentie zit als mijn tv. ZIe ook opmerking dat het euvel zich met name 's avonds voordoet. Of dat de tv gewoon niet goed is.

aswe speak begint ie weer. grrrrr

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-02 19:13
Misschien een HDMI apparaat aangesloten dat stoort? Daar zitten ook stuursignalen in.

Verwijderd

Topicstarter
hi wouter,

ik had dit probleem al voordat ik een hdmi apparaat had aangesloten.
Even toch bedankt voor je reactie.

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-02 19:13
Hmm, lastig.

Ben bang dat je dan toch ff de leverancier moet benaderen. Misschien een maandagochtend model. Of eerst Phillips, misschien is er bij hun een oplossing bekent

Verwijderd

Topicstarter
Woudtwe schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:08:
Hmm, lastig.

Ben bang dat je dan toch ff de leverancier moet benaderen. Misschien een maandagochtend model. Of eerst Phillips, misschien is er bij hun een oplossing bekent
hi

dit heb ik inmiddels gedaan. contact opgenomen met philips en met de winkel waar we dit toestel hebben gekocht.

Customer care van philips is niet zo geweldig. na mn gesprek van vanochtend ben ik nog steeds niet terug gebeld voor een afspraak

Vanmorgen nog even terug naar de Mediamarkt geweest en ons verhaal gedaan en zonder problemen mochten we de tv omruilen. Vanavond aldaar omgeruild en thuis de tv op nieuw ingesteld en inmiddels al weer 2,5 uur aan staan en blijft zowaar op de zelfde zender en het zelfde volume staan. :)

So far so good, zullen we maar zeggen. Enige behoudendheid is op zijn plaats, maar het lijkt erop dat het vorige toestel echt een maandagochtend toestel is.

Buiten het probleem wat ik dus met het andere toestel had ben ik tot op heden over het apparaat qua beeld, geluid etc.. erg tevreden. Ook het geluid voor voor zo een platte tv vind ik zeer goed. Ook het menu vind ik overzichtelijk en makkelijk te bedienen.

groeten,

Lorenzo.

Ik zal over een paar weken een review plaatsen over dit toestel.
Pagina: 1