Mijn Xbox geeft geen beeld meer via HDMI / HD component

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheeg1337
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-03-2024
Beste Tweakers,

Ik weet niet of ik dit in de goede catagorie post maar dit leek mij het meest logisch.

Ik heb een probleem met mijn Xbox 360, hij geeft namelijk geen beeld meer via HDMI en de HD optie van de standaard component kabel die er bij zit.
Ik heb onlangs mijn Xbox losgekoppelt en even aan de kant gezet ( ik had namelijk een nieuw TV meubeltje).
Toen ik alles weer terug zette en mijn Xbox weer aan mijn tv koppelde etc probeerde ik hem aan te zetten maar kreeg geen beeld.
Ik heb altijd mijn Xbox via HDMI aan mijn tv gehad en kreeg uit het niets geen beeld meer, ookal ben ik heel voorzichtig geweest met loskoppelen en het wegzetten van de Xbox.
Toen ik een ander HDMI kabeltje probeerde kreeg ik alsnog geen beeld, dus had ik de component kabel die bij de Xbox zit er maar even bij gepakt.
Hier kreeg ik alleen beeld via de normale TV optie van de kabel, via de HD optie kreeg ik ook geen beeld.
Het scherm was erg blurry en zag er niet uit, hierna heb ik de resolutie ge-reset doormiddel van de rechter trigger en de Y knop als het goed is vast te houden bij het opstarten van de Xbox.
Hierna zag het beeld er weer wat beter uit maar ik kon daarna (logisch) de resolutie niet naar minimaal 720P zetten.
Ik heb de xbox nog een paar keer geprobeerd op te starten via de HD setting en daarna nog een paar keer via de HDMI kabel, maar niets werkte.
Ook heb ik geprobeerd de Xbox te resetten naar de fabrieksinstellingen maar dat moet ook met een knoppen combinatie alleen dat werkte bij mij niet.

Heeft er iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Ik heb mijn Xbox bij de mediamarkt gekocht ongeveer zo'n 3 jaar geleden, nu weet ik dat er een groot garantie programma door Microsoft is opgezet voor de RROD maar daar zal dit probleem vast niet onder vallen.
Hoe werkt Microsoft met andere problemen? zullen ze dit zien als hardware fout of zullen ze hier geen gehoor aan geven i.v.m. garantie?
Als de kosten voor mij zijn kan ik nog beter een nieuwe Xbox kopen denk ik...
Een andere gedachte van mij was om mischien dan zelf een RROD te veroorzaken zodat ik mischien nog wel de volle garantie heb?

Ik zou niet weten hoe ik dit het beste aan kan pakken, daarom mijn vraag of iemand dit probleem ook ooit heeft gehad of dat jullie suggesties hebben om dit op te lossen.

Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:48

D4NG3R

kiwi

:)

Gewoon terugsturen naar Microsoft, de 3 jaar garantie geld voor elk probleem.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinzwind
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-06 19:42
fout, die 3 jaar geldt alleen voor RROD.
Zie ook bijv. http://support.xbox.com/s...id=1033&category=hardware

[ Voor 57% gewijzigd door Rinzwind op 31-08-2010 22:33 ]