Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je in Windows XP (zal ook wel met andere versies werken) de toetscombinatie Win-E drukt, dan start Explorer. En da's handig. Nu wil het geval dat ik Q-dir een stuk handiger vind dan Explorer. Ik zou daarom graag willen dat Q-dir zou starten als ik Win-E druk. Hoe doe ik dat?

Ik heb al een tijdje gezocht, maar de gevonden oplossingen vragen allemaal om een extra stukje software, zoals bijv. Winkey. En dat wil ik nou juist niet. Het moet toch mogelijk zijn om zonder extra's een ander programma onder Win-E te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het zo 1,2,3 ook niet vinden, maar met de applicatie AutoHotKey kan je dergelijke toetscombinaties afvangen en er iets (script/app/macro) aan knopen. Je moet dan wel de hotkeys van windows zelf uit zetten, dat kan met een eenvoudige register edit.

Edit
Open regedt32.exe
Ga naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
Voeg DWORD NoWinKeys = 1 toe
Reboot

Edit2
Oh, zonder extra software... ik weet niet of dat kan. Je kan natuurlijk exporer.exe renamen naar explorer_win.exe en qdir.exe renamen naar explorer.exe... maar dan ben je ook je startbalk etc kwijt...

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:40:
Je kan natuurlijk exporer.exe renamen naar explorer_win.exe en qdir.exe renamen naar explorer.exe... maar dan ben je ook je startbalk etc kwijt...
Goed plan, iemand aanraden om z'n Windows Shell te vervangen door een random prog.Wil je voordat je dat soort suggesties doet eerst even zoiets zelf proberen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:40:
(...)
Oh, zonder extra software... ik weet niet of dat kan. Je kan natuurlijk exporer.exe renamen naar explorer_win.exe en qdir.exe renamen naar explorer.exe... maar dan ben je ook je startbalk etc kwijt...
:o Je weet toch dat je hele systeem draait op explorer.exe? Als je dat zou kunnen renamen - wat me moeilijk lijkt in een draaiend OS - krijg je enkel nog je achtergrond te zien :+

@OT: Bij mijn weten niet. Je kan via het register (HKCU/Microsoft/Windows/Current Version/Keyboard Layouts of zo) wel de toewijzing van de Windowstoets wijzigen via de scancodes, maar die Windows-combinaties zouden wel eens hardcoded kunnen zijn.