• chev
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-02-2021
Een paar maanden geleden hield mijn pc er mee op. Destijds gebruikte ik een Gygabyte EP35C-DS3R. Op het moment dat ik de power knop in drukte, gingen de harde schijven en de ventilatoren draaien, maar de videokaart niet. Hierdoor kreeg ik dus geen beeld. Ik hoorde na een tijdje ook geen Windows geluiden, dus ik ga dr vanuit dat het opstarten niet voorbij BIOS kwam. Ik heb een buzzer/speaker aan mijn moederbord gehangen om te horen of het ook piepjes geeft als bijv. het geheugen niet geinstalleerd is, maar ik hoorde helemaal niks.

Drie dagen geleden heb ik dit moederbord eindelijk vervangen door een Asus P5QL-E. De pc werkte weer als vanouds, tot vanochtend. Toen ik de pc aan drukte kreeg ik weer geen beeld en hoorde ik de videokaart ook niet. De ventilatoren en harde schijven deden het dan weer wel. Ook horde ik weer geen BIOS beepjes. Zou dit moederbord ook stuk zijn gegaan? weet iemand hoe dit probleem ontstaat, en of het ergens door veroorzaakt wordt? ik zou het moederbord natuurlijk RMA terug kunnen sturen, en laten repareren, maar wil eerst cker weten of het niet een ander probleem is...kan iemand mij helpen??

mijn systeem specs zijn:
Intel Core2Quad Q9300
Asus P5QL-E
Nvidia GTX275
OCZ Stealthxstream 600W
4GB DDR2

bvd

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Het kan ook komen door bijvoorbeeld een brakke voeding, dus test dat ook eerst eens en kijk waar het probleem vandaan komt. 2 moederborden achter elkaar stuk in korte tijd staat meestal niet op zichzelf.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:17
Ik weet bijna zeker dat het je voeding is.
Heb zelf exact dezelfde voeding gehad en daarbij had ik precies dezelfde symptomen als jij (Ik alleen met een AMD bordje).
Heb toen zelf ook mobo vervangen. Nieuwe mobo erin zelfde verhaal.
Toen de voeding vervangen voor een BeQuiet Straight Power 550W en liep daarna perfect.
Geen issues meer gehad. Mijn advies dus probeer eens een andere voeding bij iemand te lenen.

Computer says no