GSM als externe monitor gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02 10:17
Hallo tweakers!

Naar weer eens een dag van huis weg te zijn met de laptop en me te ergeren aan het gebrek aan een tweede scherm bedacht ik me net, is hier de mobiele telefoon niet voor in te zetten?
Ik ben één van de zeldzame mensen die nog steeds geen mobiele telefoon heeft, dus geen specifiek toestel in gedachte waarop dit te doen, maar is dit uberhaupt mogelijk?
Er zijn al USB monitoren op de markt dus ik zie weinig reden toe waarom dit niet mogelijk zou zijn.

Ik zoek ook geen super performance, gewoon een powerpoint presentatietje kunnen tonen of een word document.. documentatie op het klein schermpje, het werk verrichten op het scherm van de laptop zelf.

/me Is zich er van bewust dat mobiele telefoons zelf ook deze bestanden kunnen openen, maar dat is toch niet zo makkelijk als even een document naar een andere monitor te slepen.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:44

Freedive

] Ken sent me _

Je kunt met de meeste smartphone's wel inloggen op je laptop via Remote desktop of VNC.
Dat is een beetje omgekeerd, weet niet of dat iets voor je is ?

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-02 19:49
Waarom niet een minibeamer? Past in je handpalm en zijn dus makkelijk mee te nemen.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-02 17:37
offopic: een tweaker zonder GSM?? :X

maar mij lijkt een klein (maximaal 3 - 4"?) scherm van een mobiele telefoon lijkt me niet echt handig om een presentatie op te geven?
dan lijkt me gewoon een extern scherm(pje) of een minibeamer handiger...

• Xthemes.us
Niet zo handig verwoord van me, ik ben nog student en een deel van het lesmateriaal word aangerijkt in de vorm van .ppt's (powerpoint bestanden). Waarbij het dus handig zou zijn om de presentatie zelf op het schermpje te hebben, niet om een presentatie te geven.

[edit]
VNC is toch weer niet zo handig als een externe monitor omdat je dan weer met documenten verspreid over 2 apparaten zit. En het gaat de verkeerde kant uit, tenminste ik denk niet er veel toestellen zijn die zelf een VNC server draaien. (Nokia N900 zou dat dan zeer waarschijnlijk wel weer kunnen)

[ Voor 37% gewijzigd door Xthemes.us op 31-08-2010 18:25 ]

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:26
Je kan het eens proberen met MyMobiler, Pocket Controller of SideWindow.
En anders eens kijken richting VPN.

(Overigens geen ervaring met ook maar iets wat ik voorstel :9)

[ Voor 23% gewijzigd door Malantur op 31-08-2010 18:25 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• vorda
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-02 15:07
Ik zie niet hoe een 4" schermpje enige meerwaarde kan geven. enkel en alleen al de moeite om van je monitor naar het ander scherm te kijken zou het niet waard zijn voor mij.

Ja, voor zaken zoals een formularium ofzo kan het mss handig zijn, maar iets dat op een 4" scherm past heb je ook wel op 2 minuten vanbuiten geleerd imo.

• Xthemes.us
MyMobiler / Pocket Controller zijn nou niet bepaald wat ik zoek, hebben veel weg van een VNC Server.
SideWindow is wel wat ik zoek, maar alleen voor WindowsCE wat dan wel een flink nadeel is.

Maar goed, ik zal rond googlen naar "SideWindow alternative", m'n andere zoektermen halen sowieso niks boven water.

[edit]
Ondertussen wat rond gezocht en Windows SideShow tegengekomen wat blijkbaar te draaien is onder android. Is me alleen niet echt duidelijk of dit is beperkt tot gadgets of dat er ook echte applicaties op het scherm te plaatsen zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door Xthemes.us op 31-08-2010 18:48 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:46

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Is nieuws: Samsung kondigt Nexus One-concurrent met miniprojector aan niet wat voor jou dan? :) Dan heb je alleen nog een muur nodig, die is vast wel ergens te vinden ;)

Zie ook: reviews: Preview: Samsung Beam, überphone met Android

[edit]
Ow, wacht, het gaat er niet om om zelf een presentatie te geven lees ik nu :)

[ Voor 46% gewijzigd door Mad Marty op 31-08-2010 18:53 ]

Rail Away!

Verwijderd

Ik denk wel dat er voor bepaalde gsm's software bestaat waarmee je een powerpoint kan bekijken. Ik weet bijvoorbeeld dat ik op mijn blackberry word & excel document kan openen.

Google gewoon eens rond op powerpoint on .... (en dan de gsm dat je bijvoorbeeld gaat kopen). Ik denk wel dat het mogelijk moet zijn op android toestellen met een redelijk touchscreen =)

Edit: dacht dat de persoon in een post zei dat hij een powerpoint wou bekijken op zijn gsm tijdens de les? Maar de post is nu weg? :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2010 19:39 ]

Pagina: 1