Harman Kardon, twijfel na lezen reviews....terecht?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110209

Topicstarter
Zoekende naar een nieuwe Home Cinema Set kwam ik ook bij HK terecht. Normaliter te duur voor mijn budget en met minder geluidskwaliteit zijn wij eigenlijk ook wel tevreden, dus ik had nooit verwacht dat een set van HK bereikbaar zou zijn.

Al rondsurfend ben ik echter een aantal aanbiedingen tegengekomen uit de HS-serie en zelfs een hele strakke aanbieding voor een HS 250 (€500,-). Ik was direct helemaal blij want dat zou binnen ons budget vallen en de mega-grote subwoofer krijg ik er ook wel doorgedrukt bij moeder de vrouw. Set al beluisterd en dat is ook helemaal fantastisch!

Echter...................
Als ik de reviews op Kieskeurig lees van de HS-250 en de HS-200 valt het me op dat er vrij veel klachten zijn over deze modellen. Op z'n minst meer dan ik had verwacht van dit merk.
De negatieve commentaren zijn veelal dat er na verloop van tijd iets defect gaat, dat kan ik dus niet controleren in de winkel en reparatie onder garantie kan ook wekenlang duren en wordt je ook niet gelukkig van. Zijn dit soms instapmodelletjes van HK om de onderkant van de markt af te grazen en valt de duurzaamheid daarom een beetje tegen?
Of zegt dit juist wat over de scores op Kieskeurig? Zijn dit fantastische apparaten maar zijn de kopers een stel zeurpieten die veel te veel verwachten van HK?

Wie kan me meer vertellen over de duurzaamheid van deze sets, of over de scores op Kieskeurig want die reviews brengen me toch wel ernstig aan het twjfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Het probleem met reviews op internet is altijd dat degenen die iets te klagen hebben meer aanwezig zijn dan degenen die tevreden zijn.

Even afgezien van de vraag of HK wat is of niet :)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
nvm dat zijn andere types

[ Voor 83% gewijzigd door Viper® op 31-08-2010 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Inderdaad mensen schrijven slechte ervaringen meestal wel op en de goede ervaringen met een bepaald product minder. Hierdoor ontstaat vaak een vertekend beeld.

Overigens begrijp ik sommig recensies sowieso niet op kieskeurig. Mensen klagen over een plofje wanneer je de subwoofer aanzet. Maar voor zover ik weet is dat vrij normaal hoor bij het inschakelen van de sub...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-06 09:02
Toch zijn de klachten niet geheel ongegrond. De HS200 met name had in de eerste lichting wat problemen met de drive. Deze las na verloop van tijd geen enkele DVD en CD meer. Dit is uiteindelijk wel opgelost door HK en is bij de varianten daarna niet meer aan de orde geweest.

Huidige HS250 is dit allemaal niet meer aan de orde. Het is met kieskeurig altijd een grote klaagzang op soms pietluttige zaken. En soms zelfs letterlijk gebruikersfouten. Dus zal nooit te zwaar tillen aan de recensies/reviews van mensen op Kieskeurig.

Je kan je nog beter verdiepen in Fora waar het product eventueel word besproken... Overigens is het wel zo dat de HS serie op de schop gaat en er een nieuwe lijn een deze dagen ter beschikking is.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110209

Topicstarter
Wicked-Game schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:37:
Je kan je nog beter verdiepen in Fora waar het product eventueel word besproken... Overigens is het wel zo dat de HS serie op de schop gaat en er een nieuwe lijn een deze dagen ter beschikking is.
Tja, maar nog geen fora tegengekomen waar deze sets echt besproken wordt.
Dat de serie op de schop gaat zal ook wel de reden zijn voor de aanbiedingen die je her en der tegenomt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Kieskeurig moet je wel met een korreltje zout nemen hoor. :)

Ik heb in ieder geval al dik een jaar een losse H/K receiver met HKTS boxen, en deze staat elke dag wel een aantal uur aan, aangezien ik alle geluid met HDMI hierover heb lopen. Hij wordt bij mij redelijk warm, maar ik ben tot nu toe een tevreden gebruiker.

Over de DVD drive kan ik niks zeggen, aangezien ik mijn PS3 er alleen op heb aangesloten.
Pagina: 1