Aangezien ik bepaalde aspecten van het beheer van onze Fedora Core 4 server heb opgepakt (lees in mijn schoenen kreeg geschoven) ben ik wat aan het prutsen om wat zaken helder en werkend te krijgen. Ik stuit nu op het volgende:
De Tomcat 5 server schopt bij elke restart een relink script aan. Dit script zorgt ervoor dat d.m.v. het rebuild-jar-repository script er nieuwe symbolic links worden aangemaakt in de /usr/share/tomcat5/common/lib directory van Tomcat zodat alle common libraries weer up-to-date zijn.
Nu wordt dit ook gedaan voor JavaMail. In /usr/share/java/javamail staat een gedateerde versie van javamail, namelijk 1.3 en die heeft wat problemen met het versturen van attachements en daarom wil ik eigenlijk naar javamail 1.4 upgraden.
Nu heb ik imo twee opties:
p.s. ik ben een developer, geen admin. Dus vandaar dat ik misschien een wat simpele / suffe vraag stel.
p.p.s. Erg lang getwijfeld of dit topic niet in PRG / SEA hoort
De Tomcat 5 server schopt bij elke restart een relink script aan. Dit script zorgt ervoor dat d.m.v. het rebuild-jar-repository script er nieuwe symbolic links worden aangemaakt in de /usr/share/tomcat5/common/lib directory van Tomcat zodat alle common libraries weer up-to-date zijn.
Nu wordt dit ook gedaan voor JavaMail. In /usr/share/java/javamail staat een gedateerde versie van javamail, namelijk 1.3 en die heeft wat problemen met het versturen van attachements en daarom wil ik eigenlijk naar javamail 1.4 upgraden.
Nu heb ik imo twee opties:
- javamail eruit slopen zodat het niet meer voorkomt in de tomcat/common/lib en deze package deployen met de afzonderlijke webapplicaties. Het probleem is dat ik eigenlijk niet weet of er nog andere apps heirvan afhankelijk zijn.
- javamail upgraden naar versie 1.4. Ik heb echter geen flauw idee hoe dit te doen, behalve door de bestanden die nu in /usr/bin/java/javamail te verwijderen en er nieuwe jars (v1.4) daar neer te gooien.
p.s. ik ben een developer, geen admin. Dus vandaar dat ik misschien een wat simpele / suffe vraag stel.
p.p.s. Erg lang getwijfeld of dit topic niet in PRG / SEA hoort
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.