Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] opstartprobleem na installatie harde schijf

Pagina: 1
Acties:

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 12:40
OK, paniek :P

Ik wilde bij mijn ouders een nieuwe harddisk installeren, en meteen de windows partitie hierop zetten, omdat deze een stuk sneller is dan de oude schijf. Dus nieuwe schijf in PC gebouwd, aangesloten, SATA kabel van de oude op de nieuwe gezet, en de oude op een andere poort aangesloten. Hiren BootCD erin, acronis disk director gestart en oude partities naar nieuwe schijf verplaatst (had ik ze maar gekopieerd :'( )

vervolgens windows geboot, eerst vroeg die om schijfcontrole, heb ik maar gedaan voor de zekerheid, geen fouten gevonden. hierna bleef windows hangen in dat pre-login scherm, lichtblauw, met boven en onder een donkerblauwe balk. En hier kom ik niet voorbij.

Safe mode: zelfde probleem. Heb de partitie die ik heb aangemaakt op de oude schijf van active/primary veranderd naar logical. Nog steeds zelfde probleem. Heb uiteraard ook al gezocht op google en got maar niks kunnen vinden. het probleem is, ik moet dadelijk eigenlijk naar huis, maar ik kan hier niet weg voordat de computer werkt.

Ik zou nu eigenlijk even een nieuwe installatie er overheen willen gooien, maar mijn ouders hebben uiteraard geen flauw idee waar die windows CD ligt.

iemand de gouden tip?

Verwijderd

Je kan de oude partities nog wel terughalen denk ik. Is een kwestie van partitietabel herschrijven, kan bijv. met testdisk onder linux.

Welke foutmelding gaf windows? Misschien heb je niet de MBR etc correct overgenomen, dus een 1:1 kopie van je schijf is mislukt?

• Byte_Me
ik krijg geen foutmeldingen, ik kom alleen niet voorbij dat lichtblauwe scherm (pre-boot environment oid?).

en is het niet raar dat als er ets mis gaat bij het verplaatsen, dat alles wel begint op te starten, geen foutmeldingen bij schijfcontrole, maar vervolgens blijft hangen?

• Nielson
  • Laatst online: 01:00
hierna bleef windows hangen in dat pre-login scherm, lichtblauw, met boven en onder een donkerblauwe balk. En hier kom ik niet voorbij.
Bekend probleem, je had ná het clonen en voordat je naar Windows startte (eenmalig) de oude schijf even los moeten koppelen, anders raakt Windows in de war. Zijn de oude partities echt verwijderd?

• Byte_Me
de 2 oude partities zijn wel weg, en er is 1 nieuwe voor in de plaats, maar er zijn nog geen schrijfacties (naast het aanmaken van die partitie) op de schijf geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door Byte_Me op 30-08-2010 21:56 ]

• Byte_Me
goed nieuws, de cd is gevonden. ik hoop dat een herstel installatie uitkomst biedt.

jammer dat ik dat niet wist van de oude schijf ontkoppelen, dat had me weer een portie ellende bespaard

• Byte_Me
gelukkig werkt het inmiddels weer, maar wat een ellende zeg.

de herstelinstallatie was ook geen succes. geen idee hoe het kwam, maar hierna heette de windows partitie de D-schijf, met alle gevolgens voor de geinstalleerde programma's van dien. gelukkig kwam ik erachter dat ik nog een verborgen partitie met image had, en kon ik die terugzetten. was wel een oude backup (10 maanden), maar ach... de data stond toch op een andere partitie.

wel een paar vage problemen achter elkaar 8)7
Pagina: 1