Ik ben een Excel-sheet aan het maken waar heel makkelijk een lijst met vervoerders is te selecteren die in een bepaald land komen. Wat ik wil bereiken is dat ik een lap tekst van de vervoerder in een cel gooi. Dit moet gecontroleerd worden op bepaalde criteria, en laterna weer samengevoegd worden. Wat ik zover heb:
Wat ik dus wil is het voor ons vereenvoudigen van landen. Dus zowel GB, UK en England worden [UK]. Echter krijg je dus dat als de vervoerder verschillende vormen neerzet (zoals bij vervoerder 001) dat je dan 2x [UK] krijgt en dan wil ik dus voorkomen. Daarom wil ik alleen unieke waarden samenvoegen.
Dit zou dan dus moeten worden:
Nog voor de duidelijkheid al die mogelijke opties staan in dezelfde rij in kolommen achter elkaar.
Iemand een idee, want ik kan niet direct iets vinden op internet verder.
code:
1
2
3
4
5
| Vervoerder | Lap Tekst | France | FR | England | GB | UK | Germany | DE | -------------------------------------------------------------------------------------- 001 | France, England, GB | France | | England | GB | | | | 002 | FR, GB, UK, DE | | FR | | GB | UK | | DE | 003 | England, UK, Germany | | | England | | UK | Germany | | |
Wat ik dus wil is het voor ons vereenvoudigen van landen. Dus zowel GB, UK en England worden [UK]. Echter krijg je dus dat als de vervoerder verschillende vormen neerzet (zoals bij vervoerder 001) dat je dan 2x [UK] krijgt en dan wil ik dus voorkomen. Daarom wil ik alleen unieke waarden samenvoegen.
Dit zou dan dus moeten worden:
code:
1
2
3
| 001 | FR UK 002 | FR UK DE 003 | UK DE |
Nog voor de duidelijkheid al die mogelijke opties staan in dezelfde rij in kolommen achter elkaar.
Iemand een idee, want ik kan niet direct iets vinden op internet verder.