[Draadloos VGA]4 schermen draadloos

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:30
Ik heb een vraag betreft het aansturen van 4 schermen,
ik heb 1 computer waar ik 4 verschillende diashows/avi's op heb staan die ik graag op 4 verschillende schermen wil laten zien.
dit zijn allemaal televisies die aan de muur hangen en elk bij een onderwerp staan.
dus per onderwerp is er 1 televisie.
ik zit nu te "kloten" met een dvd per televisie maar dit is geen doen ( + de spelers hebben geen repeat)
dus wat ik graag zou willen hebben is 1 centrale computer die ergens komt te staan zodat ik de 4 verschillende shows via draadloos VGA (of scart) kan laten zien op de 4 televisies.
de pc is al van een wat ouder type dus kan niet even een dikke hd97868 XXXXX erin zetten, dus als het via computer ->USB-> draadloze verzender <-draadloze ontvanger bij de televisie -> scart/vga/tulp kan zou ik bijzonder mooi vinden.

natuurlijk heb ik zelf al even gekeken en bij conrad wel draadloze tulp verzenders gevonden
Conrad Draadloos AV Senderhttp://www1.conrad.nl/scr...h&~cookies=1&scrwidth=917

maar is niet echt wat ik zoek.

Tevens ben ik ook bang als je 4 zenders/ontvangers naast elkaar zet dat ze gaan storen dus indien mogelijk ook alle 4 op verschillende frequenties ( of andere oplossing)
budget is natuurlijk bespreekbaar. mag wel wat kosten als het maar goed gebeurt.

alvast bedankt !!

[ Voor 5% gewijzigd door misterm90 op 31-08-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:28

rally

Deyterra Consultancy

Ik weet niet wat je budget is, maar is dit iets:

Aten KE8220

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:30
hehe dan kan ik net zo goed 4 nieuwe dvd spelers kopen..
is er ook niet zoiets als usb-netwerkkabel(of iets anders wat makkelijk te trekken is over plafonds)->vga .

het gaat dus meerendeel erom dat er een centrale plek is waar ik de 4 verschillende schermen kan aansturen met 4 verschillende dia's/films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:18

M2M

medicijnman

het ligt een beetje aan de hardware in je pc, maar draadloos videomateriaal versturen over de ether is een prijzige aangelegenheid. Zeker als dit in viervoud moet. Goedkoper is dan om een kleine thin client ergens tweedehands vandaan te halen. Of met iets als S-video, VGA of anderssoortige kabels aan de slag te gaan. Hoever staan die schermen uit elkaar?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-07 09:59

SeatRider

Hips don't lie

mistermerlijn schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 11:30:
hehe dan kan ik net zo goed 4 nieuwe dvd spelers kopen..
Lijkt me sowieso de goedkoopste optie, 4x 25 euro...
is er ook niet zoiets als usb-netwerkkabel(of iets anders wat makkelijk te trekken is over plafonds)->vga .

het gaat dus meerendeel erom dat er een centrale plek is waar ik de 4 verschillende schermen kan aansturen met 4 verschillende dia's/films
En dat wordt dus een dure aangelegenheid, als 4 nieuwe DVD spelers al geen optie is wordt het lastig :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je niet beter vier composite signalen genereren is dat over een goedkoop coax kabeltje (trek een stereo tulpkabel in tweeen) naar de TV leiden? Moet je nog wel een videokaart hebben die 4x composite uitspuugt... maar als je toch 4 TVs aan wilt sturen zal dat niet zo'n punt zijn :)

Mocht je perse draadloos willen... composite is identiek aan het klassieke analoge kabel/antenne televisie, maar nu niet gemoduleerd op een hoge carrierfrequency, dus.... als je een UHF modulator hebt kan je het simpelweg ontvangen als televisiekanalen.
UHF modulatoren vindt je o.a. in/bij oude spelconsoles, zo'n blokje met coax in, coax uit en aansluting op je console.
Wordt wel flink wat knutselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235502

ben benieuwd...een "moderne" videokaart heeft tegenwoordig een d-sub, dvi en een hdmi uitgang... maar of je daarmee dan 3 uitgangen hebt;
je zal zeker een 2de videokaart moeten steken...

dan zit je nog met de maximale lengte van die dingen...

je hebt idd ook video2usb... en in usb heb je dan weer verlengkabels... maar ook daar redelijk prijzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn kastjes om USB over een UTP (niet ethernet!!) te duwen, die zijn een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:28

rally

Deyterra Consultancy

Maar als ik het zo hoor mag het (vrijwel) niets kosten, maar in vrijwel ieder scenario moet er wel "iets" uitgegeven worden om dit mogelijk te maken.

Wat is je budget eigenlijk?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 235502 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 17:52:
ben benieuwd...een "moderne" videokaart heeft tegenwoordig een d-sub, dvi en een hdmi uitgang... maar of je daarmee dan 3 uitgangen hebt;
Je hebt wel 3 uitgangen maar meestal kan je er daar maar 2 tegelijk van gebruiken. Dus niet alle 3 tegelijk.

Imo is de TS met 4 nieuwe dvdspelers sneller en goedkoper klaar dan met draadloze verzending of ander geklooi.

Als het nou 4 keer hetzelfde beeld was, was het zo gepiept.

Hier op mn werk "beheer" ik een systeem waar een complete module met netwerk aansluiting etc achter in een Philips beeldscherm gestoken word. Die word via HDMI naar de TV gelust. In die module zit een linux achtig iets dat vanaf een centrale server word aangestuurd om een specifiek beeld op het beeldscherm te projecteren. Dit kan van alles zijn, van xls tot ppt of bewegende beelden. Niets heel spannends zoals mkv's ofzo aangezien de processing power van die modules beperkt is. Dit kost echter een aardige duit en je zal er ook specifieke schermen voor nodig hebben waar die modules in passen.

Fabrikant van dit spul is SmartSign mocht iemand er ooit interesse in krijgen :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Draadloos VGA? Ik ken wel die Marmitek kastjes, maar die kosten al 50 euro/stuk. Dan heb je nog 4 converters nodig om van VGA naar SCART te gaan. zeg ook een 50 euro/stuk.

2 videokaarten met beide 2x VGA out..

Denk niet dat je onder de 500 euro klaar bent. El-Cheapo DVD-spelers kopen ben je voor 100 euro klaar.

Edit: Het beeld van VGA naar SCART vind ik persoonlijk erg slecht. Nog los van dat die Marmitek setjes ook niet superspul is.. Je hebt voor minder geld dus kwalitatief de beste oplossing.

[ Voor 23% gewijzigd door RaZ op 08-09-2010 09:53 ]

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1