Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dillemma, auto weg? Prive rijden? lease?

Pagina: 1
Acties:

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:28

bord4kop

maximaal 100KB!

Topicstarter
Tips & suggesties welkom (lang verhaal, sorry :) )

Het volgende is aan de hand:

We hebben een Volvo V70, (import juni dit jaar) van 2001 met 150.000 Km op de klok. Benzine, maar heerlijke auto. Gekocht i.v.m. ander (woon-)werk en gezin dus ruimte nodig...
Hij heeft een flinke grote beurt gehad bij import en nieuwe distributie, waterpomp, banden, etc. Dus die kosten hebben we al gehad.

Maar nu kan ik per 1 oktober iets gaan leasen!
Goed standaard verhaal, wat te doen leasen of privé rijden... alleen niet, want:

Het plan:
Plan was om de Volvo te verkopen / in te ruilen tegen iets (bijna?) nieuws kleins voor mijn vrouw.
En we een station leasen en privé rijden, weekends, vakanties etc.

Plan gaat de mist in
Maar nu is het probleem als volgt;
De Volvo is denk ik tussen de 8000 en 10.000 waard, alleen geven de dealers niet meer dan 5000 a 5500 op een nieuwe:
  • Aygo
  • Panda
  • Ford KA
(Allemaal rond 10.000 nieuw).

Wij willen maximaal 2500 bij leggen, 4500 of 5000 is echt een te groot gat! dat

Goed ondertussen staat ie ook op marktplaats.
En daar werd 7000, 7500, 7550 en 7800 geboden, maar geen enkel bod bleek serieus.

Wat nu?

Een berekening:
Leasebudget is 646 + 146 brandstof
(* 90% ivm 36 uur werken dus feitelijk 712).
Dit op basis van 48 mnd, 40.000 p/jr.

De auto moet voldoen aan de volgende eisen:
  • Diesel (of Hybride)
  • Station
  • Automaat
  • luxe, comfortabel; ik rijd iedere dag minimaal 200 Km! Last van rug en benen..
  • Energielabel B maximaal
  • Airco
  • Cruise Control
  • beetje extra "fruit" is fijn (navi, parkeersensoren, verwarmbare stoelen etc.)
  • alleen keuze uit: Audi, Volvo, VW, Ford, Peugeot, Renault en Toyota
De keuzes
Toyota Prius -> vond ik heel erg tegenvallen, daarbij niet de ruimte en gemak van een station
Peugeot 308 Sw -> diesel automaat? volgens mij niet, alleen de 5 deurs
Ford Mondeo -> fijne kar, maar erg prijzig (37K of meer), energie label C of zelfs D
Audi, alleen de A3 Sportback misschien? -> fijn, maar niet niet de ruimte en gemak van een station en vrij prijzig
Volvo -> V50 te duur als automaat
VW Golf station -> alleen de comfortline heeft goeie stoelen, wordt wel weer prijzig 35.000 maar wel A of B label zelfs met DSG
Renault Megane station -> goed uitgerust, label A of B, wel minder comfortabel dan de Golf

Goed de keus is (nog niet 100% zeker) gevallen op de Megane.
Die past ook behoorlijk binnen budget, ik zal niet veel hoeven bij te betalen per maand.

Maar nu is dus het probleem; als ik de Volvo niet tegen een goede prijs kan verkopen. Dan zit ik met een hele grote dure (!) 2e auto. Niet prive rijden en V70 houden is geen optie. Daar is de Volvo gewoon te duur voor (wegenbelasting ;)) plus ik betaal al bij voor de leasekar. Wordt wel erg veel geld 'down the drain' iedere maand...

Dan moet ik erin blijven rijden misschien?
Op zich geen straf, want van alle opties hierboven is dit toch met hele hele hele grote stip de fijnste auto hoor!

Een berekening, afschrijving laat ik even buiten beschouwing:
Bij prive rijden wordt het totale leasebudget + 20 euro vergoeding bruto uitgekeerd.

Kosten Volvo

De Volvo kost:
  • Benzine: 450,-
(200 Km per dag X 1/10 = 20 liter
20 X 1.40 = 28 euro per dag
28 X 4 dagen werken = ongeveer 450 euro per maand)
  • Wegenbelasting + verzekering = 120 euro per maand
Zeg een kleine 700 per maand + onderhoud / reparatuur 100 p/mnd = 800
Van de leasevergoeding hou ik netto ongeveer 400 over, kost hij dus 400 per maand.

Kosten Lease + 2e auto
Bij verkoop en 2e auto erbij kost de leasert mij netto 200 en het 2e karretje ongeveer 350 = 550 per maand.

Probleem:
De Volvo verkopen ver onder marktwaarde en leasen + diep in de buidel tasten voor een 2e?
Een 2e-hands karretje voor mijn vrouw erbij kopen wil ze niet! Dan liever geen auto. (Een beetje een luxe probleem :) misschien, maar we hebben een kindje van 1,5jr en een 2e is in de maak.. Dus een 2e auto is wel zo fijn. Iedereen met kinderen weet dat wel. We wonen trouwens in een dorp, dus geen handig OV of alles binnen bereik).
Of de Volvo te duur rijden en geen 2e auto?

Vragen:

Zijn er andere opties misschien?
Kan ik ergens meer geld uit slaan? M.a.w. kan de Volvo meer opleveren per maand? Of kan ik hem ergens anders beter verkopen?
Heeft iemand tips, ideeen suggesties?

| Security Management |

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:17
Sowieso lijkt het inruilen van de Volvo voor een (nieuwe) kleine auto me een onzalig plan. Aangezien het een tweede auto betreft zijn de vaste kosten dominant. Stel dat het verschil neerkomt op 50% van de 120 euro (plus onderhoud, maar daar ontkom je bij die kleine nieuwe bak ook niet aan met de verplichte dure beurten bij de dealer).

Bij een boekverlies van 3k kun je voor 60 euro p/m dus 50 maanden (4 jaar) doorrijden in de Volvo.

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Topicstarter
kek, zo zie je maar weer. inzicht van een 3 partij geeft al een heel ander beeld.

Besparing bij een nieuwe kleine kar zit em voornamelijk in de wegenbelasting, verzekering is +/- zelfde en misschien de benzine..
Maar wat ik niet mee berekend, of verkeerd berekend heb is dat de Volvo als 2e auto natuurlijk veul minder kost. Benzine, verbruik zal natuurlijk een fractie zijn in vergelijk met die 200km per dag.

Plus daarbij, zoals je al zegt; beurten bij de dealer, anders geen garantie.
Nou is dat meestal pas bij 20 of 30.000. Dus pas na een jaar schat ik, maar toch...

[ Voor 16% gewijzigd door bord4kop op 30-08-2010 22:04 ]

| Security Management |

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:02
Kun je niet een package deal maken met de dealer waar je leaseauto wordt gekocht:
Volvo inruilen op leaseauto en nieuwe aan te schaffen auto formaat brommobiel.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-11 06:20
Probeer de Volvo in te ruilen op een nieuwe Twingo (3-drs weliswaar) of een andere auto in de voorraad bij de dealer waar je ook de Mégane vandaan zou halen. In het kader van een combideal.

*edit: ik moet wat sneller reageren na het openen van een thread*

[ Voor 15% gewijzigd door El-Loco op 30-08-2010 22:11 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ja dat je hem inruilt op een twingo, en dan een megane in de lease neemt bij dezelfde dealer, goede kans dat je dan wel een mooie prijs krijgt.
Verder heeft renault nu 2000 euro extra inruilpremie

• El-Loco
  • Laatst online: 20-11 06:20
Op een Twingo is dit 600,-.... Maar aan de andere kant kan je ook weer schrikken wat de handelswaarde is voor zo'n auto...

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Topicstarter
heren (en dames?), als 1e dank voor de reacties.

Combideal heb ik al geprobeerd, bij diverse dealers / merken maar iedere keer zelfde verhaal:
Er zit geen marge op leaseauto 's.
De leasemaatschappijen onderhandelen te hard met ons, alles weggeven, alleen op onderhoud pakken we nog iets etc. etc.

En inruil premie bovenop handelswaarde is inderdaad slechts 600 euro :(

| Security Management |

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Misschien rare vraag maar waarom staat er wel een Mondeo in de lijst en geen Focus? .

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• JaymzHetfield
  • Laatst online: 19-04 14:57
Kun je niet je lease-budget in je zak steken, de Volvo blijven rijden en een auto voor de vrouw erbij kopen? Moet je alleen even de aanschaf van de 2e auto op kunnen hoesten....

edit: Ik zie in je berekeningen geen bijtelling terug?

[ Voor 14% gewijzigd door JaymzHetfield op 31-08-2010 14:38 ]

Metal up your ass

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Je houdt de Volvo en least een Aygo erbij voor je vrouw? Dan houd je elke maand geld over van je leasevergoeding, dat bedrag kun je in de Volvo steken.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:42
Touchdomex schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:53:
Misschien rare vraag maar waarom staat er wel een Mondeo in de lijst en geen Focus? .
Is meteen ook mijn 1e vraag, Focus automaat rijdt i.m.o. heerlijk en wat ik heb gemerkt is de Ford dealer hier erg schappelijk met zijn inruil.

Combideal Focus + Ford Ka is toch wel te doen? Heeft de TS dat al geprobeerd?

K to the KillaZ

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:27
Volvo op marktplaats verkopen en een kleine auto zonder inruil kopen?

no animals were harmed during the production of this message

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:10
leaseauto alleen zakelijk rijden en gewoon de volvo voor prive/gezins-dingetjes gebruiken.
( ben je meteen niet heel beperkt in je lease keuze)

• Rukapul
  • Laatst online: 16:17
bord4kop schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 21:32:
[/b]Leasebudget is 646 + 146 brandstof
Ik heb helemaal geen verstand van leasecontracten, maar is die 146 euro voor brandstof niet veel te weinig met alleen al je woonwerkverkeer van 800km per maand? Zie je eigen berekening voor brandstofkosten (ok, benzine en onzuinige auto) hieronder.
De Volvo kost:
  • Benzine: 450,-
(200 Km per dag X 1/10 = 20 liter
20 X 1.40 = 28 euro per dag
28 X 4 dagen werken = ongeveer 450 euro per maand)
Van de leasevergoeding hou ik netto ongeveer 400 over, kost hij dus 400 per maand.
Dit snap ik niet. In plaats van de leasevergoeding als belastbaar loon uit te betalen kan de werkgever ook belastingvrij reiskostingvergoeding van 0.19ct per km geven met een maximum van datzelfde bedrag. Als je dan even rekent met 200*4*4*0.19=608 euro dan kan dus de gehele leasevergoeding twv ca 800 euro belastingvrij worden uitgekeerd. Zelfs als het meerdere tegen 52% wordt belast dan kom je op bijna 700 euro per maand in plaats van 400 euro per maand.

Overigens blijft staan dat die Volvo eigenlijk veel te kostbaar is voor woonwerkverkeer.

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 31-08-2010 15:02 ]

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Canaria schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:29:
Je houdt de Volvo en least een Aygo erbij voor je vrouw? Dan houd je elke maand geld over van je leasevergoeding, dat bedrag kun je in de Volvo steken.
Lijkt me niet dat de baas het goedvindt dat hij een auto least en die vervolgens alleen door z'n vrouw laat gebruiken. Dat zou wel redelijk bezopen zijn.

Verder: geen station, wel hybride en dus goedkoop in de lease en biijtelling: Toyota Auris Full Hybrid. Collega van me heeft er ook eentje, reed erg lekker. En wat die Volvo betreft: kun je de leasevergoeding niet netto laten uitbetalen voor 19 ct/kilometer? Dan krijg je in de maand (volledige werkweek) 200*22*0,19=836 euro, waarschijnlijk wordt het dan afgetopt op 792 euro netto (je maximale leasevergoeding). Ik zou trouwens met 200 km/dag geen benzine gaan rijden, helemaal niet met zo'n slurperd... Maar dan heeft je vrouw dus geen 2e auto.

Vaste kosten Volvo zijn rond de 220 euro per maand. Geloof me: als je die Volvo de deur uitdoet en een Aygo oid koopt (zonder BPM en wegenbelasting) ben je VEEL minder dan 220 euro per maand kwijt TOTAAL voor een 2e auto. Eigenlijk heb je dan alleen je afschrijving en je benzine, op een nieuwe auto heb je volgens mij ook nog eens 5 jaar garantie dus onderhoud (behalve de beurtjes en banden) is ook te verwaarlozen.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Frank Martin schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:04:
[...]
Lijkt me niet dat de baas het goedvindt dat hij een auto least en die vervolgens alleen door z'n vrouw laat gebruiken. Dat zou wel redelijk bezopen zijn.
Ik denk dat een werkgever het juist ideaal vindt als een medewerker een leaseauto neemt maar alle zakelijke kilometers met z'n eigen auto rijdt.
Stel, die lease-Aygo wordt met een contract van 40.000 km per jaar besteld, maar in de praktijk wordt er maar 10.000 km mee gereden! Leasemaatschappijen geven dan vaak geld terug en ook de brandstof valt voor de werkgever lager uit dan begroot. Dat is winst voor de werkgever!

Voor de medewerker zal het op de lange termijn natuurlijk niet voordelig zijn, maar als je een paar duizend euro verlies moet nemen op de Volvo kan het wel weer een optie zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Canaria op 31-08-2010 15:23 ]

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Canaria schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:21:
[...]

Ik denk dat een werkgever het juist ideaal vindt als een medewerker een leaseauto neemt maar alle zakelijke kilometers met z'n eigen auto rijdt.
Stel, die lease-Aygo wordt met een contract van 40.000 km per jaar besteld, maar in de praktijk wordt er maar 10.000 km mee gereden! Leasemaatschappijen geven dan vaak geld terug en ook de brandstof valt voor de werkgever lager uit dan begroot. Dat is winst voor de werkgever!

Voor de medewerker zal het op de lange termijn natuurlijk niet voordelig zijn, maar als je een paar duizend euro verlies moet nemen op de Volvo kan het wel weer een optie zijn.
Een leaseauto is een stuk gereedschap dat je van de baas krijgt. Da's niet voor niets, omdat een (nieuwe) leaseauto vaak representatiever, veiliger en comfortabeler is dan een eigen auto. Mijn baas zou het bepaald niet accepteren als ik in mijn eigen auto rondrijd terwijl ik een leasebak heb die door mijn partner wordt bereden. Daar is dat ding niet voor.

Als werknemer ben je, helemaal in het geval van de TS, natuurlijk wel gek om zoveel kilometer met zo'n slurper te rijden...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Canaria schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:21:
[...]

Waarom geef je zo'n iemand überhaupt dan een leaseauto? :?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Frank Martin schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:36:
[...]

Een leaseauto is een stuk gereedschap dat je van de baas krijgt. Da's niet voor niets, omdat een (nieuwe) leaseauto vaak representatiever, veiliger en comfortabeler is dan een eigen auto. Mijn baas zou het bepaald niet accepteren als ik in mijn eigen auto rondrijd terwijl ik een leasebak heb die door mijn partner wordt bereden. Daar is dat ding niet voor.
In mijn geval is het zo dat medewerkers een vergoeding krijgen. Die kan naar keuze besteed worden aan eigen vervoer of aan een leaseauto. Volgens mij staat nergens de verplichting om de leaseauto voor zakelijk verkeer te gebruiken. Verder mag de leaseauto ook prive worden gebruikt en ook door de partner. Voor de topicstarter kunnen natuurlijk andere regels gelden, maar er zijn genoeg werkgevers waarbij de regels deze constructie niet uitsluiten. Dat het een niet voor de hand liggende optie is, is een ander verhaal.

Maar in deze specifieke situatie is het een keuze uit twee dure alternatieven: met de Volvo blijven rijden of de Volvo met een groot verlies verkopen. Als topicstarter het verlies op de Volvo niet wil nemen, blijven er twee opties over.

Topicstarter krijgt 400 euro netto van z'n werkgever. Daarvan kun je de afschrijving, verzekering, onderhoud en benzine voor een Aygo wel betalen, maar je moet dan wel even 10.000 euro hebben liggen, anders komt er ook nog rente bij en dan wordt het krap.
Als hij een Aygo gaat leasen, houdt hij van de bijna 800 euro bruto nog wel 200 euro bruto over, dat compenseert de bijtelling voor privegebruik weer.

Dus als het kan, is het echt zo gek nog niet.

Verwijderd

Vier mogelijkheden.

1. Leaseauto enkel zakelijk rijden, Volvo privé. Nadeel je hebt na werktijd maar één auto tot je beschikking.
2. Volvo leasen en een deal maken met de Volvodealer om de Volvo in te ruilen.
3. Toyota leasen en een Aygo kopen en hierop de Volvo inruilen
4. Opnieuw gaan rekenen, want ik geloof er helemaal niets van dat het goedkoper is om een nieuwe Aygo te kopen en nu enorm veel geld af te schrijven op de Volvo.

• JaymzHetfield
  • Laatst online: 19-04 14:57
Bovendien kan de Belastingdienst je meer dan 25% bijtelling opleggen als je privé gebruik buitensporig is.

Metal up your ass

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

JaymzHetfield schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:11:
Bovendien kan de Belastingdienst je meer dan 25% bijtelling opleggen als je privé gebruik buitensporig is.
Bron? Ik geloof er weinig van. Want wat boeit de belastingdienst nou hoeveel je privégebruik maakt van je auto?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Misschien mag je een Dacia leasen (is immers ook een beetje Renault :) ) om de kosten te beperken. Dat je vrouw geen 2e hands auto wil vind ik persoonlijk wel een beetje vreemd want nu moet je 8k gaan neertellen voor een gevaarlijke, ruimteloze buggy op wielen (Aygo, 107 etc.) waarin 2 kinderen vervoeren (+buggies en boodschappen etc.) ook niet heel praktisch is. Om nog maar te zwijgen over veiligheid voor de kinderen bij een botsing.

Voor een paar duizend euro kun je een leuke tweedehands auto kopen voor erbij die zuinig en veilig is. Moet je alleen de vrouw overtuigen ;)

-EDIT-

Voor hierboven: zoek maar eens op buitensporig prive gebruik auto :) Er staat weliswaar niet vermeld wat de sanctie exact is, maar het schijnt wel waar te zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2010 16:18 ]

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:15:
-EDIT-

Voor hierboven: zoek maar eens op buitensporig prive gebruik auto :) Er staat weliswaar niet vermeld wat de sanctie exact is, maar het schijnt wel waar te zijn.
Even opgezocht:
Uw werkgever moet kunnen bewijzen dat de auto hieraan voldoet. De bijtelling is 14%. Maar als er sprake is van excessief privégebruik, dan is de werkelijke waarde van het excessieve privégebruik belast. Hierop mag uw werkgever dan 11% van de waarde van de auto in mindering brengen.
Zou de vrouw van de topicstarter echt honderden kilometers per week in de auto rijden of is het een boodschappenauto voor erbij ;)

Verwijderd

Canaria schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:32:
[...]

Even opgezocht:

[...]

Zou de vrouw van de topicstarter echt honderden kilometers per week in de auto rijden of is het een boodschappenauto voor erbij ;)
Dat gedeelte uit mijn post was puur een antwoord op de post daarboven, daarnaast ga ik er nog altijd vanuit dat degene die de auto least ook degene is die er in rijdt en niet de vrouw van deze persoon (althans niet fulltime) :)

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:04
Als eens aan een octavia gedacht voor de lease?
Goed betaalbaar (goedkoper dan de kleinere golf) en echt mega veel ruimte!

Ik rij de mijne al bijna 2 jaar in volle tevredenheid!

Daarnaast gewoon de volvo particulier verkopen, ik denk dat dat al gauw 2K scheelt!

[ Voor 19% gewijzigd door 911GT2 op 31-08-2010 16:39 ]

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Topicstarter
wederom dank voor alle reacties en het meedenken!!

Even een paar dingen op een rijtje;
Ik kan alleen kiezen uit de premium merken en moet dieselen (of Hybride), dus VW, Volvo, BMW, Audi, Ford, Renault, Peugeot of Toyota.
Helaas geen Octavia mogelijk, anders had ik niet na hoeven denken, dat was mijn 1e keus :/

Verder heb heb ik 2 eisen; een automaat en comfort.
De Prius viel me erg tegen, de auris is te klein. Als ik er ook prive mee ga rijden.
Een Focus automaat wordt het ook niet. Dat rij ik nu (voorloop auto) en ik vind het helemaal niks, rammelig, rommelig, geen fijne stoelen en mijn been drukt na 100 Km pijnlijk tegen de middenconsole. Wegligging is 3x OK trouwens :)

Ik schat in dat ik op termijn, binnen 2 jaar sowieso prive ga rijden, dus dat moet ik nu al meenemen: ruimte (= dus station).
4 jaar of 160K km leasen is het beginsel namelijk.

Wat er gezegd werd over een klein autootje en veiligheid; tja.. klopt helemaal.
Maar om meteen de vraag iets verder naar onderen te beantwoorden; slechts enkele kilomters per jaar. We schatten 10.000 op jaarbasis maximaal. Voornamelijk boodschappen, consultatie bureau, keertje ziekenhuis, dat soort dingen. Vrijwel niet te doen op de fiets, zeker met 2 kinders.. Dus veiligheid, tja. Is wel van belang maar risico is lager.

Probleempje is dat ik rond 6uur 's ochtends in de auto stap en 's avonds tegen 19 a 19.30uur thuis ben. Vandaar een 2e auto.
En vandaar dat ik een automaat wil en comfort eis..

En die 5 jaar garantie, uit mn hoofd trouwens 3 jaar, geldt alleen bij dealer onderhouden. Geen enorme aanslag op het budget, maar wel iets om rekening mee te houden.

10 mille hebben we wel, maar dat is voornamelijk spaargeld. Gaan we niet compleet in een auto stoppen.
2e hands hebben we de laatste jaren gehad en veel te veel problemen. De Volvo als uitzondering, de 3 maanden dat we em nu hebben >:)

Helaas kan ik niet een auto gaan leasen voor alleen prive; de leaseauto is bedoeld voor zakelijk verkeer en mag prive gebruikt worden, extra kosten voor eigen rekening etc. Dus die vlieger gaat niet op :)

En ja, als de Volvo op zn minst een diesel zou zijn, was het wat makkelijker; krijg ik er niet genoeg voor?
Dan rij ik em wel prive & declareren maar!

HET grote probleem is dat ik voor de V70 gewoon veel te weinig terug krijg. Maakt niet uit in welke constructie ik giet bij de dealer, 5500 is het maximum :'( :'(
Voor een auto die overal minimaal 8000 moet kosten... zucht, boeven zijn het!
:+

De berekening klopt wel aardig hoor, maar bedragen zijn iets afgerond en in geval van de Renault kost het me alleen de bijtelling: 200 euro.

Ik heb het trouwens nagezocht en ik kan het leasebedrag inderdaad onbelast uit laten keren.
Alleen... slechts een gedeelte (op basis van kilometer registratie, 19ct de km) en dat wordt dan gestort in mijn benefiet budget. Oftwel dat bedrag is te gebruiken voor pensioen, vrije dagen of spaarloon. En helaas zit daar ook weer een maximum aan :(
Ik druk liever mijn bruto loon met dit soort zaken..

Blijft lastig, het gaat me zowiezo geld kosten, alleen hoe & wat?
Volvo prive rijden; iedere maand iets = xxx totaal
Volvo verkopen met veel verlies = in 1 keer xxx

| Security Management |

• KillaZ
Als je op autotrader kijkt zie je jouw Volvo voor >10000 € te koop staan.

Beetje vreemd dat dealers daar 50 % onder zitten.......

http://www.autotrader.nl/...nieuw=false&verfijnd=true

K to the KillaZ

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Probeer je auto aan de handel te verkopen, vang je waarschijnlijk iets meer als de 5000/6000 krijgen, waarna je de kleine auto cash kan kopen en korting op kan krijgen vanwege geen inruil.

Uiteraard is het meest winstgevende deal je auto particulier doorverkopen, wat je eigenlijk makkelijk kan doen aangezien je niet per direct een nieuwe auto nodig hebt.

tip: Op marktplaats biedingen uitzetten, als je auto echt 10.000 waard is 8500 vragen als nu of nooit prijs goeie foto's maken indien ingevulde boekjes vermelden.

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
bord4kop schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:15:
De Prius viel me erg tegen, de auris is te klein. Als ik er ook prive mee ga rijden.
Een Focus automaat wordt het ook niet. Dat rij ik nu (voorloop auto) en ik vind het helemaal niks, rammelig, rommelig, geen fijne stoelen en mijn been drukt na 100 Km pijnlijk tegen de middenconsole. Wegligging is 3x OK trouwens :)
Dat je wat comfort/veiligheid wilt kan ik me voorstellen; ik rijd 60-70K jr voornamelijk vanwege 115Km enkele reis naar kantoor. Maar waarom wil je per se een automaat?
Ik weet niet hoe het voor jou is, maar met die afstanden zit ik toch zegmaar 97% op de snelweg. Het merendeel op de cruise-control en de pook kan gewoon in z'n 5 blijven staan :)

Maarja, automaat of niet en het merk en type auto blijft toch heel persoonlijk. Ik moet een diesel rijden en heb budget voor een redelijke audi a3 of een bmw 320 maar rijd een full option fiesta :D Een station of zo'n minivan achtig ding als een scenic/espace vind ik persoonlijk echt helemaal niets aan en de meeste kilometers doe je toch alleen.De fiesta heeft meer luxe dan de eerste twee binnen mijn budget (praktisch alles uit het hoger segment zit er op als zo'n keyfree systeem, esp, curtain airbags, leer stoelverwarming, etc), formaat is ongeveer gelijk aan een golf 4, niet meer die kleine van vroeger, dus qua kinderzitje en kinderwagen verwacht ik nog geen problemen. Mijn vorige leaseauto was een peugeot 308 welke me pakweg 4000,-/jr incl een eigen bijdrage kostte. Daar had ik geen zin meer in en is gereduceerd naar ~2100,-/jr en geen eigen bijdrage voor privegebruik.
Gezien je shortlist en eisen zullen een golf of megane station volgens mij geen verkeerde keuze zijn. Het beste is denk ik toch proefritten maken en proberen tot een keuze te komen.
Ik heb het trouwens nagezocht en ik kan het leasebedrag inderdaad onbelast uit laten keren.
Alleen... slechts een gedeelte (op basis van kilometer registratie, 19ct de km) en dat wordt dan gestort in mijn benefiet budget. Oftwel dat bedrag is te gebruiken voor pensioen, vrije dagen of spaarloon. En helaas zit daar ook weer een maximum aan :(
Imo vreemd dat je die 19ct niet gewoon netto krijgt en het evt resterende bruto. Die optie heb ik wel, maar lease toch omdat het betrekkelijk zorgeloos rijden is, erg handig als je de auto veel 'nodig' hebt. Toch zou ik 'm zo opgeven voor een baan op een afstand van een half uurtje fietsen ofzo.
edit:
Misschien nog wel zinvol om de volvo om te bouwen naar LPG? Hoe dan ook de volvo is in ieder geval geschikt voor je prive ritten waarbij je veel wilt meenemen. De leaseauto zou je dan enkel zakelijk kunnen rijden waardoor die je verder niets hoeft te kosten. Als je boodschappen enzo kan doen op je woon-werk route is dat meegenomen want die rit is zakelijk, of als het iets omrijden is kan je die binnen de 500km prive schrijven. Het maakt misschien niet veel uit, maar je hoeft dan niet eerst naar huis, prive auto pakken en dan weer naar de super rijden. Zomaar wat ideeen :)
Nadeel van een V70 zal zijn dat de motorrijtuigenbelasting vrij hoog is, ik denk dat je het het best kan vergelijken op basis van km-kosten.
KillaZ schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:02:

Ook als autohandelaar neem je natuurlijk ook een risico met een occasion, ze moeten 'm weer verkopen waar ook tijd/geld in gaat zitten, belastingen moeten worden betaald en dan moet er nog iets aan worden verdient.
Met inruil ben je er gemakkelijk vanaf met als keerzijde een lagere prijs. Zoals de ts al aangeeft, een serieus geintereseerde koper die genoeg wil betalen is lastig te vinden, dat is voor een dealer niet anders toch.

[ Voor 17% gewijzigd door bite op 01-09-2010 13:12 . Reden: toevoeging ]

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Topicstarter
Die KM 's maak ik ook aan woon-werk. Maar ik heb (anders dan jij misschien?) wel file-leed 's ochtends en 's avonds -> rije rije, remmen, stoppen, rijden, remmen, terug naar 3 of 2 of weer stop...zucht.
Dus automaat, daar komt het rug-benen probleem ook bij als ik meer dan 1uur in de wagen zit.
Vandaar een automaat. De Volvo zet ik ook in zn 5, power genoeg en karren maar van ~70, 80 t/m 120+ ;) Gaat prima! Zo lang je niet hoeft te stoppen tenminste.

Heb ook gekeken naar kleinere auto 's bijv. een polo bluemotion helemaal compleet, dat past erg goed in budget :P
Maar het grote nadeel is het gebrek aan comfort.. toch een erg groot verschil met bijv. een Golf.

En ik kan inderdaad "netto" declareren, bij 200+ Km per dag is dat toch al snel een 700 euro per maand, het overige is bruto.

LPG is misschien nog niet zo 'n gek idee inderdaad.
KillaZ schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:02:

http://www.autotrader.nl/...nieuw=false&verfijnd=true
Klopt, de mijne staat alleen op marktplaats en ik verbaas me ook over de 'verkoopbaarheid'

BTW: die 2 biedingen blijken beide niet serieus helaas. De 3e bieding is verwijderd nadat ik contact had gezocht (maar ook van die persoon geen antwoord op mijn mail).
B0MBACI schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:46:
Probeer je auto aan de handel te verkopen, vang je waarschijnlijk iets meer als de 5000/6000 krijgen, waarna je de kleine auto cash kan kopen en korting op kan krijgen vanwege geen inruil.

Uiteraard is het meest winstgevende deal je auto particulier doorverkopen, wat je eigenlijk makkelijk kan doen aangezien je niet per direct een nieuwe auto nodig hebt.

tip: Op marktplaats biedingen uitzetten, als je auto echt 10.000 waard is 8500 vragen als nu of nooit prijs goeie foto's maken indien ingevulde boekjes vermelden.
Thanks voor de tip, zie link na de quote hierboven..
En wegdoen voor 5000 is eigenlijk het dillema. Vind het zo zonde van mijn geld, net 3 maanden terug een klap betaald voor het hok namelijk.

| Security Management |

Verwijderd

bord4kop schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:15:
wederom dank voor alle reacties en het meedenken!!

Even een paar dingen op een rijtje;
Ik kan alleen kiezen uit de premium merken en moet dieselen (of Hybride), dus VW, Volvo, BMW, Audi, Ford, Renault, Peugeot of Toyota.
Helaas geen Octavia mogelijk, anders had ik niet na hoeven denken, dat was mijn 1e keus :/

Ik schat in dat ik op termijn, binnen 2 jaar sowieso prive ga rijden, dus dat moet ik nu al meenemen: ruimte (= dus station).
4 jaar of 160K km leasen is het beginsel namelijk.

Wat er gezegd werd over een klein autootje en veiligheid; tja.. klopt helemaal.
Maar om meteen de vraag iets verder naar onderen te beantwoorden; slechts enkele kilomters per jaar. We schatten 10.000 op jaarbasis maximaal. Voornamelijk boodschappen, consultatie bureau, keertje ziekenhuis, dat soort dingen. Vrijwel niet te doen op de fiets, zeker met 2 kinders.. Dus veiligheid, tja. Is wel van belang maar risico is lager.

Probleempje is dat ik rond 6uur 's ochtends in de auto stap en 's avonds tegen 19 a 19.30uur thuis ben. Vandaar een 2e auto.
En vandaar dat ik een automaat wil en comfort eis..

En die 5 jaar garantie, uit mn hoofd trouwens 3 jaar, geldt alleen bij dealer onderhouden. Geen enorme aanslag op het budget, maar wel iets om rekening mee te houden.

10 mille hebben we wel, maar dat is voornamelijk spaargeld. Gaan we niet compleet in een auto stoppen.
2e hands hebben we de laatste jaren gehad en veel te veel problemen. De Volvo als uitzondering, de 3 maanden dat we em nu hebben >:)

Helaas kan ik niet een auto gaan leasen voor alleen prive; de leaseauto is bedoeld voor zakelijk verkeer en mag prive gebruikt worden, extra kosten voor eigen rekening etc. Dus die vlieger gaat niet op :)

En ja, als de Volvo op zn minst een diesel zou zijn, was het wat makkelijker; krijg ik er niet genoeg voor?
Dan rij ik em wel prive & declareren maar!

HET grote probleem is dat ik voor de V70 gewoon veel te weinig terug krijg. Maakt niet uit in welke constructie ik giet bij de dealer, 5500 is het maximum :'( :'(
Voor een auto die overal minimaal 8000 moet kosten... zucht, boeven zijn het!

De berekening klopt wel aardig hoor, maar bedragen zijn iets afgerond en in geval van de Renault kost het me alleen de bijtelling: 200 euro.

Renault boven skoda plaatsen is IMO heden ten dage misplaatst. Een skoda is ook gewoon van de VAG groep en daarom niet minder premium dan VW. In de statistieken komen ze er zelfs beter uit dan VW. Een mooie octavia ziet er premium genoeg uit, en zoals al eerder aangehaald, een heleboel ruimte.

Skoda is zeker wel boven Renault kwa bouwkwaliteit en betrouwbaarheid (als is VAG daar tegenwoordig ook geen ster meer in, maar zeker nog wel boven Renault)

Verwijderd

Samengevat: De volvo verkopen is geen optie, want kost te veel geld.
Tja, dan zou ik inderdaad ook zeggen: Doe mij een knappe (niet station) uit het lijstje waar je uit mag kiezen. Bij voorkeur niet al te duur, maar wel comfortabel, zodanig dat je bij voorkeur helemaal binnen het leasebudget blijft. Laat vrouwlief en prive over aan de volvo en zorg dus dat je helemaal geen bijtelling hebt door je prive kilometers niet met de leaseauto te maken.

(Wat doe jij voor werk trouwens? 200 km per dag? Nu ja, ik heb ook wel eens een opdracht op 200 km van huis gehad, maar dan rijd ik niet iedere dag op en neer en dan heb ik ook zoiets van: volgende mag weer dichterbij hoor.... Ik zou doornsee toch niet meer dan zeg maar 100 km en een beetje per dag willen rijden voor de baas. Maar dan ga ik dus uit van een vaste werkplek.)

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Nog een paar tips voor je marktplaats advertentie:

Gebruik een vraagprijs ipv "bieden", veel mensen sorteren op prijs en dan kom je ergens achteraan te staan.
Volgens mij mag je 8 foto's plaatsen? Plaats dan nog 2 mooie overzichtsfoto's van de auto en vermeld in de advertentie dat je meer en grotere foto's op aanvraag hebt.
Koop een setje nieuwe matten :) Dat is het geld ook niet op een wagen in deze prijsklasse, maar schrikt wel kopers af.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:14

FFF

Ander idee.

Laat je KM vergoeding uitbetalen en vang netto 600-700 euro.
Verkoop je Volvo op MP en koop een diesel van iemand die er even graag vanaf wil als jij voor de bodemprijs terug.

Ik rij zelf een S40, vaste kosten ongeveer 200 euro p/mnd
Ik zag dat jij uitging van ongeveer 16 dagen werk p/mnd a 200 km =3200 km.

Met mijn 2.0d rij ik 5.7 op 100 km gemiddeld.

Totaal diesel p/mnd 3200/100*5.7= 182.4 liter.

Prijsvoorbeeld diesel 120.9 p/l x 182.4l = 220.52

Totale kosten € 420.52 p/mnd

Die andere ~250 steek je in je zak voor afschrijving, onkosten, onderhoud of een auto voor je vrouw.

PS wat betreft de matten, heb laatst een setje orginele bij de dealer gekocht voor 35 euro (hele auto)
Poets je auto eens helemaal van binnen en van buiten en maak eens wat mooie foto's als het zonnetje er op staat.

PS2, volgens de anwb koerlijst doet je auto nog 770 bij inruil en 9050 bij particuliere verkoop. Lastig in deze tijd, omdat het een relatief dure auto is om te onderhouden denk ik dat deze groep eerder een nieuwer exemplaar zullen kopen.

[ Voor 27% gewijzigd door FFF op 02-09-2010 18:36 ]

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Topicstarter
Persoonlijk schaar ik de Skoda ook bij premium merken hoor, maar mijn werkgever bepaald het lijstje waaruit je kiezen kan helaas...

Ik ben IT specialist bij Ordina en zit gedetacheerd bij verschillende opdrachtgevers. Aangezien ik helemaal in de achterhoek woon is het al gauw 100Km enkele reis :|
Das een keuze geweest destijds en ik leg me er bij neer.

De marktplaats tips neem ik zeker mee, die van die prijs vs bieden (:) !!) de matten ook, goeie tips!

En het zal inderdaad een leasert worden binnen budget Golf VI o.i.d. en dan niet privé rijden..
Kan het allicht een jaar of twee proberen nietwaar!

Onderhoud klopt, maar dat heeft ie net allemaal gehad :'(
Het is vooral de wegenbelasting; 234 per kwartaal en het verbruik; 1/10

[ Voor 22% gewijzigd door bord4kop op 02-09-2010 19:52 . Reden: toevoegingen & typo 's ]

| Security Management |

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ik zou nog een berekening maken met een Gasbom d'r in, weet niet wat voor een blok het is maar heeel veel volvo's kunnen prima op LPG

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 09:30
Ik zie je helemaal de kosten van de bijtelling niet meerekenen in de kosten van een lease auto.
Bijtelling gaat niet van je leasebudget af!
Vooral bij auto's met aanschafwaarde boven 25k gaat dat toch heel hard meetellen :(
Ik zit zelf een beetje in gelijke situatie.
Rij nu Honda Civic hybrid (lease), maar wil goedkoper gaan rijden.
Koop je dan een eigen auto of een andere lease auto, ik ga nu waarschijnlijk voor een Fiat Punto Evo 1.3 diesel.
Maar goed dat is niet de prijsklasse die jij zoekt.
Mag je ook geen Citroen rijden? C5 Station schijnt toch wel erg nice te zitten en te rijden :)
Peugeot 607?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Reken je jezelf niet rijk? 10.000 euro voor een bijna 10 jaar oude Volvo (ook al is die in goede staat) lijkt me erg veel. Je kan natuurlijk ook de Volvo houden en een kleine auto (met lage bijtelling) leasen.

Of je verkoopt de Volvo zelf en koopt een bijna nieuwe kleinere ocasion. Dan houdt je nog geld over als je echt zo veel voor die Volvo kunt krijgen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 11:01

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Uitgaande van de startpost, een Ford Focus Wagon 2.0TDCi PowerShift Titanium.

Uitgerust als Titanium met Businesspack voldoet deze al aan bijna al je eisen, navi, parkeersensoren, cruise control, climate control etc.. De PowerShift is ook nog eens een automaat met dubbele koppeling, zeer modern en relaxed.

Lijkt mij het overwegen waard om eens een proefrit mee te maken?

www.google.nl

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hij rijdt nu in een Focus en die vindt hij niet fijn.

/▌

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 19:36
Skoda Octavia en een Fabia mischien een optie ?

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Topicstarter
Ossi schreef op woensdag 08 september 2010 @ 11:45:
Ik zie je helemaal de kosten van de bijtelling niet meerekenen in de kosten van een lease auto.
Bijtelling gaat niet van je leasebudget af!
Vooral bij auto's met aanschafwaarde boven 25k gaat dat toch heel hard meetellen :(
Ik zit zelf een beetje in gelijke situatie.
Rij nu Honda Civic hybrid (lease), maar wil goedkoper gaan rijden.
Koop je dan een eigen auto of een andere lease auto, ik ga nu waarschijnlijk voor een Fiat Punto Evo 1.3 diesel.
Maar goed dat is niet de prijsklasse die jij zoekt.
Mag je ook geen Citroen rijden? C5 Station schijnt toch wel erg nice te zitten en te rijden :)
Peugeot 607?
Jawel, een Golf kost me netto 200 euro p/mnd (staat in de startpost)
En nee, helaas alleen keuze uit bepaalde merken, anders had ik wel een Skoda Octavia station genomen. Dan was ik in 1 keer klaar geweest!
Marzman schreef op woensdag 08 september 2010 @ 11:54:
Reken je jezelf niet rijk? 10.000 euro voor een bijna 10 jaar oude Volvo (ook al is die in goede staat) lijkt me erg veel. Je kan natuurlijk ook de Volvo houden en een kleine auto (met lage bijtelling) leasen.

Of je verkoopt de Volvo zelf en koopt een bijna nieuwe kleinere ocasion. Dan houdt je nog geld over als je echt zo veel voor die Volvo kunt krijgen.
Mwaoh, het is vrij veel geld, maar een V70 is nou eenmaal geen goedkope auto ;)
Hij is 9 jaar oud en volgens koerslijsten tussen 9000 en 14.000 bij particuliere verkoop. Marktplaats e.d. geeft ook ongeveer die prijzen, 8500 zou haalbaar moeten zijn als ik de vraagprijzen bekijk.

Idee was inderdaad om hem in te ruilen of verkoop particulier en dan een 2e auto erbij te kopen.
HET grote probleem, vandaar dit topic, is dat ik de Volvo niet verkocht krijg :+
Marzman schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:27:
Hij rijdt nu in een Focus en die vindt hij niet fijn.
Joep klopt, staat ook wel ergens in een post het hoe en waarom :)

| Security Management |

• Falcon
  • Laatst online: 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wij hebben dit opgelost door voor mijn vrouw ipv een auto een Elektrische Bakfiets (www.babboe.nl) aan te schaffen en mocht ze wat verder moeten reizen, dan pak ik de trein en zij de leaseauto.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:51
@Blackflower, adac statistieken van de laatste paar jaar bekeken? duurtesten van diverse duitse autobladen gelezen van de laatste paar jaar? VAG komt daar nogal beroerd uit en ver onder renault die kwa betrouwbaarheid zich op dit moment in de bovenste regionene bevind(!). 8/9 jaar geleden was dat anders ja maar we leven niet in het verleden ;)

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik zeg leasebak gewoon uitzoeken voor jezelf en de Volvo naar je vrouw. Je hebt net veel geld in die auto gestoken en weet dat hij in goede conditie is, verder is het een degelijke en hele veilige auto voor je vrouw + kinderen. En voor die 10.000 km per jaar die zij rijd hoef je ook geen abonnement te nemen op het pompstation meer.

edit: laatmaar, overheen gelezen, blijkbaar geen optie voor je :P

[ Voor 9% gewijzigd door heracles op 09-09-2010 20:47 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

bord4kop schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:34:
[...]
waoh, het is vrij veel geld, maar een V70 is nou eenmaal geen goedkope auto ;)
Hij is 9 jaar oud en volgens koerslijsten tussen 9000 en 14.000 bij particuliere verkoop. Marktplaats e.d. geeft ook ongeveer die prijzen, 8500 zou haalbaar moeten zijn als ik de vraagprijzen bekijk.

Idee was inderdaad om hem in te ruilen of verkoop particulier en dan een 2e auto erbij te kopen.
HET grote probleem, vandaar dit topic, is dat ik de Volvo niet verkocht krijg :+
Waarom zeg je eigenlijk dat hij op marktplaats voor tussen de 9000 en 14000 aangeboden wordt en trek je daaruit de conclusie dat 8500 haalbaar moet zijn? Is er iets mis mee? Hebben die andere leukere features? Of worden die anderen ook niet verkocht?

Persoonlijk vind ik 10.000 euro te veel geld voor een 9 jaar oude auto en ik denk dat veel mensen zo denken. Als iemand flink gespaard heeft en eindelijk 10.000 euro heeft voor een auto dan koopt hij liever een jongere auto die hij of later voor meer geld weer kan doorverkopen of waarmee hij langer kan doorrijden. En dan heb je de categorie mensen die het wel makkelijk kunnen betalen maar die sparen waarschijnlijk liever nog even door voor een jongere V70.

/▌

• melcon
True, daarnaast zijn zulke grote en zware benzine slurpers sterk in populariteit afgenomen de laatste jaren.

• KillaZ
Marzman schreef op donderdag 09 september 2010 @ 21:03:
[...]

Waarom zeg je eigenlijk dat hij op marktplaats voor tussen de 9000 en 14000 aangeboden wordt en trek je daaruit de conclusie dat 8500 haalbaar moet zijn? Is er iets mis mee? Hebben die andere leukere features? Of worden die anderen ook niet verkocht?

Persoonlijk vind ik 10.000 euro te veel geld voor een 9 jaar oude auto en ik denk dat veel mensen zo denken. Als iemand flink gespaard heeft en eindelijk 10.000 euro heeft voor een auto dan koopt hij liever een jongere auto die hij of later voor meer geld weer kan doorverkopen of waarmee hij langer kan doorrijden. En dan heb je de categorie mensen die het wel makkelijk kunnen betalen maar die sparen waarschijnlijk liever nog even door voor een jongere V70.
Ik heb ergens in dit topic een link gezet met de volvo's van die leeftijd en kilometers.
Doen allemaal tussen de 9000 euro en 14000 euro. ;)

K to the KillaZ

• melcon
Dat wil niet zeggen dat het daarvoor weggaat. Ik kan ook wel 20.000 vragen voor een 90 pk golf gti uit 1987, maar dat krijg ik er echt niet voor :P

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Topicstarter
ja, klopt helemaal; het is een smak knaken... maar.. Alles naar waarde natuurlijk ;)
Een Golf uit '87 heeft normaal gesproken geen waarde van 20.000euro.

Tja, ik kan ook wel 10.000 vragen, waarde, maar dan verkoop je hem helemaal niet.

Ik heb de prijzen gezien, en koerslijsten, daar ben ik op afgegaan. Plus wat hij mij gekost heeft natuurlijk.
En feit is dat ze meestal voor die prijzen, 8000-12000 euro te koop staan.

Klopt wat Marzman zegt, ik vraag me inderdaad af of die andere wel verkocht worden?
Maar als ik onderweg kijk hoeveel V70 's van mijn type ik zie, ook met nieuwe kentekens, vraag ik me echt af of die markt nou zo slecht is..

Maar goed. Ik ga nog 1x proberen om een duo-deal te maken bij de dealer en anders hou ik hem gewoon :)

| Security Management |

• Falcon
  • Laatst online: 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Alternatief vervoer voor je vrouw is geen oplossing?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• melcon
Het was een beetje een extreem voorbeeld natuurlijk, en het zijn vooral de tweede hands grote auto's die op het moment moeilijk te slijten zijn. Nieuw is ook moeilijk maar dat loopt vaak wel door ook al zakt dat natuurlijk ook wat in.

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Topicstarter
Ja, klopt.
Ik sprak net nog met iemand die een kleinere auto, interessant geprijsd en zeker interessante auto te koop had staan. Bij hem vielen de reacties ook erg tegen.

Maar goed, de reacties beginnen nu wel te komen, eindelijk. Helaas wel tegen een prijs waar ik wel behoorlijk op verlies :'(
Falcon schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 20:01:
Alternatief vervoer voor je vrouw is geen oplossing?
Mijn vrouw heeft een spuughekel aan 'in de regen' fietsen :+
Nee, op zich een goed idee, maar we wonen in een 'gat' in de achterhoek. Dus consultatie bureau, ziekenhuis en andere bezoekjes zijn altijd verder weg. Dus niet te doen op de fiets...
Daarbij heeft ze 4 maand geleden van mij een mooie nieuwe "mama" fiets gehad van 800 euro...

| Security Management |

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
ik heb je marktplaatslinkje even doorgestuurd naar iemand die zeer geïnteresseerd is..
wie weet...

- Maar je maakt wel wat mee! -

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Topicstarter
Ahh dank daarvoor!

Er heeft zich inmiddels al wel een geïnteresseerde aangediend...

| Security Management |

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Topicstarter
De Volvo is verkocht..

Niet de gekregen wat ik wilde maar we hebben toch een aardige prijs gekregen op een Fiat Panda Magic uit november 2008.

Mijn vrouw is er erg blij mee in ieder geval!

Afbeeldingslocatie: http://www.rdvenema.nl/e75af54db2aa912112aa8e2e21c016cc.jpg

Alleen dan een andere kleur :D

Leuk karretje met alles drop & dran!

| Security Management |

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 14:10
Oh, ik schrok al even... wilde net vragen of het een foto is van voor of na uweetwelwie

Afbeeldingslocatie: http://www.mtv.com/onair/pimp_my_ride/season6/NEW_main_image_6_07/pimp-my-ride_281x211.jpg

• psy
  • Laatst online: 20-11 05:54

psy

Wat ik zou doen...

Nooit die Volvo verkopen, afschrijving dan veel te hoog. Je hebt een perfecte auto (zowiezo :) ) om om te bouwen naar LPG. Dat kost je maximaal 2500 euro. Die kosten heb je er in 1 jaar weer uit als je de auto zakelijk gebruikt (450 euro benzine wordt 225 euro lpg per maand maximaal). He krijgt dan een G3 installarie waardoor de wegenbelasting tussen benzine en diesel precies inligt dus prima te betalen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Pagina: 1