Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_bos
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-12-2024
Hallo allemaal.

Ik heb een vraagje. De keyindex van mijn internetverbinding staat op 2. een slimme vriend van mij heeft dat om wat voor reden dan ook op 2 gezet. terwijl hij eerst op 1 stond.
nu heb ik geen idee meer hoe ik dit verander.
ik wil het veranderen, omdat de ipods en telefoons geen verbinding met wifi kunnen maken bij ons thuis :+
het gaat om een vista en een XP computer.
bij XP schijnt het nogal ingewikkeld te zijn las ik??

Groeten, Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Waarom je voor WEP meerdere keys kunt instellen weet ik niet, maar mijn access point kan van de vier in te vullen keys maar één key tegelijk gebruiken. In XP en Vista is in ieder geval hier in te stellen welke key gebruikt wordt:
Found it click Control Panel / Manage Wireless Connections / right click network name 'support_W' / Properties / Security / key index 1-4 ..... that manage menu didn't seem to be there earlier.... hope this helps the next person.
Ik zou in je access point of router gewoon weer instellen dat de eerste key gebruikt wordt, want ik lees dat diverse apparaten niet om kunnen gaan met een andere key index dan 1.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_bos
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-12-2024
maar hoe zit het dan met XP?
hoe moet ik die veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar waarom wil je het veranderen? Het werkt nu toch allemaal? Of de index nu op 1 of 4 staat maakt opzich allemaal weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Die pas je daar aan:
http://www.chasms.com/xpsp2/wireless2-2-.htm

In de eigenschappen van het betreffende draadloze netwerk dus.\

Netwerkverbindingen > Rechtsklik op je draadloze verbinding > Eigenschappen > Tab "Draadloze netwerken"> Eigenschappen van je netwerknaam En dan dus de keyindex veranderen.

[ Voor 40% gewijzigd door Joen op 01-09-2010 17:30 ]