Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik hoorde dit vanochtend op de radio en vroeg me eigenlijk af wat dit precies gaat inhouden...
DEN HAAG - Om de woningmarkt te stimuleren gaat het btw-tarief op arbeid voor een verbouwing of renovatie omlaag van negentien naar zes procent.
http://www.telegraaf.nl/b...erbouwingen__.html?p=22,1

Ik zit al een tijdje te twijfelen over dakkapellen en we hebben al verschillende offertes liggen, maar de knoop is er nog niet helemaal door. Dit zou voor mij wel en duwtje in de rug zijn hoor ;)

Edit:
Linkje aangepast...

[ Voor 7% gewijzigd door BlakHawk op 31-08-2010 09:38 ]

Youtube: DashcamNL

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:22

beany

Meeheheheheh

Je linkje doet het niet. Hier een linkje naar Fok: http://frontpage.fok.nl/n...-btw-op-verbouwingen.html

Zoals ik het begrijp betaal je op manuren 6% BTW en op materiaal gewoon 19%.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:21

LauPro

Prof Mierenneuke®

Dat gaat een hels karwei worden qua boekhouding :P. Ik zie al huizen casco afgeleverd worden en vervolgens 'verbouwd' worden naar een volledig huis. Even een paar vooropgezette muurtjes wegbreken en klaar.

Waarom pikken ze nieuwbouw ook niet gewoon mee?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• BlakHawk
beany schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:33:
Owwwww, hahaha.
Nou dat wordt dan onderhandelen met de dakkapellenboer, want materiaal stelt daarin niet zoveel voor, volgens mij.

Ze zijn een dag bezig met plaatsen en daarnaast bouwen ze die dingen in een fabriek... Dan rekenen ze op de factuur maar wat minder materiaalkosten (goedkoper) en meer manuren...

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Maak je geen illusie Danny, dit lijkt een 13% subsidie aan de bouwwereld? Wordt straks weer terugbetaald aan de schatkist door de 14% bijtellingrijders.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11 12:13
LauPro schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:41:
Dat gaat een hels karwei worden qua boekhouding :P. Ik zie al huizen casco afgeleverd worden en vervolgens 'verbouwd' worden naar een volledig huis. Even een paar vooropgezette muurtjes wegbreken en klaar.

Het bericht op nu.nl is wat uitgebreider:

De te verbouwen of te renoveren woning moet minimaal twee jaar oud zijn.

Casco opleveren en verbouwen is dus niet mogelijk.

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Ik zat al een tijdje te twijfelen over een nieuwe badkamer, maar dit zal voor ons ook wel eens het duwtje kunnen zijn... Nu alleen nog lagere BTW over de materialen ;)

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Testert schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:57:
Maak je geen illusie Danny, dit lijkt een 13% subsidie aan de bouwwereld? Wordt straks weer terugbetaald aan de schatkist door de 14% bijtellingrijders.
Nee, want de BTW die jij betaald, moet het bedrijf namelijk afstaan. De enige die voordeel hier uit haalt is de consument. Er gaat dus 13% minder naar de schatskist.

Ey!! Macarena \o/

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-11 19:49
Ben benieuwd waar we dit terug gaan betalen

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

RaZ schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:00:
[...]

Nee, want de BTW die jij betaald, moet het bedrijf namelijk afstaan. De enige die voordeel hier uit haalt is de consument. Er gaat dus 13% minder naar de schatskist.
In de praktijk blijken dit soort kortingen nogal eens aan de strijkstok hangen. Zie ook het lagere BTW tarief voor kappers; geen cent goedkoper voor de consument.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• BlakHawk
bombadil schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:10:
In de praktijk blijken dit soort kortingen nogal eens aan de strijkstok hangen. Zie ook het lagere BTW tarief voor kappers; geen cent goedkoper voor de consument.
Maar goed, ik heb nu een aantal offertes liggen van juni.

Die vraag ik gewoon opnieuw aan voor de nieuwe situatie.
Dit is tastbaarder en kun je direct aangeven, een offerte van na 1 oktober.

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:38

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Hmm, leuke vraag. Wij hebben een grote verbouwing aan onze woning uit 1930 gepland, te weten een extra verdieping erop. Ook extra hypotheek voor aangevraagd, alles ook goedgekeurd. Ook de offerte met de aannemer al getekend. Ze gaan in oktober beginnen. Weet iemand of ik nu dus geld terug krijg? ( en ja, ik weet dat ik met de aannemer kan gaan bellen, en dat ga ik ook doen, maar ik wil graag eerst weten waar ik aan toe ben)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:40
beany schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:33:
Je linkje doet het niet. Hier een linkje naar Fok: http://frontpage.fok.nl/n...-btw-op-verbouwingen.html

Ik kan die link op mijn werk niet oproepen, maar dat zal toch niet waar zijn?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Nielson
  • Laatst online: 14:02
Cobb schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:45:
[...]

Ik kan die link op mijn werk niet oproepen, maar dat zal toch niet waar zijn?
Kun je deze wel openen? http://www.nu.nl/economie...ere-btw-verbouwingen.html

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Sparhawk schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:19:
Hmm, leuke vraag. Wij hebben een grote verbouwing aan onze woning uit 1930 gepland, te weten een extra verdieping erop. Ook extra hypotheek voor aangevraagd, alles ook goedgekeurd. Ook de offerte met de aannemer al getekend. Ze gaan in oktober beginnen. Weet iemand of ik nu dus geld terug krijg? ( en ja, ik weet dat ik met de aannemer kan gaan bellen, en dat ga ik ook doen, maar ik wil graag eerst weten waar ik aan toe ben)
Staan de belastingen op de offerte vermeld?

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
LauPro schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:41:
Ik ga even een gokje wagen: hier in België hebben we ook een dergelijke regeling gehad waarbij de BTW op nieuwbouw verlaagd werd. Helaas was dit niet naar de zin van Europa en is het systeem weer afgeschaft. Ik veronderstel dat Europa dit ziet als een vorm van subsidiëring of zo...

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:40
Yup die wel.
DEN HAAG - Het btw-tarief voor een verbouwing van een huis gaat tijdelijk omlaag van 19 procent naar 6 procent. Demissionair minister van Financiën Jan Kees de Jager wil met deze en nog vijf andere maatregelen de woningmarkt en de bouwsector een impuls geven. Dat maakte zijn ministerie dinsdag bekend.

Het lagere btw-tarief geldt voor een periode van negen maanden: van 1 oktober dit jaar tot 1 juli volgend jaar. De te verbouwen of te renoveren woning moet minimaal twee jaar oud zijn.

De regeling is van toepassing op arbeidsloon, niet op materialen. Het is wel de bedoeling dat de bedrijven het voordeel doorberekenen aan hun klanten.

Vooraf heeft De Jager hierover overleg gevoerd met koepelorganisaties zoals Bouwend Nederland om zich ervoor in te zetten dat dit ook echt gebeurt.
Daar heb je dus bijzonder weinig aan.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
soheilmd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:02:
Ben benieuwd waar we dit terug gaan betalen
Kilometerheffing lijkt mij een goede gok, er zijn al verschillende bedrijven me bezig om dit te implementeren en dat gaat er echt wel komen.

Verwijderd

ik heb een offerte voor plaatsing van nieuwe kozijnen + glas,
De prijs is een all-in prijs, gewoon een fixed prijs, hoe zal de verdeling hierin gaan?
Meer korting??

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-11 15:32
En door zulke onzinnige overheids akties, krijgen bedrijven dus onnodig extra veel papierwerk en regelwerk :/

Ik dacht, dat ze dat wilden verminderen, maar je ziet het nooit.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Shadowhawk00 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:34:
[...]

Kilometerheffing lijkt mij een goede gok, er zijn al verschillende bedrijven me bezig om dit te implementeren en dat gaat er echt wel komen.
Ben ik niet zo zeker van, want het is te controversieel voor het huidige demissionaire kabinet en gezien het feit dat de VVD waarschijnlijk in een nieuw kabinet gaan gaat zitten weet ik zo net nog niet of het wel doorgaat. ;)
bangkirai schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:55:
En door zulke onzinnige overheids akties, krijgen bedrijven dus onnodig extra veel papierwerk en regelwerk :/

Bedrijven moeten niet zeuren, want als het goed is krijgen ze door deze actie meer klandizie. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door NMe op 01-09-2010 13:01 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:38
bangkirai schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:55:

Inderdaad, zelf werk ik bij een groot technisch dienstverlener op de financiele administratie en ik zit totaal niet te wachten op dit soort kunstgrepen.

De hele administratie die je bij moet houden als gevolg van de WKA-regeling (wet keten aansprakelijheid) kost al veel tijd en energie, laat staan dat we ook nog voor elke factuur moeten checken of:
- Datum van opdracht (voor of na 1 oktober 2010)
- Is de klant echt particulier? of is het een eenmanszaak o.i.d. en dus bedrijf?
- Welk percentage is 6% en welk percentage is 19%?

Om nog maar te zwijgen over de systeemtechnische problemen. Ga maar na wat het kost om voor deze korte periode je complete ERP systeem aan te passen zodat je op 1 factuur 19% EN 6% kunt berekenen. Dit gaat dus meer kosten dan dat het oplevert,

• Ardana
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Hadden ze 't niet simpeler kunnen doen door het aftrekbaar te maken voor de klant? Of dat de klant het kan terugvragen (het verschil tussen 19 en 6% dus). Op die manier belast je de bedrijven niet... Hooguit dat die 'n foldertje bij de offerte geven :)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 22:49

JdM

Humbled

Ik verwacht niet dat de bedrijven "belast" zullen worden. Ik geloof eerder dat de uurtarieven gewoon omhoog zullen gaan, waardoor de klant netto evenveel kwijt zal zijn.
Dit lijkt me echt een uitvinding van niks, tenminste als de klant er beter van zou moeten worden.

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Als de werkzaamheden worden afgerond op of na 1 oktober 2010 en vóór 1 juli 2011 is het verlaagde btw-tarief van toepassing op de arbeidscomponent van de gehele verbouwing of renovatie. Dus ook op de werkzaamheden die al vóór 1 oktober 2010 zijn uitgevoerd.
Dus allemaal dat laatste stukje kozijn nu niet laten schilderen, maar pas na 1 oktober. Uitstel = korting.

• BlakHawk
JdM schreef op woensdag 01 september 2010 @ 20:58:
Ik verwacht niet dat de bedrijven "belast" zullen worden. Ik geloof eerder dat de uurtarieven gewoon omhoog zullen gaan, waardoor de klant netto evenveel kwijt zal zijn.
Dit lijkt me echt een uitvinding van niks, tenminste als de klant er beter van zou moeten worden.
e gaan het meemaken, ik heb gisteren offertes aangevraagd, met de mededeling voor na 1 oktober. De offertes van juni heb ik nog liggen, dan gaan we eens vergelijken.

• Den_S85
  • Laatst online: 13:38
dfrenner schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:24:
[...]

e gaan het meemaken, ik heb gisteren offertes aangevraagd, met de mededeling voor na 1 oktober. De offertes van juni heb ik nog liggen, dan gaan we eens vergelijken.
Dit is wel heel optimistisch. Er is op dit moment nog 0,0 info beschikbaar bij bouwbedrijven over hoe om te gaan met deze regeling. De enige beschikbare informatie is een stel krantenartikels.

De kans dat de bouwbedrijven waar jij een offerte bij hebt aangevraagd je een gedegen offerte kunnen aanbieden met een splitsing tussen 6% en 19% btw is naar mijn mening zeer klein.

• EXX
  • Laatst online: 12:01

EXX

EXtended eXchange

Makelaars niet zo blij met deze regeling. Het stimuleert mensen om hun huidige huis te verbouwen ipv een ander huis te kopen.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

JdM schreef op woensdag 01 september 2010 @ 20:58:
Je hebt het stukje in de TS dat de verlaging aan de klant doorberekend moet worden niet gelezen?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik lees 'Aannemers, klusbedrijven en soortgelijke ondernemers die (onderdelen van) de renovatie- /herstelwerkzaamheden uitvoeren, mogen in de bedoelde periode het verlaagde tarief hanteren.'

Betekent dat dat de bedrijven het verlaagde tarief niet moeten hanteren? Dat zou gezien een aantal reacties in dit topic velen goed uit komen.

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:28
Zou dit ook gelden voor installatiebedrijven m.b.t. het vervangen van CV-ketels? Dat zou me mooi uitkomen :)

Edit: Laat maar, zelf al gevonden op https://www.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2010-13720.html. Geldt ook voor CV-ketels.

[ Voor 37% gewijzigd door Hark_k op 02-09-2010 13:13 ]

• BlakHawk
masterslave schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:33:
Dit is wel heel optimistisch. Er is op dit moment nog 0,0 info beschikbaar bij bouwbedrijven over hoe om te gaan met deze regeling. De enige beschikbare informatie is een stel krantenartikels.

De kans dat de bouwbedrijven waar jij een offerte bij hebt aangevraagd je een gedegen offerte kunnen aanbieden met een splitsing tussen 6% en 19% btw is naar mijn mening zeer klein.
Dat zien we dan wel weer, het maakt ze wel bewust van het feit dat de korting voor de consument is en niet voor de bedrijven zelf...

Keuze genoeg in bedrijven...

En het hoeft niet per se. Het lijkt me leuk...

• tecsman
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-06 19:50
masterslave schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:33:
[...]

Onzin,
er is vooroverleg geweest met de branche
en op de site van Bouwend Nederland staat nu al een pagina met FAQ's voor het publiek.

Als een bouwbedrijf niks weet, zal dat wel aan dat bedrijf zelf liggen.

• tecsman
dfrenner schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:08:
[...]

Maar goed, ik heb nu een aantal offertes liggen van juni.

Die vraag ik gewoon opnieuw aan voor de nieuwe situatie.
Dit is tastbaarder en kun je direct aangeven, een offerte van na 1 oktober.
Indien de werkzaamheden worden afgerond op of na 1 oktober 2010 en vóór 1 juli 2011 dan is het verlaagde btw-tarief van toepassing. De ondernemer moet dan 6% btw in rekening brengen. Indien er al een deelfactuur met 19% btw is afgegeven, dan moet de ondernemer het tarief in de eindfactuur te corrigeren.

• BlakHawk
tecsman schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:33:
Indien de werkzaamheden worden afgerond op of na 1 oktober 2010 en vóór 1 juli 2011 dan is het verlaagde btw-tarief van toepassing. De ondernemer moet dan 6% btw in rekening brengen. Indien er al een deelfactuur met 19% btw is afgegeven, dan moet de ondernemer het tarief in de eindfactuur te corrigeren.
In het geval van dakkapellen wordt er niet direct onderscheid gemaakt tussen arbeid en materiaal...
Dan gaat het natuurlijk niet alleen om de dag monteren, maar ook de assemblage (volgens mij het meeste geld bij een dakkapel...)

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Tuurlijk, dan maken ze de prijs gewoon hoger zodat het gelijk ligt als met de 19% en je nu geen verschil merkt. Als het dan weer 19% wordt vanit overheid dan maken ze het duurder want "dan kunnen ze er niks aan doen". Is met de kappers ook gebeurd. Beter had je gewoon het als consument terug kunnen vragen in de vorm van subsidie.

• BlakHawk
Cartman! schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:43:
Tuurlijk, dan maken ze de prijs gewoon hoger zodat het gelijk ligt als met de 19% en je nu geen verschil merkt. Als het dan weer 19% wordt vanit overheid dan maken ze het duurder want "dan kunnen ze er niks aan doen". Is met de kappers ook gebeurd. Beter had je gewoon het als consument terug kunnen vragen in de vorm van subsidie.
Dat kan ik dan dus gewoon vergelijken....
Nu nog niet, even afwachten tot ik ze binnen krijg.

Wat je nu doet is pure speculatie.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:19
dfrenner schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:29:
[...]

In het geval van dakkapellen wordt er niet direct onderscheid gemaakt tussen arbeid en materiaal...
Dan gaat het natuurlijk niet alleen om de dag monteren, maar ook de assemblage (volgens mij het meeste geld bij een dakkapel...)
Dat probleem heb ik nu ook een beetje: ik heb een offerte van een glaszetter om het hele huis te voorzien van dubbel glas. Dat glas wordt zo geleverd door een fabriek, maar wel op maat gemaakt voor mijn huis. Dat is ook die assemblage waar jij het over hebt. En daar zitten ook flink wat manuren in. Ik snap dat je niet van ieder product wat je koopt moet gaan specificeren wat grondstoffen zijn en wat arbeid is, maar bij op maat gemaakte panelen dubbel glas is dat nog niet eens zo gek gedacht...

Ik zal de glaszetter eens vragen wat zijn visie op het geheel is. Ik ben op zich al akkoord met zijn prijs, maar als in ieder geval zijn arbeid in het gunstige tarief kan vallen, scheelt dat al een stuk.

Punctuality is the politeness of kings

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Fokke en Sukke hebben er ook een mening over:
Afbeeldingslocatie: http://www.foksuk.nl/content/formfield_files/formcartoon_7199_60b9489a02701d458fcb26598e6046d60dbd0a93.gif
;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:19

St@m

@ Your Service

En een tuinverbouwing, valt zoiets hier ook onder? Kan me voorstellen dat de tuin onderdeel is van je huis.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
St@m schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 08:26:
En een tuinverbouwing, valt zoiets hier ook onder? Kan me voorstellen dat de tuin onderdeel is van je huis.
Zie link hierboven:

https://www.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2010-13720.html
verlaagde tarief is bijvoorbeeld niet van toepassing op:
• glazenwassen;

• aanleggen en onderhouden van tuinen;

• het vervangen van gordijnen en het vervangen van zonwering;

• het leggen en onderhouden van vloerbedekking en vloeren, met uitzondering van het onderhoud van (houten) vloeren die in bouwkundig opzicht onderdeel uitmaken van de woning;

• de diensten van architecten en dergelijke die verricht worden ter voorbereiding van de renovatie-/herstelwerkzaamheden;

• sloopwerkzaamheden die niet in het kader van renovatie- en herstelwerkzaamheden plaatsvinden.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:19

St@m

@ Your Service

Hmm.. beter lezen dus :P
Wel jammer voor mijn ouders, die wilden net de tuin doen, zou toch al gauw 1000 euro schelen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:53
Wat een domme actie toch weer. Wanneer leren ze nu dat ze hier een bestedingsverplaatsing doen.
Mensen wachten nu tot oktober om iets te doen, en zullen gedurende de regeling dingen laten uitvoeren die anders misschien over een jaar of twee jaar plaats hadden gevonden. Gevolg is korte stimulans gevolg door neergang.

Als de overheid nu eens gewoon zou snappen dat de markt prima in staat is om zichzelf in leven te houden zonder bemoeienis, dan waren we al een stuk verder.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-11 11:18

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik vind het een uitstekende maatregel. Sowieso vind ik een btw-percentage van 19 procent op arbeid in de bouw belachelijk. Arbeidsuren in de bouw zijn veel te duur in Nederland, terwijl de bouw voor veel lokale werkgelegenheid zorgt. Iemand met een modaal inkomen kan tegenwoordig alleen nog maar wat voor elkaar krijgen door beunhazen in te schakelen, een aannemer van 55 euro per uur incl. 19 procent btw is veel te duur. Aan het lage btw-percentage voor de bouw heb je meer dan aan lage btw voor een kapper waar je een kwartier per maand zit.

Administratief betekent het natuurlijk niets. Een aannemer houdt nu ook een administratie bij van de uren die zijn werknemers maken per klant.

• tecsman
FireAge schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 10:22:
Wat een domme actie toch weer. Wanneer leren ze nu dat ze hier een bestedingsverplaatsing doen.
Ja, goeie opmerking van jou.
Wat een stelletje sufferds in de bouw-branche, dat ze daar zomaar intrappen.
Volgens Elco Brinkman is het fantastisch dat de minister nu met zulke maatregelen komt.
En dat zo'n minister met zo'n plan komt, terwijl die toch zelf ook ondernemer is geweest.
Je snapt het toch niet he.

Of jij snapt het niet.

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:53
tecsman schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:34:
[...]

Ja, goeie opmerking van jou.
Wat een stelletje sufferds in de bouw-branche, dat ze daar zomaar intrappen.
Volgens Elco Brinkman is het fantastisch dat de minister nu met zulke maatregelen komt.
En dat zo'n minister met zo'n plan komt, terwijl die toch zelf ook ondernemer is geweest.
Je snapt het toch niet he.

Of jij snapt het niet.
Ja, want onze regering is zo'n ster in langetermijnbeleid...
Ik weet niet hoe jij er tegenoverstaat, maar ik ben zelf niet van mening dat onze regering effectief beleid tegen de crisis heeft gevoerd. Pas nu beginnen ze over bezuinigingen te praten terwijl dat gewoon te laat is.

Ben ik het meer met Femme eens, maak er gewoon 6% van. Klaar, en niet weer terugdraaien.
Hoewel het wel weer een vorm van geldverplaatsing is. De overheid heeft de centen toch nodig, dus als ze het hier niet weghalen, dan betaald een ander er wel voor.
Pagina: 1