TP-Link WR1043ND als bridge / client inzetten, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Beste Tweakers,

ik wil mijn netwerk gaan vergroten door het inzetten van de WR1043ND als bridge / client. Deze komt twee verdiepingen hoger te staan en wordt verbonden via UTP met mijn Airport Extreme die het router werk op zich neemt. Nu ben ik in de instellingen aan het zoeken geweest maar ik krijg niet gevonden waar de client/bridge instellingen zitten... Via google kom ik ook niet echt verder (hoewel ik vaker voorbij zie komen dat ik de firmware kan veranderen met "DD-WRT" maar ik ga liever niet met de firmware rommelen..)

Op dit moment heb ik de router gewoon zo uit de doos aangesloten (wel beveiligd natuurlijk) en op het eerste gezicht gebeurt er niets raars ofzo dus ik weet ook niet of het nodig is om de instellingen nog te wijzen maar hoor graag jullie meningen / inzichten...

Thanks!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-12 06:41
meestal moet je op een router die je enkel als AP wilt gebruiken DHCP uitzetten. Vervolgens geef je het AP een ipadres in het subnet waarin je werkt (bijvoorbeeld 192.168.1.x) maar buiten de DHCP range van je airport extreme.

Vervolgens stel je wifi in op je AP, compleet met SSID en beveiliging en prik je een kabel vanaf je airport extreme in één van de LAN poorten op je TP-Link.

Dan zou het moeten werken :)

*edit*
Als je de TP-Link hetzelfde SSID geeft als je airport extreme, zet deze dan op een ander kanaal dan je airport extreme, dat geeft een stuk beter resultaat

[ Voor 16% gewijzigd door nielsl op 31-08-2010 21:23 ]

• D-Ed
  • Niet online
Bedankt voor de snelle reactie! Ik ga hem nog een paar keer terug lezen aangezien ik niet 100% bekend ben met dit soort materie... Het kan dus conflicten opleveren indien ik hem gewoon blijf gebruiken zoals nu?

Als ik via speedtest.net een test draai kom ik op een mooie ping en super down en upload snelheden uit...

• nielsl
belangrijkste is dat je geen twee DHCP servers in je netwerk hebt staan. Die geven de computers namelijk adressen in je netwerk, en als daar discrepanties in ontstaan dan kan het helemaal in de soep lopen.

Hier nog een handige handleiding om je router als wifi AP in te zetten:

• D-Ed
  • Niet online
Goed, daar gaan we nog eens naar kijken want vanavond was het geen succes ;)

Toch bedankt voor het op weg helpen!

• nielsl
als je kunt aangeven wat je tot op heden niet gelukt is, en wat je precies hebt gedaan, dan kunnen we je mogelijk nog verder helpen, maar het is idd handig om eerst die manual te doorlopen die ik eerder heb gepost :)

Succes!
Pagina: 1