7600GS (agp) beeldprobleem of heel systeem defect?

Pagina: 1
Acties:

• SerSam1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-02 14:19

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
ik heb hier nog zon oude pc staan
compaq met een 2.4ghz p4 en 1gb ddr geheugen
onbekend moederbord
alleen nu heeft de computer sinds kort problemen gekregen
bij het opstarten zie je allemaal rare strepen en kleuren in beeld
en na het opstarten krijg ik spontaan blauw scherm of reboot hij voordat ik in het windows xp inlog scherm kom
verder als ik in veilige modus opstart krijg ik nog steeds de zelfde problemen alleen geen blauw scherm..
alleen kwam ik er ook achter dat de grafischekaart niet hoger wilde dan 4bit kleuren :?
ik heb dus de 7600GS (die passief gekoeld is) eruit gehaald en dus de monitor op de onboard video gezet
geen raar beeld meer..... :) alleen nog steeds spontaan blauw scherm of spontaan reboten bij het inlogscherm 8)7
zelfs als ik een poging doe om windows opnieuw installeren op C of een andere schijf gaat de computer spontaan uit (geen blauw scherm) en gebeurd er niks meer :| dit gebeurd dus elke keer als ik weer probeer windows te installeren....................
dus ... ik zat zo te denken wegsmijten die computer?? ;)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:07

D4NG3R

kiwi

:)

Gebeurt dit al VOORDAT je in windows zit? Zo ja dan lijkt het IDD dat je 7600GS kaduuk is.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• SerSam1

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
D4NG3R NL schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:26:
Gebeurt dit al VOORDAT je in windows zit? Zo ja dan lijkt het IDD dat je 7600GS kaduuk is.
yup ik krijg al in bios beeldproblemen... alleen als ik die kaart eruit haal... nog steeds die problemen met blauwe schermen en dat het systeem spontaan iedere keer uitvalt

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:07

D4NG3R

kiwi

:)

Als het ook met je IGP gebeurt lijkt mij dat het wat anders is... Geheugen al eens getest met memtest86+?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• SerSam1

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
D4NG3R NL schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:39:
Als het ook met je IGP gebeurt lijkt mij dat het wat anders is... Geheugen al eens getest met memtest86+?
nee dat ga ik morgen is proberen
je hoort het nog wel ;)

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Ik denk toch aan coïncidentie.

Ik denk dat de videokaart het inderdaad begeven heeft (nV kaarten hebben daar een handje van) èn dat er nog een ander probleem is, waarschijnlijk met het geheugen.

Zoeits heet pech :)

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• SerSam1

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
Helixes schreef op woensdag 01 september 2010 @ 14:23:
Ik denk toch aan coïncidentie.

Ik denk dat de videokaart het inderdaad begeven heeft (nV kaarten hebben daar een handje van) èn dat er nog een ander probleem is, waarschijnlijk met het geheugen.

Zoeits heet pech :)
nop ik heb memtest86+ gedraaid geen errors ;)

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Erm.... Nice :D

Ik denk dat het lupus is.

Mijn geld is op defecte voeding. Dat verklaart alleen niet waarom de computer lang genoeg stabiel was om Memtest te doorlopen.

Het kan een chipset issue zijn, maar laten we die diagnose tot het laatste laten. Simultane oververhitting lijkt mij ook een beetje aan de gegokte kant. Driver issue kunnen we uitsluiten omdat het zich blijkbaar ook voordoet in de installatiefase.

Ik weet niet wat voor features het moederbord heeft, maar probeers eens te kijken of de voltages in orde zijn. En let eens op de temperatuur van de CPU. Als dat alles in orde is, zou ik er toch maar eens een andere voeding bij betrekken. Als dat ook niet werkt, raad ik je aan een kaarsje op te steken in het lokale gebedshuis naar keuze...

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• SerSam1

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
Helixes schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:52:
Erm.... Nice :D

Ik denk dat het lupus is.

Mijn geld is op defecte voeding. Dat verklaart alleen niet waarom de computer lang genoeg stabiel was om Memtest te doorlopen.

Het kan een chipset issue zijn, maar laten we die diagnose tot het laatste laten. Simultane oververhitting lijkt mij ook een beetje aan de gegokte kant. Driver issue kunnen we uitsluiten omdat het zich blijkbaar ook voordoet in de installatiefase.

Ik weet niet wat voor features het moederbord heeft, maar probeers eens te kijken of de voltages in orde zijn. En let eens op de temperatuur van de CPU. Als dat alles in orde is, zou ik er toch maar eens een andere voeding bij betrekken. Als dat ook niet werkt, raad ik je aan een kaarsje op te steken in het lokale gebedshuis naar keuze...
ja ik vind het ook allemaal zo vaag ik heb de harddeschijf ook al vervangen en als ik dan windows xp van de cd opstart dan ga ik windows xp installeren enzodraai ik op de toets druk install .................pc uit :|
erg vaag allemaal dus

• SerSam1

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
ik heb de pc blijkbaar weer gemaakt nu alleen nog even die 7600gs erin proberen
ik heb alleen in safe mode alle drivers verwijderd met driversweeper en toen starte xp ineens weer :O
dit bericht is zelfd verstuurd via die pc XD
Pagina: 1