Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen POST na upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Xasus
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-11 15:34
Goed..

Onlangs was mijn moederbord gefrituurd (opgestuurd voor verzekering en was onderzocht + bevestigd dat er een defect was).

Heb een nieuw moederbord (Asus M4N72-E) + SSD (OCZ Vertex 2E 120GB) gekocht. (nieuw mobo van verzekering nog onderweg, ga deze als reserve gebruiken)

Nu had ik alles geïnstalleerd inclusief mijn 2x EVGA GTX275 en 4GB geheugen (Kingston HyperX DDR2 800 4x1GB).

Als ik het systeem aanzet krijg ik geen systeem piepjes (kabel gechecked) en geen POST op mijn schermen.

Ook lijkt het dat de videokaarten geen stroom krijgen (fan gaat niet draaien)

Ik heb tot nu toe geprobeerd:

Oude PCIe 1 videokaart erin gedaan (deze lijkt wel stroom te krijgen, fan gaat draaien maar alsnog geen POST)

Ram eruit gehaald, verschillende reepjes/dimms gebruikt - (Geen effect)

Onnodige onderdelen van systeem gehaald (2e vid kaart, ram reepjes, dvd drive) - (Geen effect)

Andere HDD geprobeerd (normale SATA). - (Geen effect)

Systeem:

Mobo: Asus M4N72-E

CPU: AMD Phenom II x4 940 (AM2+)

RAM: Kingston HyperX DDR2 800 (4x1GB)

HDD: OCZ Vertex 2E 120GB + Western Digital Caviar Black 500 GB (hier staat oude win install op + data die ik wil behouden)

VGA: 2x EVGA GTX 275 1782MB SSC, (Reserve: Club 3D 8800 GTS PCIe1)

PSU: Thermaltake Toughpower 700W
-----------------------------------------------------

Ik weet het niet meer, heb geloof ik een vloek op me wat nieuwe hardware betreft :(

Suggesties/tips zijn zeer welkom.

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-11 18:39

JaltaH

meh

Gebruik je nog steeds dezelfde cpu? Het oude mobo is defect en je hebt een nieuwe gekocht, maar mogelijk is er na het frituren nu ook iets aan de hand met de processor.

Het is wel onhandig te testen, tenzij het nieuwe (reserve) mobo snel binnenkomt...

Careful. We don't want to learn from this.