Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Language file (.lpf) compilen uit bijbehorend .txt bestand

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03 14:05

intermusic

Marc Hoekstra

Topicstarter
(Ik weet niet of ik onderstaand verzoek mag doen, anders mijn excuses, daar ik er niet zoveel verstand van heb)

Ik heb een zogenaamd .lpf bestand voor een Grandstream GXP2020 voip telefoon. Dit bestand is nodig om de taal in het toestel om te zetten naar (in dit geval) Nederlands.
Ik heb dit bestand gedownload van hun website samen met een .txt bestand waarin je per regel een tweetal "coördinaten" en de tekst kunt lezen waar het om gaat.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
{19},
 {"Dutch"},
 {0,23, "Initialiseren..."},
 {1,23, "HTTP "},
 {2,23, "TFTP "},
 {3,23, "Opladen ..."},
 {4,23, "Schrijven "},
 {5,23, "Downloaden "},
 {6,23, "NIET UITZETTEN!"},

Nu is mijn vraag of ik zelf een zogenaamd .lpf bestand kan compilen uit het bijgeleverde .txtbestand.
Ik heb Grandstream zelf een soortgelijke vraag gesteld en die geeft aan dat hier een speciaal programma voor nodig is waar alleen de developers gebruik van kunnen maken.

Ik hoop dat er hier een of andere goeroe is die in één oogopslag kan beoordelen hoe dit .lpf bestand is opgebouw/gecompiled a.d.h.v. het bijgeleverde .txt bestand.

Hier de link naar het betreffende zip bestand:
http://www.ditkanbeter.nl/grandstream/Dutch.zip

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

Zonder de originele tool is het erg lastig om de .txt om te zetten naar de .lpf. Dan zal de structuur van het bestand moeten worden reverse engineered. Iets wat een hoop werk is (ondanks de structuur van het bestand niet super ingewikkeld zal zijn). Dus zomaar omzetten zal er niet inzitten.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03 14:05

intermusic

Marc Hoekstra

Topicstarter
Bedankt voor je verhelderende antwoord.
Ik snap nu dat het dan reverse geëngineerd moet worden.
Is het echter wel mogelijk om aan de hand van het .lpf bestand te bepalen wat voor programmeer taal of type bestand het is? Wie weet is het dan alsnog te achterhalen hoe het omgezet is.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zou eens beginnen met zoeken en dan de resultaten te bekijken (vooral deze). Verder zie ik niet wat dit in SEA doet: Waar hoort mijn topic?
intermusic schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:05:
Ik heb Grandstream zelf een soortgelijke vraag gesteld en die geeft aan dat hier een speciaal programma voor nodig is waar alleen de developers gebruik van kunnen maken.
En je mocht die tool, als developer zijnde, niet van ze gebruiken dan?

Verder: het reverse engineeren mag je zelf doen; dat gaan wij niet voor je doen ;)

[ Voor 57% gewijzigd door RobIII op 31-08-2010 22:13 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.