SMTP mail 0x800CCC79

Pagina: 1
Acties:

• rb92nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-01 08:17
Beste Tweakers,

Ik zit hier met een probleem dat niet is op te lossen lijkt het wel.

Mijn netwerk:- Modem
- Router Cisco Linksys WRT120N
- Wireless Extender
- 5x PC's

Ik kan met mijn mail van UPC niet versturen maar wel ontvangen. Dat is in de normale opstelling dus via de router aan de modem.
Koppel ik de router af en zet mijn pc direct op de modem dan doet hij het wel. Je zou zeggen het zit in de router of firewall. Verschillende routers geprobeerd, alle firewall instellingen uitgezet werkt nog niet.
De instellingen in netwerkadapters heb ik ook allemaal gecheckt.

Maar...
Als ik in de normale opstelling, vanaf mijn Hotmailadres, en Windows Live Mail met pop3 en smtp instellingen verstuur smtp dan kan ik gewoon mailen.

Dingen die ik dus heb geprobeerd:
- Instellingen veranderd, gecheckt Configuratiescherm.
- Firewall uitgeschakeld, zowel pc als router.
- Andere routers geprobeerd.
- UPC gebeld voor recente gegevens, en gevraag of iemand me kon helpen maar dat konden ze niet omdat
het volgens hun binnen het netwerk zit. Omdat ik rechtstreeks via modem wel kan mailen.
- De foutmelding geGoogled.

Configuratie:
Emailaccount: blabla@upcmail.nl
POP3 server : pop3.upcmail.nl
SMTP server : smtp.upcmail.nl

Foutmelding:
Het bericht kan niet worden verzonden. De verificatie-instellingen voor de server voor uitgaande e-mail [SMTP] zijn mogelijk niet juist. Je vindt informatie over dit probleem in de Help. Zoek naar Problemen oplossen in Windows Live Mail en raadpleeg de sectie Ik heb problemen met het verzenden van e-mail. Als je hulp nodig hebt bij het vaststellen van de juiste serverinstellingen, neemt je contact op met je serviceprovider voor e-mail.

Het geweigerde e-mailadres is blabla@hotmail.com.

Onderwerp 'test'
Serverfout: 550
Reactie van server: 550 5.1.1 <blabla@hotmail.com> recipient rejected mi.jn.ip.ad.re.ss is in RBL
Server: 'smtp.upcmail.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC79
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Nee

Hopelijk kan iemand hier mij mee helpen of heeft ervaring met deze melding

Gr. Randy

• rb92nl
UPDATE 1-9-2010:
Ben erachter wat het is. Ik sta gemarkeerd in de RBL lijst. Real-time blocklist, hier kom je in als je bent gemarkeerd als spam verstuurder.
Alleen zit ik nog met de vraag hoe kan het dan als ik de router er tussen uithaal. Dat hij het dan wel doet.

• Twiztid2004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-02-2011
Als je het router er tussenuit hebt gehaald, heb je dan nog het zelfde IP adres? Zo niet, is dat iig de reden dat dan de mail versturen wel werkt.

Wat je kan doen is naar de website http://www.mxtoolbox.com/blacklists.aspx gaan, daar je IP adres wat geblokkeerd word invoeren, dan kun je zien welke RBL je geblokt bent.

Als je daarna naar de website van de betreffende partij gaat, kun je daar vaak via een webform oid een unblock indienen... vaak word dat binnen een kwartier tot een uur max. verwerkt, en werkt het weer.

Check intussen ook even of je niet een of andere spam-malware/trojan/achtigen op je systeem hebt, anders zit je heel snel weer in de lijst.

• rb92nl
Twiztid2004 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:23:
Als je het router er tussenuit hebt gehaald, heb je dan nog het zelfde IP adres? Zo niet, is dat iig de reden dat dan de mail versturen wel werkt.

Wat je kan doen is naar de website http://www.mxtoolbox.com/blacklists.aspx gaan, daar je IP adres wat geblokkeerd word invoeren, dan kun je zien welke RBL je geblokt bent.

Als je daarna naar de website van de betreffende partij gaat, kun je daar vaak via een webform oid een unblock indienen... vaak word dat binnen een kwartier tot een uur max. verwerkt, en werkt het weer.

Check intussen ook even of je niet een of andere spam-malware/trojan/achtigen op je systeem hebt, anders zit je heel snel weer in de lijst.
Oke, bedankt voor info. Was er inmiddels zelf al achter :P Maar toch bedankt.