Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Reistijd Roosendaal naar IJsselstein

Pagina: 1
Acties:

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Goedendag heren (en dames?), korte vraag.

Mogelijk moet ik voor mijn werk binnenkort naar IJsselstein toe (vanuit Roosendaal). Aangezien dit voor mij een erg onbekende route is, was ik benieuwd naar hoe dit qua reistijd uitpakt.

Volgens TomTom doe ik er iets meer dan een uurtje over. Hij stuurt me via A17, A16, N3, A15, A27 en A2.

A17 en A16 weet ik wel in te schatten (kom ik zeer regelmatig), de N3 weet ik dat die druk is.

Maar hoe zit het met het traject vanaf de A15, vanaf Papendrecht richting knooppunt Gorinchem, daar de A27 op tot knooppunt Everdingen, en dan een kilometer of 15 over de A2 richting Nieuwegein. En 's avonds weer in omgekeerde volgorde uiteraard.

Iemand een idee of dat drukke trajecten zijn en of het doenlijk is?

Een alternatieve route zou zijn A17, A16, A59 en dan bij Knooppunt Hooipolder de A27 op gaan, waardoor ik de N3 en A15 vermijd. Voordeel daarvan is dat de A59 een relatief rustige snelweg is (iig het stuk tot aan Hooipolder).

Derde route zou A58 zijn tot aan knoopunt Sint Annabosch, en vanaf daar de A27 volgen, maar dat is wel een stuk om, en de A58 kan aardig druk zijn.

Iemand een mening hierover?

Virussen? Scan ze hier!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:42
Mijn collega hier in Utrecht komt elke dag vanuit Oosterhout. Volgens hem valt de drukte op dit moment erg mee op de weg, dit ivm het zuiden dat nog vakantie heeft.

Als je 1,5 uur aanhoudt zit je toch prima? Ik doe tegenwoordig Alkmaar - Utrecht binnen 1,5 uur.

Welk tijdstip vertrek je?

K to the KillaZ

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
google maps:

http://maps.google.nl/map...586,14.27124&ie=UTF8&z=10

ga via de a59. de n3 is (dacht ik) een tolweg.

Copy.com

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
http://routes.tomtom.com/
Gebaseerd op de IQ routes die ook de GPS systemen van TomTom gebruiken ...

• wildhagen
  • Niet online
Tijdstip is op dit moment nog niet helemaal duidelijk, vermoedelijk zal ik rond 6:30 vertrekken, maar het kan ook een kwartier later gaan worden, maar zeker vóór 7 uur.

Dat het nu rustig geloof ik, maar vanaf volgende week zijn de vakanties hier ook weer voorbij, en dan vraag ik me af hoe het dan te doen is. Weet je collega daarover ook iets te melden? ;)

Iig bedankt voor het meedenken so far!

@Sariel, ja, de route is me duidelijk, dat is het probleem ook niet. Het gaat om de reistijd. N3 is toch geen tolweg, of is dat veranderd? Een jaar geleden ging ik er overheen, maar hoefde ik niks te betalen? :? Google geeft trouwens wel een vreemde route, A58, A16, A59, A27, A2. Is idd een mogelijkheid die ik nog niet had bedacht ja.

@Bartgabriels: ja, die heb ik dus gebruikt, zoals ook in de TS is vermeld. Die geeft 1:03 aan, maar dat is uiteraard zonder files enzo. En juist om die files is het mij te doen :)

[ Voor 40% gewijzigd door wildhagen op 31-08-2010 15:20 ]

Virussen? Scan ze hier!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Ik dacht dat je de TomTom PND bedoelde ;)

De routeplanner is wel gebaseerd op de dagelijkse files die je op dat moment tegenkomt:
http://www.tomtom.com/page/iq-routes

Uitzonderlijke files kan niemand voorspellen. Wijzig het uur maar eens ;)I

[ Voor 13% gewijzigd door bartgabriels op 31-08-2010 15:22 ]

• wildhagen
  • Niet online
bartgabriels schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:21:
Ik dacht dat je de TomTom PND bedoelde ;)

De routeplanner is wel gebaseerd op de dagelijkse files die je op dat moment tegenkomt:
http://www.tomtom.com/page/iq-routes

Uitzonderlijke files kan niemand voorspellen. Wijzig het uur maar eens ;)I
Ik ken TomTom (en ook IQ Routes en HD Traffic etc) hoor, gebruik hem regelmatig (zowel de onlineplanner als de PND) ;)

Maar het verschil als ik met uren ga schuiven in de planner is maximaal 3 minuten (minimaal 1:03 in daluren, maximaal 1:06 in spitsuren), en aangezien de A27 elke dag in het file-nieuws is lijkt me dat verschil wel érg klein. Er moet ergens een adder onder het gras langs de route liggen zou je zeggen, of er staan zo goed als geen dagelijkse files op het traject, of files die minder dan 3 minuten vertraging opleveren?

Virussen? Scan ze hier!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik werk in IJsselstein. :) Van de A27 tot aan de afslag Nieuwegein-IJsselstein-Schoonhoven is zo'n 6km, daar heb je 's ochtends geen file, over het algemeen. Op de terugweg sta je op de A2 maximaal zo'n 3km in de file, dan blijven de 2 linker banen vaststaan want die gaan richting Den Bosch, de rechterbaan is de oprit voor de A27 en die rijdt gewoon door. Zodra je de brug bij Vianen over bent ga je weer gewoon rijden. In de praktijk sta je vaak alleen op de brug even stil. Eenmaal op de A27 sta je nog even stil als het van 3 naar 2 banen gaat, maar met tijdig de juiste baan kiezen kan je daar een hoop vertraging voorkomen. Verder op de A27 rijdt het aardig door tot je bij Gorinchem in de file staat, dat duurt tot net voorbij de brug. In totaal doe je over het hele stuk op de terugweg denk ik zo'n 75 minuten.

[ Voor 10% gewijzigd door AtleX op 31-08-2010 15:30 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:56
De A27 richting utrecht staat dagelijks vast (buiten de vakanties dan). Over dat stuk kun je makkelijk een kwartier tot een half uur extra reistijd bij rekenen. De A15 richting Gorinchem valt wel mee, alleen de aansluiting op de A27 wil nog wel eens lastig zijn. De N3 is druk, maar staat zelden vast

's avonds: A27 voor Gorinchem, de A15 tussen Gorinchem en Wijngaarden. N3, A16 en A17 zijn meestal goed te doen.

De A2 zou ik niet weten. Kom daar eigenlijk nooit...

[ Voor 6% gewijzigd door Poltergeist op 31-08-2010 15:33 ]

• wildhagen
  • Niet online
@AtleX: tnx voor de info, 75 minuten is idd nog wel te doen. Hoor namelijk op de radio altijd horrorverhalen over Everdingen, Lexmond en Noordeloos, dat daar nog wel eens spookt qua files. Ben ik weer een beetje gerustgesteld :P

@Poltergeist: ok, jij ook bedankt! A16 en A17 wist ik idd, is vrijwel altijd goed te doen (kom er nu ook dagelijks overheen namelijk).

Ik ga denk ik beide routes (A17 -> A16 -> N3 -> A15 -> A27 en A17 -> A16 -> A59 -> A27) maar eens uitproberen om te zien welke het beste uitpakt in de praktijk.

[ Voor 18% gewijzigd door wildhagen op 31-08-2010 15:36 ]

Virussen? Scan ze hier!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:42
Mijn collega doet er max een uur over door alle routes die hij via snelwegen en binnendoor kent en weet.

Daar heb jij natuurlijk geen donder aan, maar het is vanaf volgende week een stuk drukker. Dat is iets wat hier ook bevestigd wordt.

Al vraag ik mij af hoe druk het is als jij om 6.30 vertrekt.
Ik vertrek om 06.45 en moet over 2 knelpunten: A9 Velsen en A9 Badhoevedorp.

Echter heb ik daar weinig tot geen last van op het moment. Al moet ik zeggen dat ik pas 7 weken met de auto ga ;)

K to the KillaZ

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:41

JaltaH

meh

Je kan bij drukte trouwens ook het knooppunt bij Gorinchem en een stuk A15 overslaan door de N214 te pakken, tussen het einde van de N3 en Noordeloos.
Helaas gebruiken meer mensen die route, maar het kan een stuk sneller zijn als de A15 vaststaat. :)

Careful. We don't want to learn from this.

• wildhagen
  • Niet online
Jaltah: dank je!

Heb inmiddels van een collega ook gehoord dat je eventueel, indien erg druk, knooppunt Everdingen kan vermijden door de provinciale weg langs en door Vianen te nemen, dan schijn je ook de grootste drukte daar te vermijden.

Morgen de eerste rit die kant op (in de ochtendspits), dus kan meteen kijken hoe de N3-route uitpakt.

Virussen? Scan ze hier!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:29
Ik kom zelf uit gorinchem en ik werk in Hilversum dus A27 ervaring heb ik wel :P
vanaf 7 uur is het feest bij meerkerk (3 -> 2-baans), dan wil het soms wat moeizaam gaan maar 5 minuten vertraging daar is max. Dan heb je kans dat het verderop met max 100 gaat maar dat is prima te doen. Dan bij op-/afrit lexmond kan het soms wat langzaam zijn (als er dikke file staat) omdat mensen dan even uitvoegen en dan weer invoegen (scheelt 500 meter file), tot aan afslag amsterdam/utrecht. dan is de filelast wel over eigenlijk :)

Als je een alternatief wilt hebben, ga je bij meerkerk eraf, beneden rechts. Dan binnendoor door Meerkerk heen of erlangs over de polderweg/dijkweggetje ernaast. Rechtdoor langs lexmond en Vianen binnenrijden (sluiproutepost, kán erg druk zijn vanaf half 8) en binnen Vianen weer de A2 opdraaien om de brug over te gaan. Ik denk ook dat je via de dijk kan gaan maar dat heb ik zelf nooit gedaan.

[ Voor 27% gewijzigd door Beerkeeper op 01-09-2010 19:54 ]

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• wildhagen
  • Niet online
Dank voor de tip, zal hem zeker ff onthouden.

Laat morgen wel ff weten hoe de route is bevallen.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online
Laat morgen wel ff weten hoe de route is bevallen.
Zo, ben weer terug.

Heb de route A17 -> A16 -> N3 -> A15 -> A27 -> A2 -> N210 genomen, rond spitstijd (even voor 7 uur vertrokken). Heb er volgens de TomTom 1:09 over gedaan, en nergens stil gestaan. Alleen op de A15 was het érg druk, maar ook daar reed het nog met 40-50 km/h oid. Op de A27 en N3 nergens last van gehad.

Iedereen bedankt voor de tips, ik weet dus nu voldoende.

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1