Gezocht: opensource NAS-software met windows authentication

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een oud pc'tje gevonden en zou hiervan een NAS-device willen maken. Ik zoek software met een eenvoudige GUI waarmee je folders voor een CIFS/SAMBA-share kan aanmaken en per folder een eigenaar kan toekennen die met login+paswoord moet inloggen. Ik heb reeds FreeNAS gebruikt maar ik slaag er niet in dit werkend te krijgen wegens gebrek aan kennis met de commands...
Graag suggesties!

(ps: sorry weet niet of dit wel het correcte topic is om dit te posten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:38

lier

MikroTik nerd

Misschien is het beter om eens een poging te doen FreeNAS wel aan de praat te krijgen, dat is naar mijn idee namelijk een van de meest gebruiksvriendelijke oplossingen voor wat je wil bereiken.

Wat lukt er namelijk niet ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Local User - Credentials are required of all clients. User Names and Passwords are authenticated against the FreeNAS servers' local users and groups database. A User Name and Password are necessary to access any shared resource. Clients needing access must use a previously created User account. See SUG Section 7.1-User Management. Clients will have access only to files owned or accessible by the User account used to login.
Zoiets? :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat als een user toegang heeft, dat hij dan ook toegang lijkt te krijgen tot alle andere gedeelde mappen. Ik wil één map per user. Ik heb reeds met chown en chmod geprobeerd een map toe te kennen aan één specifieke gebruiker maar het lijkt alsof deze instellingen niet worden weggeschreven...
Vandaar dat een GUI leuk zou zijn, dat je gewoon kunt zeggen bv: Muziek van bob ... eigenaar: bob