Toon posts:

Probleem met Asus laptop (achtergrond + taakbalk)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Asus laptop aangeschaft, maar ik wordt lichtelijk gek. Als ik de computer opstart en ik kies voor een eigen bureaublad kiest ie netjes de achtergrond. Ook de taalbalk is altijd zichtbaar. Als ik de computer vervolgens opnieuw opstart is de taakbalk en achtergrond nog steeds zichtbaar. Zodra ik echter Internet Explorer open verdwijnt opeens de taakbalk en wijzigt de achtergrond naar de standaard Asus achtergrond.
Wanneer ik dan weer "taakbalk verbergen" uit zet springt de taakbalk weer terug en ook bij het kiezen van een andere achtergrond pakt ie weer de nieuwe achtergrond. Bij opnieuw opstarten kiest ie weer de achtergrond van Asus en verbergt ie de taakbalk.
HEb wat zitten googlen maar ik krijg het maar niet gevonden hoe het komt, heel vervelend.

Ik hoop oprecht dat iemand me hier kan helpen. De lol gaat er voor mij een beetje af.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:00
Dat heeft te maken met de Power4Gear instellingen. Vreemd dat je het met Internet Explorer krijgt overigens, normaal zou het alleen moeten gebeuren als je op de eneriebesparingsstand gaat.

Zorg eerst dat je niet in de Battery Mode zit door Fn+Spatieeens of vaker te drukken (daarmee kun je tussen de 4 modi schakelen). Open daarna Power4Gear door met de rechtermuisknop op het accu icoontje in de taakbalk te klikken. Zorg dat bij de Baterry Saving mode (zowel op netstroom als accu) de "Energy saving Desktop" (of zoiets) uitgeschakeld is. Vergeet niet op save te drukken! Datzelfde geldt ook voor het veranderen van tab of accu/netstroom in de instellingen. Per pagina opslaan voor je verder gaat!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, heb je nog enig idee hoe het komt dat bij de ene instelling de taakbalk transparant is en bij de ander niet.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:00
Ja, in in Energy Saving wordt die functie uitgeschakeld. Doordat de videokaart de transparantie niet meer hoeft te berekenen verbruikt deze ook minder -> kun jij langer op de accu. ;)