Toon posts:

Celly 633 opklokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He luitjes,

Ik heb een celly 633 gekocht met een slotket en een golden orb cooler. Alles zit er nu leuk in en ik heb op de slotket de fsb op 100mhz gezet en het voltage op 1.7. De multiplier staat leuk op 9.5.
--------
Nu het probleem. Ik heb een Aopen AX6BC mobo, met de nieuwste bios update enzow, maar als ik dan in de bios setup de fsb op 100mhz zet in plaats van 66.8mhz krijg ik blank scherm bij rebooten.
Nu was ik vanmiddag zo ver dat hij heeeel even liep op 950mhz, maar dat was snel voorbij omdat hij voordat windows goed en wel was opgestart een beschermingsfout gaf en ik de boel gedwongen weer op 633mhz moest laten lopen |:(
--------
Heeft misschien iemand ervaring met dit soort problemen en heeft een oplossing?

Verwijderd

ff naar wat meer Vcore...1.7 is default..

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat nu op 1.9
Als ik hem wil draaien op 100mhz blijft ie hangen bij het eerste windows scherm :(

Verwijderd

lijkt erop dat je core het gewoon niet trekt. Probeer eens iets minder als 100 FSB, 83 ofzo en houdt dat voltage maar ff op 1.9 staan

Verwijderd

Topicstarter
Jama dan kan ik niks meer aan software opstarten, irq fout ofzo, 75 redt ie wel

Verwijderd

heb je een cc0 stepping?

Verwijderd

het moet haast wel een Cc0 zijn. CB0 is al weer ff geleden.

Snoopaloha: als ie op 83 met 1.9 volt ook al problemen geeft, dan is er bijna geen hoop voor 100 mhz, hoewel op 83 je pci 41 mhz is (maar ik heb een keer perongeluk op een 50 mhz pci gewerkt en dat ging nog probleemloos ook (divider op 1/2 gehouden toen bus van 66 naar 100 ging |:()

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, divider? Sorry, ben nog een beetje leek. Maareh, Hij redt het wel op 83mhz, alleen is dan de IRQ van alle hardware verandert waardoor ik dus geen software kan draaien :(
Soms boot hij met 100mhz tot in windows, en soms ook niet. Is het link als ik het voltage hoger dan 1.9 ga zetten (als dat al zou helpen) ?

Verwijderd

ik heb de mijne ff op 1.95 gehad voor inbranden...dat trekt ie nog wel...
Pagina: 1