• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05-2025
Ik wil graag mijn beamer op een coax signaal aansluiten. Situatie:
Decorder > scart > TV
(verdeler) scart > convertor naar RF > TV

Dit is omdat zo het tv netwerk gemaakt is. Dit werkt prima.
Nu wil ik graag ook een beamer aansluiten op dit signaal. In gedachten als volgt:

> naar de convertor RF > TUNER (videorecorder) deze zet het antenne signaal ook op de tv. (werkt!)
nu wil ik dus het scart signaal naar mijn beamer zenden.. maar deze krijg ik niet aan de praat!
Niet via een> Scart to Svideo of een composiet ingang.. ook niet met z'n scart blokje met schakelaar ed.

Hang ik aan de scart uitgang van de videorecorder een tv... werkt dit prima! Wil ik het zelfde aan mijn beamer hangen zie ik niks. Indien ik rechtstreeks een videobron (dvd speler of dergelijke) werkt mijn beamer wel. Waar heeft dit mee te maken? Indien ik mijn computer met de vga eraan hang werkt dit ook prima.

• riyakuya
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-10-2025
Dus als ik het goed lees wil je analoge tv via een beamer gaan kijken?
Zover ik weet is dit niet mogelijk tenzij de beamer zelf een antenne aansluiting heeft hiervoor.
Als de beamer overigens wel bijvoorbeeld scart aankan is het misschien aan te raden om digitale televisie te nemen.
Dit zou je dan aardig wat moeite en kabels besparen aangezien je dan alleen een scart van de dtv ontvangen naar de beamer hoeft te leggen.

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 14:28
Ik heb je post 5 keer gelezen maar snap het nogsteeds niet.
Je hebt een videorecorder aan je tv hangen, en wilt je beamer met een scartblokje op je TV aansluiten?

Waarom niet gewoon het scartblokje op je videorecorder aansluiten, werkt gegarandeerd!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:35

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zet je tuner eens op CVBS ipv RGB? :)

Als je videorecorder niks doorgeeft via een scartblokje naar tulp/s-video, zit hij mogelijk nog op het rgb-kanaal. Probeer desnoods de tweede (niet-rgb) uitgang van de videorecorder of de tweede uitgang op de tuner :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A