Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-11 19:42
Hallo mensen,

Ik plaats dit topic maar hier aangezien het wel met werk te maken heeft.

Ik heb een eigen bedrijf en word regelmatig ingehuurd door andere bedrijven om voor ze te werken.

Zo ook 2 weken geleden:

Ik had een bedrijfsbus mee van het bedrijf waar ik de opdracht voor deed, waar ik al eerder op gereden had, en heb deze (na het uitladen) op een parkeerplaats gezet.

Nu is er ,terwijl de bus geparkeerd stond, schade ontstaan aan deze auto.
ik had dit zelf niet door en werd de volgende ochtend gebeld door mijn opdrachtgever.

Deze schade moet dus aangebracht zijn terwijl ik aan het werk was,

Ik heb mijn WA verzekering gebeld en deze zeggen mij hier niks te kunnen doen aangezien ik op pad was met een ander zijn auto,

Wat kan ik het beste doen?

mijn opdracht gever heeft mij laten weten dat ik eventueel kan werken om de schade te betalen ( € 750)
en wil me daarin dan ook wel in tegemoet komen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Je hebt een eigen onderneming. Heb je geen bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering, of bedoel je dat al met 'WA-verzekering'?

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

shure-fan schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:09:
ik had dit zelf niet door en werd de volgende ochtend gebeld door mijn opdrachtgever.

Wait whut :? Je weet zelf toch wel of je schade hebt gereden? Of bedoel je met "aan het werk" dat je op kantoor zat? Anyway, dit is wel een goedkope manier om je in te huren :D Geef die gast een auto, wacht tot hij hem geparkeerd heeft en rij er even tegenaan. Hebben we weer iemand anderhalve dag gratis in dienst. Die auto repareren we niet

[ Voor 25% gewijzigd door St@m op 31-08-2010 11:27 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

St@m schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:25:
[...]

Wait whut :? Je weet zelf toch wel of je schade hebt gereden?
Zo niet dan is de schade misschien ontstaat 's nachts op de parkeerplaats.
Dan moet je dus aangifte gaan doen. En het WBF informeren.

Money for nothin' and your chicks for free

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-11 22:20

Jiffy

God, you're ugly!

St@m schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:25:
Wait whut :? Je weet zelf toch wel of je schade hebt gereden?
Wat is er onduidelijk aan:
TS was aan het werk terwijl de bus op een parkeerplaats stond. En terwijl die bus daar stond, is er blijkbaar schade aan die bus ontstaan. Bv doordat er iemand tegenaan is gereden.

Als dat toevallig aan de passagierskant van de bus is gebeurd, vind ik het niet vreemd dat je dat niet gezien hebt als je na gedane arbeid weer in de auto stapt.

TS heeft dus, naar eigen zeggen, zelf de schade niet veroorzaakt.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• Botticelli
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-11 13:06
Is deze schade niet te verhalen via het waarborgfonds motorverkeer?
http://www.wbf.nl/wbf/Home/Pages/Default.aspx

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Heb jij hem geleend uit eigen beweging?
of heb je hem hem meegekregen zonder er om te vragen ? dus als gereedschap om je werk te doen.

in het eerste geval, ja ... pech
in het tweedegeval zou ik zeggen ja pech voor de werkgever, ik moet deze gebruiken als onderdeel van de job en je hebt hem zelf niet beschdigd. dit kan op elk moment voorkomen

of het handig is voor je toekomstige zakelijke relatie(s) om niet te betalen kun jij het beste beoordelen.

Iperf

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Botticelli schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:55:
Is deze schade niet te verhalen via het waarborgfonds motorverkeer?
http://www.wbf.nl/wbf/Home/Pages/Default.aspx
Ja, moet je wel even aangifte gaan doen iig.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Dit zou afgedekt moeten zijn in je aannemingsovereenkomst met je opdrachtgever. Wat heb je afgesproken met je opdrachtgever?

Overisgens is de eigenaar van 'n voertuig verplicht een verzekering af te sluiten voor een auto. Deze dekt dan schade aan anderen gemaakt door de bestuurder van de auto. Als het een WA+casco verzekering is, zal hij wellicht ook dit soort schade dekken. Dit kan je navragen bij je opdrachtgever.

Voor schade aan de auto ben je in eerste instantie als lener aansprakelijk (bron. Het WBF keert alleen uit als de schade ontstaan is door een ander motorvoertuig. Dat weet je niet en kun je niet aantonen, dus het WBF keert (waarschijnlijk) niet uit.

Ik zou wel eerst goed nagaan of je daadwerkelijk een (morele) verplichting hebt tot betalen. Weet je zeker dat de schade er niet al was, weet je zeker dat de schade tijdens jouw werktijd ontstaan is, is het reeel dat jij daarvoor wordt aangesproken?

[ Voor 6% gewijzigd door Ardana op 31-08-2010 17:24 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ben je daar - als ondernemer in die branche - niet voor verzekerd?

[ Voor 13% gewijzigd door Sanction op 31-08-2010 18:22 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:46

mace

Sapere Aude

Ik zou het jouw verzekering laten uitvechten met de zijne, daar zijn ze immers voor.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:02
DeeJee schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:23:
[...]

Ja, moet je wel even aangifte gaan doen iig.
Nee, je hebt minimaal 2 onafhankelijke getuigen nodig...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

mace schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:24:
Ik zou het jouw verzekering laten uitvechten met de zijne, daar zijn ze immers voor.
Je bent niet verzekerd als je in iemand anders zijn auto rijdt en er gebeurd iets. Daar is de verzekering van die auto voor.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

shure-fan schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:09:

Hoe weet je eigenlijk dat die schade er pas is aangebracht op die parkeerplek? Kan het niet zijn dat de wagen al beschadigd was?
mijn opdracht gever heeft mij laten weten dat ik eventueel kan werken om de schade te betalen ( € 750) en wil me daarin dan ook wel in tegemoet komen
Dat is geen tegemoetkoming. IANAL, maar als hij claimt dat de schade is aangebracht toen jij met de bus wegwas, moet hij dat bewijzen, ik zou niets zomaar toegeven. Verder klinkt dat inderdaad als een poging om gratis werk te krijgen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:57
Ardana schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:24:
Overisgens is de eigenaar van 'n voertuig verplicht een verzekering af te sluiten voor een auto. Deze dekt dan schade aan anderen gemaakt door de bestuurder van de auto.
Maar niet de schade veroorzaakt door anderen aan deze auto, dus daar heb je niks aan.

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 22:20
Overigens zou ik ook kijken naar de relatie met deze opdrachtgever, is dit een lang lopende klus of een korte klus van een paar dagen en verwacht je verder geen werk van deze opdracht gever ?

Als dit een korte klus is zonder uitzicht op meer zou ik dwars doen, anders toch ff kijken wat de gevolgen zijn als je dit werk zou kwijt raken.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-11 19:42
Ben ik weer,

Deze opdrachtgever heeft vaker werk voor me en daarom wil ik op goede voet met dit bedrijf doorgaan en het liefst de boel zo snel mogelijk afhandelen..

Over de vragen of de schade er al zat: nee, er zat geen schade, anders had ik het wel vermeld en had ik dit topic niet geopend..

Mijn werk bestaat voornamelijk uit avond/nacht werk, en als je midden in de nacht richting huis gaat ga je niet eerst een rondje langs de auto lopen om te kijken of je schade hebt, vandaar het telefoontje de volgende dag

Heb zelf ook contact gelegd met mijn wa verzekering, maar deze dekt het niet (beetje vreemd maargoed) en zij leggen meteen het verhaal om en zeggen dat het de verantwoordelijkheid is van mijn opdrachtgever.... lijkt mij een beetje op het standaard afschuif verhaal van verzekeringsmaatschappijen ( aangezien ik op dat moment de bus mee had en dus verantwoordelijk ervoor ben)

[ Voor 4% gewijzigd door shure-fan op 31-08-2010 22:52 ]

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:29
Heb je een idee hoe het ontstaan kan zijn? Wat voor schade is het precies? Als je aannemelijk kunt maken dat iemand anders tegen de bus aan heeft gezeten is de werkgever misschien wat toegeeflijker.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kan je die opdrachtgever niet vragen om je officieel schriftelijk aansprakelijk te stellen en dan het (hopelijk schriftelijke) antwoord van de verzekeraar terugleggen. Aangeven dat je de relatie goed wilt houden en vragen of er een andere oplossing mogelijk is? Vraag anders of het niet onder zijn bedrijfsverzekering valt.

Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje vreemd dat jij aansprakelijk wordt gesteld hiervoor (en dat je er niet voor verzekerd bent).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• DeeJee

DeeJee

Dus...

DiedX schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:25:
[...]

Nee, je hebt minimaal 2 onafhankelijke getuigen nodig...
Nee geloof me...is niet nodig.
Ik heb dit helaas al 2x meegemaakt. Auto 's Avonds geparkeerd.
De 1ste keer heb ik wel mijn vrouw opgegeven. De 2de keer werd er niet om gevraagd.

Beide keren door het WBF vergoed.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
DeeJee schreef op woensdag 01 september 2010 @ 08:21:
[...]

Nee geloof me...is niet nodig.
Ik heb dit helaas al 2x meegemaakt. Auto 's Avonds geparkeerd.
De 1ste keer heb ik wel mijn vrouw opgegeven. De 2de keer werd er niet om gevraagd.

Beide keren door het WBF vergoed.
Klaar. Aangifte doen en het door het WBF laten vergoeden ? @TS

K to the KillaZ

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

JvS schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:17:
Kan je die opdrachtgever niet vragen om je officieel schriftelijk aansprakelijk te stellen en dan het (hopelijk schriftelijke) antwoord van de verzekeraar terugleggen. Aangeven dat je de relatie goed wilt houden en vragen of er een andere oplossing mogelijk is? Vraag anders of het niet onder zijn bedrijfsverzekering valt.

Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje vreemd dat jij aansprakelijk wordt gesteld hiervoor (en dat je er niet voor verzekerd bent).
Een persoonlijke A verzekering is niet voor motorvoertuigen. Dat zal ook nog wel expliciet in de polis zijn terug te vinden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Marzman schreef op woensdag 01 september 2010 @ 08:29:
Een persoonlijke A verzekering is niet voor motorvoertuigen. Dat zal ook nog wel expliciet in de polis zijn terug te vinden.
Dat is toch alleen als bestuurder zijnde?
Volgens mij hebben we dat wel eens meegemaakt, toen ik bij een klus bezig was tijdens mijn studententijd. Een kind beschadigde onze bus, per ongeluk...

En uiteindelijk heeft de WA verzekering volgens mij betaald. (van de ouders van het kind)

Het gaat hier ook om een stilstaande auto en jij hoeft niet de bestuurder te zijn geweest (stond geparkeerd).

Wie niet waagt wie niet wint...

Youtube: DashcamNL

Pagina: 1