• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:25
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een MSI P55-G65 moederbord en draai Windows 7 64-Bit (professional).

Bij het installeren van Windows is er automatisch een Realtek HD audio driver geïnstalleerd. Toch werkt het geluid niet. Ik zie netjes in de mixer de VU-meter omhoog en omlaag gaan, maar krijg geen enkel geluid uit de boxen (standaard Logitech 2.0 setje).

Daarom de boxen getest op een ander systeem -> werken perfect. Daarna het audio-apparaat compleet verwijderd, opnieuw opgestart etc -> nog steeds geen geluid.

Hierna de 'officiële' MSI-drivers voor dit mobo gedownload -> geen geluid

Hierna de laatste Realtek HD-audio drivers gedownload -> geen geluid

In de Realtek drivers wordt wel netjes gedetecteerd of, en waar, ik de boxen aansluit en steeds krijg ik netjes een VU-metertje te zien, maar nooit geen geluid te horen. Volgens mij zie ik dus iets over het hoofd.

Wie weet raad?

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• PiRiVi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-01-2021

PiRiVi

TRX FTW

Al in de mixer gekeken of alles goed staat? Soms kan er toch ergens iets p Mute staan...
Voor de rest geen idee wat het zou kunnen zijn....

Realtek HD Audio al een test gedaan waar hij de configuratie afgaat? Box voor box?
Ook heeft niet elk moederbord dezelfde aansluitkleuren, kan daar nog een stekker verkeerd door zitten?

:-)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 21:52
Volgens mij kan je ergens aanvinken dat het geluid alleen digitaal wordt uitgestuurd, misschien moet je daar even naar kijken?

Let op: Al mijn reacties zijn relatief!

• Blackwolf-nl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-05 15:36
kijk voor de gein is of mediaplayer niet op mute staat.........
is een veel voorkomend probleem

• Frankster
Goed, ik heb al jullie suggesties inmiddels afgelopen, maar alles staat goed. Overigens krijg je, als een kanaal gemute wordt, niet de groene VU-meter te zien, maar een grijze.

Ben bang dat ik het op moet geven en er maar een PCI kaartje inprop...

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-03 16:02
Kijk eens of de juiste output aan staat, dus niet via SP/DIF ofzo.
Misschien ook kijken of de juiste uitgang is gebruikt (normaal groene stekker). Dat je niet in surround werkt.

• Frankster
SIMPY.be schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:43:
Kijk eens of de juiste output aan staat, dus niet via SP/DIF ofzo.
Misschien ook kijken of de juiste uitgang is gebruikt (normaal groene stekker). Dat je niet in surround werkt.
Ook al gecheckt. Hij staat duidelijk op speakers en ik heb zowel 5.1 surround als stereo geprobeerd. Daarnaast heb ik zowel de groene stekker aan de achterzijde als de groene stekker aan de voorzijde geprobeerd. Resultaat: |:( |:( |:(

&Creative

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06-2021
In de bios misschien? Kan zijn dat ie daar iets mis heeft staan?

Drive it like you stole it.

• Frankster
Nou, de supportafdeling van MSI NL had de oplossing (en reageerde binnen een kwartier op mijn mail!). Hieronder de oplossing:
je zou kunnen proberen of de speakerset geluid geeft door deze b.v. op de blauwe plug aan te sluiten.
De realtek applicatie zou moeten detecteren dat er een apparaat is aangesloten. Je kunt deze als line-out instellingen om uit te sluiten of alleen de groene line-out niet functioneert.

Mocht ook deze jack niet werken dan is de kans groot dat de audio jacks niet goed functioneren, maar de audio codec nog wel met Windows communiceert.
We adviseren je voor garantie contact op te nemen met je leverancier, zodat het moederbord kan worden vervangen.
Oftewel: inpluggen in de blauwe aansluiting en aangeven dat je luidsprekers aansluit!

&Creative

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee