Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een nieuwe server omgeving opzetten voor een gedeelte van ons bedrijf.

Ik heb al uitgezocht welke applicaties ik ga gebruiken, alleen weet ik nog niet hoe ik de rollen ga verdelen.

ik heb het volgende te hosten (intern): Domain (20 users), dns, dhcp, Data (200GB), Exchange 2010 Std (20 users), GFI MailDefence, IIS Webserver (2 websites voor intern), FTP Server, voor externe kantoren, SQL Server 2008 (2 db's samen zn 2GB + TFS Database) Trend Micro server (15 clients), Team Foundation Server 2010 (Basic, 1 user), Blackberry Enterprise server (express?) voor 5 users (groeiende), BackupAssist.

Het is een hele lijst met applicaties / rollen die ik wil verdelen.

Ik wil dit het liefste over 2 (fysieke) servers doen. Hoe denken jullie dat dit het beste is qua performance en security. (Ik weet dat het niet geadviseerd wordt om een aantal rollen op de DC te installeren, adviesen zijn welkom)

Ik dacht zelf aan:

Server 1 (2008 R2):
DC - met DNS & DHCP
SQL Server
TFS 2010
Data (,network shares, files e.d.)
BackupAssist

Server2 (2008 R2)
Exchange 2010 SP1
GFI MailDefence
Blackberry Enterprise (Express)
TM Server
Web & FTP Server

Mijn motivatie voor deze verdeling is dat ik exchange en andere internet services niet op mijn DC heb, ivm security.
Wat vinden jullie van deze opstelling ? hoe zouden jullie het doen ?
Ik weet dat dit een Software topic is, maar hoe zouden jullie de Raid Arrays verdelen ?
ik ben van play Dell servers met 1 2.8Ghz Xeon processor en 8GB geheugen neer te zetten. ik ben er nog niet over uit hoe ik de disks ga verdelen. Waarschijnlijk Raid1 voor boot en applicaties, Raid5 voor data, databases, information store enzo.

ik hoor het graag :)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Misschien kan je hiervoor SBS2008 Premium inzetten ?
En volgens mij wordt RAID 5 icm SQL/Exchange afgeraden, maar dat kan je natuurlijk heel eenvoudig terug vinden.

Wat is nu eigenlijk je vraag ?

Technische eisen SBS2008 Premium

[ Voor 21% gewijzigd door lier op 31-08-2010 15:33 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:43
Als je het goed wil aanpakken koop dan ook een echte backup software.
Heb je ik Trendmicro geen mogelijkheid om de mail te beveilig dan heb je ook geen GFI Maildefense nodig.

Verder zou ik ook voor een server met SBS Prem. 2008 gaan. Dit scheelt ook behoorlijk in de cals die je moet afnemen, anders moet je cals voor windows en exchange afnemen met sbs alleen een sbs-cal.

[ Voor 22% gewijzigd door jjbstolk op 31-08-2010 15:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook gekeken naar een SBS Premium oplossing. is zeker ook interessant.
we vewachten Microsoft partner te worden, dan hebben we dus al 25 internal use Cal's.

grote nadeel van SBS is natuurlijk dat je 2008 en exchange 2007 moet draaien. Er is nog steeds niets bekend over een nieuwere versie toch ?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:49:
grote nadeel van SBS is natuurlijk dat je 2008 en exchange 2007 moet draaien. Er is nog steeds niets bekend over een nieuwere versie toch ?
Wat is voor jou het nadeel van Exchange 2007 tov 2010 ?
Uiteraard is er wel "iets" bekend over nieuwe versies van SBS, een eenvoudige Google zoekopdracht geeft best wel wat informatie.

Bijvoorbeeld Microsoft's eigen site

[ Voor 7% gewijzigd door lier op 31-08-2010 16:13 . Reden: uitbreiding ]

Eerst het probleem, dan de oplossing