Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-04 22:45
Voor een klant ben ik op zoek naar een manier om meer verkoop te realiseren, maar via de bestaande kanalen (Adwords, offline marketing) ben ik niet helemaal tevreden met het resultaat. Ik heb daarom geïnformeerd bij enkele partijen in de affiliate marketing, maar zij geven aan dat dit alleen goed werkt bij producten die te vergelijken zijn (goederen als kleding, hardware, diensten zoals telefonie/internet/elektriciteit) en niet bij het product dat onze site aanbiedt.

Op de website van onze klant wordt namelijk iets op maat voor je gemaakt en dit krijg je per e-mail toegestuurd, dus er is niet sprake van een product maar het is ook lastig een dienst te noemen.

We hebben een marktaandeel van 100% (er zijn geen concurrenten en omdat het om een vrij bijzondere dienst gaat verwacht ik niet dat we die (veel) gaan krijgen) en het product kost (afhankelijk van wat opties) tussen de 25 en 75 euro. Ik verwacht zo'n 10% marge weg te kunnen geven dus het lijkt me voor sommige 'publishers' best interessant.

Wie heeft ervaring met affiliate marketing met andere producten/diensten zoals eerder opgesomd? Is het inderdaad alleen bij vergelijkbare producten/diensten te doen, of zijn er ook andere voorbeelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Oei, erg weinig response. Is er überhaupt wel iemand die ervaring heeft met affiliate? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-05 14:38
Je zou opzoek kunnen gaan naar websites die mogelijk wordt bezocht door jullie doelgroep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374335

Ik heb hier veel ervaring mee, wat wil je precies weten ?

Bedrijven ? Links ? Betrouwbaarheid ?

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:15

Blauw

De Schreeuw

Ik zou wel willen weten waarom je niet tevreden bent over het resultaat van de dingen die je al hebt geprobeerd. Zoekvolume te laag? Te dure kliks?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 16:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb kort gewerkt met TradeDoubler, ook daar moet je wel producten/diensten aanbieden die wel vergelijkbaar/grote markt hebben.

Als je zo'n bijzonder product aanbied, in welk marktsegment moet ik dan denken? Mogelijk dat je wat gerichter moet adverteren binnen die groep.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:14
Iets met krabbels?

Lastig te verkopen product... mogelijke klanten weten er niet van dus zoeken er niet op... je kan eens kijken of er 'moeite met' of 'hoe moet' zoekopdrachten zijn op google en daar een adwords campagne op knallen.

Verder zou je kunnen werken aan een linkbuilding campagne, kijk waar die dingen gebruikt worden, pap wat aan met gemeentewebsites... scholen misschien? Banken lijken me te groot qua sites, of je moet de lokale boer hebben die een eigen site heeft. Kost veel werk, maar kan je wel wat opleveren.

• StephanVierkant
Dank voor de reacties! Ik ga er later nog uitgebreider op reageren, hierbij alvast een voorzetje:
Blauw schreef op donderdag 09 september 2010 @ 11:20:
Ik zou wel willen weten waarom je niet tevreden bent over het resultaat van de dingen die je al hebt geprobeerd. Zoekvolume te laag? Te dure kliks?
De bedrijven die ik gebeld heb om een offerte/voorstel, durfden het allen niet aan: ze gaven aan dat het lastig te verkopen was via affiliate.
SinergyX schreef op donderdag 09 september 2010 @ 11:27:
Ik heb kort gewerkt met TradeDoubler, ook daar moet je wel producten/diensten aanbieden die wel vergelijkbaar/grote markt hebben.

Als je zo'n bijzonder product aanbied, in welk marktsegment moet ik dan denken? Mogelijk dat je wat gerichter moet adverteren binnen die groep.
Het gaat voornamelijk om mannen tussen de 20 en 30 jaar (hbo+), hoewel ik niet weet of dat de doelgroep is van het product, of de groep is die momenteel gewoon het beste bereikt wordt.
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:06:
Iets met krabbels?

Lastig te verkopen product... mogelijke klanten weten er niet van dus zoeken er niet op... je kan eens kijken of er 'moeite met' of 'hoe moet' zoekopdrachten zijn op google en daar een adwords campagne op knallen.

Verder zou je kunnen werken aan een linkbuilding campagne, kijk waar die dingen gebruikt worden, pap wat aan met gemeentewebsites... scholen misschien? Banken lijken me te groot qua sites, of je moet de lokale boer hebben die een eigen site heeft. Kost veel werk, maar kan je wel wat opleveren.
Adwords doen we al, maar op die zoektermen die gebruikt worden scoren we al heel goed organisch ;)
Pagina: 1