U320 SCSI to SATA storage cabinet

Pagina: 1
Acties:

• NinjaRider
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik ben op zoek naar een U320 SCSI to SATA storage cabinet.
Dus een kast waar SATA schijven inkunnen maar die via U320 SCSI aan een server aangesloten kan worden

Zoiets als een Promise VTrak M210p (link) maar dan een beetje betaalbaarder.

Het bizarre is dat ik deze dingen bijna nergens vind, buiten deze van promise krijg ik er geen gevonden.

Ik zoek een oplossing om aan mijn HP DL360 G3 server thuis wat storage toe te voegen, maar kom enkel op dure oplossingen uit, ofwel een U320 rack kopen (bijv. HP MSA30), die heb je voor 50 Euro op ebay, maar dan zit je met dure SCSI schijven (~200 euro voor een 300GB schijf).

Langs de andere kant heb ik de snelheid van SCSI niet echt nodig, en zou lieft enkele goedkope 1TB SATA schijven gebruiken, maar dan kom ik enkel op dure storage cabinets uit...

Alvast bedankt voor jullie hulp

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 13:08
Waarom pak je niet gewoon een goedkope nas via iSCSI ofzo?
En externe kabinets met SCSI naar SATA lijken me vrij onlogisch, omdat SATA en SCSI een ander protocol is... Het is dus niet makkelijk om te zetten, daarom zullen ze ook wel duur zijn.
Je kunt ook een simpele Addonics Multilane SATA expander kopen, die je via een fatsoenlijke eSATA kaartje aansluit op je G3...

Hier even kijken:
http://addonics.com/products/raid_system/rack_overview.asp

[ Voor 9% gewijzigd door FireDrunk op 31-08-2010 13:05 ]

Even niets...

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:35

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Een tweaker wil nerden maar een HP DL360 G3 voor thuisgebruik is misschien niet zo handig. Weinig capaciteit voor uitbreiding, geen PCI-e, tyffusherrie. Misschien kun je beter kijken of je een leuk maar goedkoop desktopje kunt voorzien van wat schijven. Wordt je veel blijer van.