Trillend beeld met HDMI (Laptop - LCD TV)

Pagina: 1
Acties:

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
L.S.,

Ik heb sinds kort een LCD televisie op de slaapkamer hangen (Panasonic TX-32LE8P).
Nu leek het me leuk om daar m'n Laptop (Dell M1330 met Intel X3100) aan te hangen, zodat ik vanuit m'n bed met mediacenter aan de gang kan.
Zo gezegd, zo gedaan; HDMI kabel gescoord, en aangesloten.

Echter; op geen enkele resolutie krijg ik het beeld goed. Het beeld trilt namelijk als een gek. Hier valt echt niet naar te kijken.

Heb zowel 720p (50/60hz) als 1080i (25/30hz) geprobeerd, welke door de televisie ondersteund zouden moeten worden. Toen dit niet hielp, zelfs de andere resoluties geprobeerd. Ook dit bood geen oplossing.

Toen geprobeerd of de laptop op de televisie in de woonkamer (Panasonic TX-P42G10) hetzelfde probleem gaf. Maar hier op vrijwel alle resoluties geen probleem.

Hierna m'n HTPC aangesloten in de slaapkamer. De onboard AMD3200 gaf wél perfect beeld. En hiermee ben ik eigenlijk een beetje op een dood spoor beland.

Wat kan ik verder nog proberen? Heb in mijn ogen zo'n beetje alles geprobeerd, maar geen succes.
Het lijkt erop dat de tv en de laptop het an sich prima doen, maar in combinatie minder.

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-02 10:20

Dima_2005

T.net-verslaafde

NIeuwe drivers installeren?
Is die HTPC ook met diezelfde HDMI kabel? Anders ligt het aan de kabel...

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Dat was ik vergeten te vermelden...

Heb drie verschillende versies van de driver geprobeerd, en twee verschillende HDMI kabels...
De kabel waarmee de HTPC het wél doet is dezelfde als waarmee de laptop het niet doet...

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-02 00:23
Dan zou het iets in de tv moeten zijn. Beeldscan/overscan uitzetten? of misschien een ruisverminderingsoptie die niet helemaal lekker met je input overweg gaat?

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-02 10:20

Dima_2005

T.net-verslaafde

Wel, als je de handleiding had gelezen, zou je hetvolgende lezen:
Gebruik met een PC is niet verondersteld
Dat vind ik heel verdacht.

Maar goed, Het zou moeten werken, maar die tv gebruikt neit echt standaard resoluties, probeer ook eens de ongewone resoluties.. (bv. ????x750)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Beeldscan is niet mogelijk op deze televisie. En ruisvermindering; daar is het iets te ernstig voor. Het trilt echt vreselijk...

Hmm... Had de handleiding wel bekeken, maar daar overheen gelezen. Vreemd; als de pc hetzelfde uitstuurt als wat een dvdspeler zou doen, moet het gewoon werken, lijkt me?

Een resolutie met x750 is helaas niet beschikbaar. Alle overige resoluties die wel beschikbaar zijn, geven hetzelfde resultaat...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Kleine update...

Heb nog de native resolutie 1366 X 768 geforceerd, maar ook dat mocht niet baten...

Ik heb garantie, maar ik vrees dat als ze er een BR speler op aansluiten, en het wel goed gaat, ik daar weinig aan ga hebben.

Iemand nog goede ideeen?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

andere refresh geprobeert ?

Iperf

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Yepz, heb zowel de native resolutie als 720P in 50, 59 en 60 hz geprobeerd.
1080i in 25 en 30 hz... Doet wel iets met de hevigheid van de trilling, maar biedt weinig soelaas.
Pagina: 1