Ik weet helemaal niet of ik in het juiste topic zit, maar ik hoor het graag als ik ergens anders moet zijn.
Ik heb het volgende systeem:
- ASUS P5B (800 MHz i965 - ATX - S775)
- INTEL Core2Duo E6300 (S775 - 1066MHz - 2x1 MB) 1,86 GHz
- Hitachi 250 GB T7K250 2525DLA380 (SATA300 - 8 MB)
- Asus EN7300TC256 - 256 MB - PCIe - TV+DVI
- PC2-5300 - 1 GB - DDR2 - Dane Elec (2x)
- Windows XP (SP3)
Ding heeft altijd prima gewerkt.
Tot gisteren. Ik was zoals iedere dag bezig in mijn muziek productieprogramma (Ableton Live).
Dit programma vergt regelmatig aardig wat van mijn CPU load en geheugen.
De computer viel spontaan uit (liet in een fractie van een seconde nog een blauw scherm zien) en starte daarna weer opnieuw op.
Er werd me gevraagd of ik hem in veilige modus wilde opstarten. Toen heb ik Ja gekozen.
Vervolgens ging hij stap voor stap Windows opstarten maar halverwege viel de pc helemaal uit.
Opnieuw opgestart maar geen hij boot niet meer.
Vervolgens heb ik de bios gereset, batterijtje eruit gehaald, met/zonder verschillende geheugen geprobeerd...
Allemaal zonder resultaat.
Zodra ik de pc nu opstart, gaan de hardeschijven draaien, de dvd wordt aangestuurd, CPU fan begint gewoon te draaien, maar verder geen boot procedure.
Voordat ik geld uit ga geven voor een reparatie of onderdelen; is er evt via een 2e systeem (ouder/andere hardware etc) nog een check te doen voor het mobo of geheugen zodat ik erachter kan komen waar het probleem zit?
Ik wil het liever zelf oplossen namelijk zonder kosten te maken...
Bummer!
Ik heb het volgende systeem:
- ASUS P5B (800 MHz i965 - ATX - S775)
- INTEL Core2Duo E6300 (S775 - 1066MHz - 2x1 MB) 1,86 GHz
- Hitachi 250 GB T7K250 2525DLA380 (SATA300 - 8 MB)
- Asus EN7300TC256 - 256 MB - PCIe - TV+DVI
- PC2-5300 - 1 GB - DDR2 - Dane Elec (2x)
- Windows XP (SP3)
Ding heeft altijd prima gewerkt.
Tot gisteren. Ik was zoals iedere dag bezig in mijn muziek productieprogramma (Ableton Live).
Dit programma vergt regelmatig aardig wat van mijn CPU load en geheugen.
De computer viel spontaan uit (liet in een fractie van een seconde nog een blauw scherm zien) en starte daarna weer opnieuw op.
Er werd me gevraagd of ik hem in veilige modus wilde opstarten. Toen heb ik Ja gekozen.
Vervolgens ging hij stap voor stap Windows opstarten maar halverwege viel de pc helemaal uit.
Opnieuw opgestart maar geen hij boot niet meer.
Vervolgens heb ik de bios gereset, batterijtje eruit gehaald, met/zonder verschillende geheugen geprobeerd...
Allemaal zonder resultaat.
Zodra ik de pc nu opstart, gaan de hardeschijven draaien, de dvd wordt aangestuurd, CPU fan begint gewoon te draaien, maar verder geen boot procedure.
Voordat ik geld uit ga geven voor een reparatie of onderdelen; is er evt via een 2e systeem (ouder/andere hardware etc) nog een check te doen voor het mobo of geheugen zodat ik erachter kan komen waar het probleem zit?
Ik wil het liever zelf oplossen namelijk zonder kosten te maken...
Bummer!