Beste tweakers,
Sinds een week loopt mijn pc vaak vast. Heb al een hoop getest maar weet eigenlijk niet meer waar het aan ligt. Eerst even de specs:
MB: Asus p5k
CPU: Intel C2D E8400 (Stock 3.0Ghz, niet overgeclocked)
GPU: Asus 8800GT
Hard Disk: Seagate Barracuda 7200.9 320GB
Geheugen: 2*2GB, 2*1GB (Kingston Valueram)
PSU: CoolerMaster Extreme Power 430W
Er is de afgelopen 2 jaar niets aan veranderd qua hardware. En hiervoor geen problemen gehad.
Wat heb ik gedaan:
- Schone installatie Windows 7 64 bit (hiervoor ook al maanden windows 7 probleemloos gedraaid)
- Memtest nacht laten draaien (geen problemen, geen fouten)
- Seagate tools gedraaid, geen problemen
- Furmark GPU test laten draaien, ene keer doet ie het uren goed, ander moment na 5 minuten problemen. Temperaturen tot 102 graden)
- CPU stress test laten draaien. Geen problemen.
- PC laten draaien met zo min mogelijk aangesloten onderdelen (zo min mogelijk stroom verbruik)
Ene keer loopt de pc vast in games, andere keer terwijl ik een site bezoek. Andere keer tijdens opstarten.
Wat heb ik over het hoofd gezien?
Alvast bedankt!
Sinds een week loopt mijn pc vaak vast. Heb al een hoop getest maar weet eigenlijk niet meer waar het aan ligt. Eerst even de specs:
MB: Asus p5k
CPU: Intel C2D E8400 (Stock 3.0Ghz, niet overgeclocked)
GPU: Asus 8800GT
Hard Disk: Seagate Barracuda 7200.9 320GB
Geheugen: 2*2GB, 2*1GB (Kingston Valueram)
PSU: CoolerMaster Extreme Power 430W
Er is de afgelopen 2 jaar niets aan veranderd qua hardware. En hiervoor geen problemen gehad.
Wat heb ik gedaan:
- Schone installatie Windows 7 64 bit (hiervoor ook al maanden windows 7 probleemloos gedraaid)
- Memtest nacht laten draaien (geen problemen, geen fouten)
- Seagate tools gedraaid, geen problemen
- Furmark GPU test laten draaien, ene keer doet ie het uren goed, ander moment na 5 minuten problemen. Temperaturen tot 102 graden)
- CPU stress test laten draaien. Geen problemen.
- PC laten draaien met zo min mogelijk aangesloten onderdelen (zo min mogelijk stroom verbruik)
Ene keer loopt de pc vast in games, andere keer terwijl ik een site bezoek. Andere keer tijdens opstarten.
Wat heb ik over het hoofd gezien?
Alvast bedankt!
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety