C: schijf op mijn harde schijf loopt langzaam vol

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286930

Topicstarter
Hallo,
Ik heb de laatste paar dagen last van een vollopende C: schijf.
Op deze schijf is mijn besturingssysteem geïnstalleerd, en wat program files.
mijn harde schijf is 1TB groot.
in totaal heb ik 3 schijven.
C:schijf (200GB groot)
D:schijf (700GB groot) (voor opslag van spellen muziek films etc.)
F: schijf (door systeem gereserveerd

Mijn computer draait op Windows 7

Bij het opstarten zie ik dat de C:schijf +- 120Gb aan opslag overheeft. maar naarmate mijn computer aanstaat loopt dat af en heeft hij opeens helemaal geen plek meet en staat hij op 0Mb

Gratz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Begin maar met opruimen >:)

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Tempory files?
Pagefile op c:?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-04 16:39
Toevallig een virus/rootkit op je pc??
Kan me namelijk niks bedenken dat meer dan 120gb reserveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:38
"Ever wondered why your hard disk is full? Or what directory is taking up most of the space? When using conventional disk browsing tools, such as Windows Explorer, these questions may be hard to answer. With SequoiaView however, they can be answered almost immediately. SequoiaView uses a visualization technique called cushion treemaps to provide you with a single picture of the entire contents of your hard drive."
http://w3.win.tue.nl/nl/o...sualization/sequoiaview//

[ Voor 8% gewijzigd door djexplo op 31-08-2010 12:21 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Schrijft ie zo 120gb vol?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Anoniem: 286930 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:15:
Hallo,
Ik heb de laatste paar dagen last van een vollopende C: schijf.
Op deze schijf(partitie) is mijn besturingssysteem geïnstalleerd, en wat program files.
mijn harde schijf is 1TB groot.
in totaal heb ik 3 schijven(partities).
C:schijf(partitie) (200GB groot)
D:schijf(partitie) (700GB groot) (voor opslag van spellen muziek films etc.)
F: schijf(partitie) (door systeem gereserveerd

Mijn computer draait op Windows 7

Bij het opstarten zie ik dat de C:schijf(partitie) +- 120Gb aan opslag overheeft. maar naarmate mijn computer aanstaat loopt dat af en heeft hij opeens helemaal geen plek meet en staat hij op 0Mb

Gratz

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-04 13:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Kijk eens hoeveel schrijfprocessen in deze tijd langskomen, en wie ze aanstuurt.

En je zegt dat je 0Mb op het einde overhoud, is dit weg als je reboot?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik weet dus niet wat er aan de hand is, er is bij het opstarten niks aan de hand, maar na een uurtje zit opeens mijn c:schijf vol. ik weet zeker dat het niks te maken heeft met een overvolle schijf, want ik heb alles er al eens afgegooid maar dat hielp niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
.

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 286930 op 31-08-2010 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kKaltUu schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:23:
Kijk eens hoeveel schrijfprocessen in deze tijd langskomen, en wie ze aanstuurt.

En je zegt dat je 0Mb op het einde overhoud, is dit weg als je reboot?
ja na rebooten geeft hij eerst aan dat er nog heel veel opslag ruimte is, en na een uurtje is er niks meer van over :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sorry ik heb me vergist, Mijn computer reserveerd maar 1Gb dus C patitie is 200Gb groot en D patitie 799Gb groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Goh wat goed van je...

Gebruik dus even een tool die de grootte van je folders weergeeft zoals djexplo aan aangeeft.
Dan weet je iig welke folder zo enorm groeit.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DeeJee schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:28:
[...]

Goh wat goed van je...

Gebruik dus even een tool die de grootte van je folders weergeeft zoals djexplo aan aangeeft.
oke ik zal het dan proberen met djexplo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

[...]
Goh wat goed van je...

offtopic:
We zijn hier om elkaar te helpen en niet om elkaar af te ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:36
Ik had onlangs een lolbroek :+ die een quotum had ingesteld op z'n c-schijf/partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
In principe kan dit ook het gevolg zijn van een harde schijf die aan het kapot gaan is. Daarop scannen is dus ook geen verkeerd plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
rodie83 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:34:
In principe kan dit ook het gevolg zijn van een harde schijf die aan het kapot gaan is. Daarop scannen is dus ook geen verkeerd plan.
heb je zo 2 tools in gedachte voor het scannen of de harde schijf kapot is, of voor een tool die de folder grootte meet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[...]

Goh wat goed van je...

als ik google op djexplo krijg ik niet bepaald een tool om de foldergrootte te meten. heb je een ander programma daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-05 00:25
Ventrigo schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:32:
[...]

offtopic:
We zijn hier om elkaar te helpen en niet om elkaar af te ....
Mee eens, maar tot nu toe zie ik van jou in deze thread weinig hulp, je bent alleen maar bezig anderen te corrigeren... das ook een vorm van iemand afvallen.

@Giorando, even goed lezen... Djexplo is de naam van een gebruiker, niet van een programma. Djexplo adviseert je Sequoiaview aan om een goed overzicht van de inhoud van je hardeschijf te krijgen.

Overigens is het vermoeden bij mij erg sterk dat er geen limiet zit aan de tmp dir van je browser en/of windows. Die staat volgens mij standaard op maximaal 4 of 8 GB ingesteld, maar bijvoorbeeld het gebruik van zogenaamde tuneprogjes willen nog wel eens rare dingen doen met zulke instellingen? Gebruik je tune-progjes, die bijvoorbeeld op de achtergrond meelopen? Ik heb wel eens vaker tmp dir's leeggegooid waarin meer dan 100GB aan rommel zat omdat een tune-progje een optie hiervoor had 'dat zou het starten van websites en programma's versnellen. Is misschien waar voor een klein gedeelte, maar als daardoor je pc verder helemaal volloopt met troep en juist nog langzamer wordt...

[ Voor 15% gewijzigd door MicGlou op 31-08-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MicGlou schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:41:
[...]

Mee eens, maar tot nu toe zie ik van jou in deze thread weinig hulp, je bent alleen maar bezig anderen te corrigeren... das ook een vorm van afz****....

@Giorando, even goed lezen... Djexplo is de naam van een gebruiker, niet van een programma. Djexplo adviseert je Sequoiaview aan om een goed overzicht van de inhoud van je hardeschijf te krijgen.

Overigens is het vermoeden bij mij erg sterk dat er geen limiet zit aan de tmp dir van je browser en/of windows. Die staat volgens mij standaard op maximaal 4 of 8 GB ingesteld, maar bijvoorbeeld het gebruik van zogenaamde tuneprogjes willen nog wel eens rare dingen doen met zulke instellingen? Gebruik je tune-progjes, die bijvoorbeeld op de achtergrond meelopen?
ik ben niet echt bekend met de term tune-progjes... kan je me wat meer inlichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Anoniem: 286930 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:41:
[...]

als ik google op djexplo krijg ik niet bepaald een tool om de foldergrootte te meten. heb je een ander programma daarvoor?
"een tool zoals djexplo aangeeft". niet "een tool zoals djexplo". Je miste een woordje.

http://windirstat.info/
http://www.sixty-five.cc/sm/v1x.php
http://directorysize.mole.../visualize-disk-usage.php

als je even zoekt op 'disk usage windows' vindt je genoeg.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Anoniem: 286930 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:43:
[...]

ik ben niet echt bekend met de term tune-progjes... kan je me wat meer inlichten?
Progamma's die beweren dat je computer sneller wordt na het gebruik daarvan... Daar zijn hele waslijsten van te vinden: Een paar bekende: System Mechanic, Tune-Up Utilities, Tweaknow, etc etc. Bij dergelijke programma's kan je de registry-clean en defrag opties meestal prima gebruiken, maar de overige opties moet je meestal ver vandaan blijven omdat die instellingen kunnen veranderen die jij nooit van zijn leven meer terugvind (anders was je deze thread ook niet gestart ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[...]

Mee eens, maar tot nu toe zie ik van jou in deze thread weinig hulp, je bent alleen maar bezig anderen te corrigeren... das ook een vorm van iemand afvallen.

Overigens is het vermoeden bij mij erg sterk dat er geen limiet zit aan de tmp dir van je browser en/of windows. Die staat volgens mij standaard op maximaal 4 of 8 GB ingesteld, maar bijvoorbeeld het gebruik van zogenaamde tuneprogjes willen nog wel eens rare dingen doen met zulke instellingen? Gebruik je tune-progjes, die bijvoorbeeld op de achtergrond meelopen? Ik heb wel eens vaker tmp dir's leeggegooid waarin meer dan 100GB aan rommel zat omdat een tune-progje een optie hiervoor had 'dat zou het starten van websites en programma's versnellen. Is misschien waar voor een klein gedeelte, maar als daardoor je pc verder helemaal volloopt met troep en juist nog langzamer wordt...
Ik heb wel een programma genaamt "registry mechanic" voor het schoonmaken van je pc, en mogelijk versnellen van je pc.zou dat het kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

[...]
Mee eens, maar tot nu toe zie ik van jou in deze thread weinig hulp, je bent alleen maar bezig anderen te corrigeren... das ook een vorm van afz****....
offtopic:
Je kant het ook zien als leermoment en het positief oppakken ;).De TS komt met een probleem. Hij wilt geholpen worden, hierbij doe ik dat in een corrigerend antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 286930 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:28:
[...]

sorry ik heb me vergist, Mijn computer reserveerd maar 1Gb dus C patitie is 200Gb groot en D patitie 799Gb groot
Oké, sinds wanneer is het, heb je kortgeleden met partitie wizzard gespeeld of ergens een nieuw progr. opgezet?

Wat geeft Ccleaner aan als je C scant ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 08:59
Kijk ook eens in de OM FAQ aub:

OM FAQ

Via de search had je daar ook op uitgekomen, er zijn namelijk nog wat gotters die dit probleem reeds tegenkwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MicGlou schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:49:
[...]

Progamma's die beweren dat je computer sneller wordt na het gebruik daarvan... Daar zijn hele waslijsten van te vinden: Een paar bekende: System Mechanic, Tune-Up Utilities, Tweaknow, etc etc. Bij dergelijke programma's kan je de registry-clean en defrag opties meestal prima gebruiken, maar de overige opties moet je meestal ver vandaan blijven omdat die instellingen kunnen veranderen die jij nooit van zijn leven meer terugvind (anders was je deze thread ook niet gestart ;))
Na het scannen met een directorysize programma kom ik hier op uit Zie deze screenshot:
http://img841.imageshack.us/img841/3640/folderuse.jpg
zoals je ziet heeft mijn C:schijf maar 78 GB in gebruik, hij kan dus onmogelijk volzitten want hij kan max 200 GB aan. Dus ik snap er nisk van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fred raket schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:51:
[...]

Oké, sinds wanneer is het, heb je kortgeleden met partitie wizzard gespeeld of ergens een nieuw progr. opgezet?

is Ccleaner dan wel een betrouwbaar programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MicGlou schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:49:
[...]

Nu word het schoonmaken met Ccleaner aangeraden. maar met had je het erover dat ik daar uit de buurt moest blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:50
Anoniem: 286930 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:15:
Ik heb de laatste paar dagen last van een vollopende C: partitie.
C: partitie (200GB groot)
Bij het opstarten zie ik dat de C:schijf +- 120Gb aan opslag overheeft. maar naarmate mijn computer aanstaat loopt dat af en heeft hij opeens helemaal geen plek meet en staat hij op 0Mb
offtopic:
Ok, aangezien je halve topic wordt volgespamd met offtopic meuk, ga ik er maar eens serieus op je probleem in.

Als je C: partitie na een tijdje van 120GB vrije ruimte volloopt tot 0MB is er iets flink mis. Heb je al een virusscan uitgevoerd?
Wat betreft een programma dat bestandsgroottes kan zoeken lijkt me TreeSize een goede. Het is freeware en de smartphone versie vind ik erg handig werken. Lijkt me dat de Windows versie ook handig werkt.
Ander idee is om eens te kijken naar de grootte van je pagefile. (virtueel geheugen). Google weet wel hoe je dat moet doen.

edit:
CCleaner is echt een betrouwbaar programma, maar als ik jouw was zou ik het vooral gebruiken voor analyse. Opschonen is misschien weer een stapje te ver voor je. (Voornamelijk in geval van register opschonen, dat overigens echt geen 120GB zal terugtoveren).

edit:
Dnomaid schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:59:
Kijk ook eens in de OM FAQ aub:
OM FAQ
Via de search had je daar ook op uitgekomen, er zijn namelijk nog wat gotters die dit probleem reeds tegenkwamen.
Ik geef je gelijk dat er in de FAQ gekeken moet worden, maar dit FAQ onderdeel geeft geen antwoord op het probleem van een harddisk die na een uur 120GB lege ruimte volpropt.

[ Voor 26% gewijzigd door Barleone op 31-08-2010 13:34 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Folder grootte: TreeSize Free
Harde schijf scannen: HDDScan (ook gratis)

Maar ik zou eerder iets als SysInternals Filemon / Process Explorer mee laten lopen; dan zie je zowel het proces alswel de bestands lokaties beschreven worden. Dat zijn er wel een boel entries per seconde, maar als je inderdaad een rootkit hebt die b.v. een FTP server van je bakkie gemaakt heeft, dan zie je dat echt wel snel genoeg ;)

Run anders ook eens iets als GMER om een eventuele rootkit te detecteren ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Barleone schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:17:
[...]

offtopic:
Ok, aangezien je halve topic wordt volgespamd met offtopic meuk, ga ik er maar eens serieus op je probleem in.

Als je C: partitie na een tijdje van 120GB vrije ruimte volloopt tot 0MB is er iets flink mis. Heb je al een virusscan uitgevoerd?
Wat betreft een programma dat bestandsgroottes kan zoeken lijkt me TreeSize een goede. Het is freeware en de smartphone versie vind ik erg handig werken. Lijkt me dat de Windows versie ook handig werkt.
Ander idee is om eens te kijken naar de grootte van je pagefile. (virtueel geheugen). Google weet wel hoe je dat moet doen.

edit:
CCleaner is echt een betrouwbaar programma, maar als ik jouw was zou ik het vooral gebruiken voor analyse. Opschonen is misschien weer een stapje te ver voor je. (Voornamelijk in geval van register opschonen, dat overigens echt geen 120GB zal terugtoveren).

edit:

[...]

Ik geef je gelijk dat er in de FAQ gekeken moet worden, maar dit FAQ onderdeel geeft geen antwoord op het probleem van een harddisk die na een uur 120GB lege ruimte volpropt.
Ik heb een virus scan gedaan (avg free) en er komt niks uit. kennerlijk dus geen virus. ik heb mijn computer opgeschoont met Ccleaner, maar het probleem blijft zich voordoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SKiLLa schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:26:

Maar ik zou eerder iets als SysInternals Filemon / Process Explorer mee laten lopen; dan zie je zowel het proces alswel de bestands lokaties beschreven worden. Dat zijn er wel een boel entries per seconde, maar als je inderdaad een rootkit hebt die b.v. een FTP server van je bakkie gemaakt heeft, dan zie je dat echt wel snel genoeg ;)

dus waar moet nou precies op letten bij TreeSize?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik laat niet het register cleanen/repareren met Ccleaner. maar zoals al boven aan is gegeven alleen( voor)analyse.Verder zou ik mijn vingers laten van verdere cleanprogramma's als je niet ervaren bent daarmee.
Vaak worden er instellingen gedaan om de pc sneller te maken etc, en word na een tijdje het programma verwijdert zonder de instellingen terug te zetten, dan heb je grote kans op problemen.

Maar nu nog even een antwoord op mijn bovenstaande vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SKiLLa schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:26:

oke ik heb het probleem gevonden, het blijkt dan in program files > common files > pc tools> Smonitor > cputime.xml wel over de 100Gb gebruikt :O. weet iemand wat dit voor een bestand is en hoe ik dit vijlig kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat gebruik je dan van Pc Tools?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fred raket schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:51:
[...]

nee ik heb niet met de patities gespeeld, maar zoals je leest in mijn laatste reactie heb ik de boosdoener gevonden, enig idee wat het voorn bestand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb eerlijk gezegt geen idee wat pc tools doet... en het staat ook niet bij programmas en onderdelen, zou ik het gewoon kunnnen verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gooi alle rotzooi er is af wat je nooit/niet gebruikt. beperk je tot 1 av progr. en 1 AM. evt FW pr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PC Tools in Google en je ziet wat het is. een Fire wall, antimalware doctor etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fred raket schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:40:
Gooi alle rotzooi er is af wat je nooit/niet gebruikt. beperk je tot 1 av progr. en 1 AM. evt FW pr.
heb ik laast gedaan via pragrammas en onderdelen en dan alle rotzooi verwijderd, maar somige dingen durf ik niet te verwijderen omdat ik denk dat die erop moeten blijven, maar pc tools kan ik niet verwidjeren, het is alleen maar een raar bestand dat kennerlijk 100GB gebruikt :S:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fred raket schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:42:
PC Tools in Google en je ziet wat het is. een Fire wall, antimalware doctor etc.
kan dat een onderdeel zijn van het programma registry mechanic dat ik er net heb afgegooid? want die programmas blijken rotzooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 14:59

ajakkes

👑

Op het moment dat je harde schijf weer bijna geen ruimte over heeft zou je in tree size moeten kunnen zien wat die 120GB aan ruimte opslokt. Dit kan 1 groot blok zijn dat groter is als alle overige blokjes (120GB > 80GB). Of een heleboel kleine blokjes gegroepeerd tot een blok dat groter is als alle overige blokjes.

Het is misschien een beetje lastige uitleg maar treesize geeft aan "wat" hoeveel ruimte inneemt.
Het groepeert bijvoorbeeld alles wat in c:\windows staat tot 1 blok en alles wat in c:\program files staat tot een blok. En ook wat er in c:\program files\ccleaner\ staat en wat er in c:\program files\microsoft office\ weer als 2 kleinere blokjes in het blokje c:\program files\

Dus hoe groter het "hoofd"blok hoe meer ruimte het inneemt op je harde schijf en hoe interessanter het is om naar te kijken.

Bij jou zou er dus blok (met eventueel vele kleine blokjes) moeten staan die heel groot is.

Edit
(ah beetje late reactie, sneller leren typen/lezen)

[ Voor 3% gewijzigd door ajakkes op 31-08-2010 14:46 ]

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12-2023
Anoniem: 286930 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:49:
[...]

Ik heb wel een programma genaamt "registry mechanic" voor het schoonmaken van je pc, en mogelijk versnellen van je pc.zou dat het kunnen zijn?
Registery Mechanic is van PC Tools.
Ik vermoed dat dit programma je probleem ook veroorzaakt.

edit: Te laat

[ Voor 4% gewijzigd door Nozzie op 31-08-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ajakkes schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:45:
Op het moment dat je harde schijf weer bijna geen ruimte over heeft zou je in tree size moeten kunnen zien wat die 120GB aan ruimte opslokt. Dit kan 1 groot blok zijn dat groter is als alle overige blokjes (120GB > 80GB). Of een heleboel kleine blokjes gegroepeerd tot een blok dat groter is als alle overige blokjes.

Het is misschien een beetje lastige uitleg maar treesize geeft aan "wat" hoeveel ruimte inneemt.
Het groepeert bijvoorbeeld alles wat in c:\windows staat tot 1 blok en alles wat in c:\program files staat tot een blok. En ook wat er in c:\program files\ccleaner\ staat en wat er in c:\program files\microsoft office\ weer als 2 kleinere blokjes in het blokje c:\program files\

Dus hoe groter het "hoofd"blok hoe meer ruimte het inneemt op je harde schijf en hoe interessanter het is om naar te kijken.

Bij jou zou er dus blok (met eventueel vele kleine blokjes) moeten staan die heel groot is.
ja na het kijken met treesize ben ik er achter gekomen dat 1 bestandje 100Gb gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RemonLP schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:45:
[...]

goed dan weten we dat, maar dat bestandje is dus na het deinstalleren van registry mechanic gebleven. is het verstandig om die hele map gewoon te verwijderen met dat pctool bestandje erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nee, heeft daar niks mee te maken.

1: beperk je tot 1 antivirusprogramma [ Avast,Avira, Avg]
2: gebruik alleen Ccleaner
3: Evt: comodo firewall instellen.
4: MalwareBites AntiMalware

is voldoende voor een veilige pc, verwijder alle programma's die je niet kent en gebruikt.

gebruik ook niet tig verschillende spelers en brandprogr. etc
zo hou je je pc overzichtelijk en weet je wat er op staat.

de gedownloade progr. niet gelijk doorklikken met instaleren maar goed lezen wat er gevraagd word,
iets uitvinken van onder naar boven.

Mvg,

Fred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ajakkes schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:45:

Edit
(ah beetje late reactie, sneller leren typen/lezen)
namelijk dit bestandje http://img716.imageshack.us/img716/5022/61928014.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 14:59

ajakkes

👑

Kan,
Persoonlijk zou ik beginnen met het verwijderen van alleen het bestand en kijken of het weer aangemaakt wordt.
Dat zou betekenen dat er nog een programma geïnstalleerd is dat het creëert wat je beter op een nette manier kan proberen te verwijderen.

De map in het geheel verwijderen kan daarna nog.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fred raket schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:49:
Nee, heeft daar niks mee te maken.

1: beperk je tot 1 antivirusprogramma [ Avast,Avira, Avg]
2: gebruik alleen Ccleaner
3: Evt: comodo firewall instellen.
4: MalwareBites AntiMalware

is voldoende voor een veilige pc, verwijder alle programma's

gebruik ook niet tig verschillende spelers en brandprogr. etc
zo hou je je pc overzichtelijk en weet je wat er op staat.

de gedownloade progr. niet gelijk doorklikken met instaleren maar goed lezen wat er gevraagd word,
iets uitvinken van onder naar boven.

Mvg,

Fred
ja dat is ook precies wat ik altijd doe, en ikben al best voorzichtig met installeren. ik heb me nu dus beperkt tot 1 goed programma, alleen na het verwijderen van registry mechanig zijn er wat bestandjes over gebleven waaronder cputime.xml die dus 100gb gebruikt. mijn vraag is dus kan ik dat bestandje gewoon verwijderen en klaar is kees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ajakkes schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:51:
Kan,
Persoonlijk zou ik beginnen met het verwijderen van alleen het bestand en kijken of het weer aangemaakt wordt.
Dat zou betekenen dat er nog een programma geïnstalleerd is dat het creëert wat je beter op een nette manier kan proberen te verwijderen.

De map in het geheel verwijderen kan daarna nog.
dat programma was denk ik registry mechanic, maar die het ik er vanmorgen afgegooid en dit is dan nog het overblijfsel ervan die het probleem veroorzaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

RemonLP schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:45:
[...]

Oja, die is van PC Tools, word er soms gek van waar mensen allemaal mee aankomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 286930 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:53:
[...]

dat programma was denk ik registry mechanic, maar die het ik er vanmorgen afgegooid en dit is dan nog het overblijfsel ervan die het probleem veroorzaakt
Dat is dus wat ik eerder melde, er word met zo'n programma instellingen gedaan door een onervaren iemand
en zo maar weer verwijdert omdat de proefperiode voorbij is of welke reden dan ook en je blijft met een deel zitten.

Ook al vind ik 100gb wel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fred raket schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:53:
[...]

Oja, die is van PC Tools, word er soms gek van waar mensen allemaal mee aankomen. ;)
kijk eens naar deze screenshot http://img716.imageshack.us/img716/5022/61928014.jpg het is duidelijk dat cputime alle opslag in beslag neemt. kan ik cputime gewoon verwijderen denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 08:59
Barleone schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:17:
[...]
In de FAQ wordt er anders wel verwezen naar de disk analysis tooltjes waar al 10 mensen naar hebben verwezen.

Zie ook dit forumbericht: http://www.pctools.com/forum/showthread.php?t=61494

Blijkbaar een bug in Registry Mechanic / PC Tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zou het programma er opnieuw opzetten, er zullen wel keys achter zijn gebleven, en rustig kijken of je instellingen kunt herstellen.
Ik persoonlijk heb de lay out van Registery Mechanic niet zo in me kop zitten of op een pc om je direct advies te geven wat weg te klikken of herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314405

Anoniem: 286930 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:56:
[...]

kijk eens naar deze screenshot http://img716.imageshack.us/img716/5022/61928014.jpg het is duidelijk dat cputime alle opslag in beslag neemt. kan ik cputime gewoon verwijderen denk je?
Ja die kan je gewoon verwijderen.
Verwijder daana ook het programma.
En download eventueel de nieuwste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fred raket schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:59:
Ik zou het programma er opnieuw opzetten, er zullen wel keys achter zijn gebleven, en rustig kijken of je instellingen kunt herstellen.
Ik persoonlijk heb de lay out van Registery Mechanic niet zo in me kop zitten of op een pc om je direct advies te geven wat weg te klikken of herstellen.
ik heb het programma er weer opnieuw opgezet, maar ik kon niks terugzetten want ik heb nooid zon uptimize iets gedraaid, alleen voor het oplossen van problemen. dus ik heb het weer verwijderd maar 2 bestanden (logfile.etl en cputime) willen niet verwijderd worden en kan ook niet handmatig. kan ik in het systeem ze geforceerd weggooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:51
Anoniem: 286930 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:18:
[...]

ik heb het programma er weer opnieuw opgezet, maar ik kon niks terugzetten want ik heb nooid zon uptimize iets gedraaid, alleen voor het oplossen van problemen. dus ik heb het weer verwijderd maar 2 bestanden (logfile.etl en cputime) willen niet verwijderd worden en kan ook niet handmatig. kan ik in het systeem ze geforceerd weggooien?
Probeer het in veilig modus grote kans dat het dan wel lukt.

[ Voor 4% gewijzigd door jjbstolk op 31-08-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jjbstolk schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:27:
[...]

Probeer het in veilig modus grote kans dat het dan wel lukt.
Oke gelukt het hele probleem is opgelost. Hartstikke bedankt iedereen voor het meedenken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Ik kon niet direct weer reageren, maar ik zie dat het topic hard is gegaan.

Wat betreft clean-progjes, daar heb ik niet zoveel problemen mee. Zeker een Ccleaner is prima om je registry even op te schonen, dat geldt ook voor de registry-clean functies in de meeste andere programma's als ze het bieden. Het gaat juist om de al die opties die door vele programma's daarnaast worden geboden, onder het motto van 'gebruik deze functie en je pc start sneller op', die moet je nooit gebruiken. Ook de cleanfunctie in bijvoorbeeld registry mechanic werkt prima, maar van de rest van de knoppen moet je gewoon afblijven. Zoals ook al door anderen wordt gedacht, hele grote kans dat registry mechanic het probleem veroorzaakt, blijkbaar heeft het ook geholpen want je bent zo te zien van het probleem af...

[ Voor 5% gewijzigd door MicGlou op 31-08-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MicGlou schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:25:
Ik kon niet direct weer reageren, maar ik zie dat het topic hard is gegaan.

Wat betreft clean-progjes, daar heb ik niet zoveel problemen mee. Zeker een Ccleaner is prima om je registry even op te schonen, dat geldt ook voor de registry-clean functies in de meeste andere programma's als ze het bieden. Het gaat juist om de al die opties die door vele programma's daarnaast worden geboden, onder het motto van 'gebruik deze functie en je pc start sneller op', die moet je nooit gebruiken. Ook de cleanfunctie in bijvoorbeeld registry mechanic werkt prima, maar van de rest van de knoppen moet je gewoon afblijven. Zoals ook al door anderen wordt gedacht, hele grote kans dat registry mechanic het probleem veroorzaakt, blijkbaar heeft het ook geholpen want je bent zo te zien van het probleem af...
ja dat klopt ik heb besloten om regesty mechanic niet meer te gebruiken, ik houd ne gewoon avg + ccleaner. en voor de rest rommel ik niet aan mijn computer. bedankt voor je advies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mooi zo, toch handig zo'n forum he ;)

Pagina: 1