CodeCaster schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:54:
[...]
Je doet wederom een aanname dat de 100 Mbit die nu al mogelijk is op coax in de nabije toekomst niet voldoende is, dat de backbone niet uitgebreid kan worden en dat de 100 Mbit een harde bovengrens is die niet vergroot kan worden. Ik ben dat niet met je eens, en daarnaast wordt er nu al op een enkele die-hard na amper door iemand gebruik gemaakt van de mogelijkheden die DOCSIS 3 biedt.
100 down en 10 up noem ik
GEEN 100 Mbit internet.
Asymmetrisch is zo 1990...
Verder moet die 100 Mbit van jou ook nog eens over een gedeeld medium... Goh wat zal er gebeuren als er een stuk of 10 mensen in je wijk flink zitten te downloaden...
[...]
Dat moet nu al, hoewel er steeds meer CI+-modules worden ondersteund door televisiefabrikanten en kabelleveranciers.
UPC ondersteund dus bijvoorbeeld helaas CI+, dat de televisiefabrikanten het ondersteunen heb je geen ruk aan als je provider het niet wil leveren...
Either way moet er een kastje of kaart aangeschaft worden om het digitale signaal om te zetten naar beeld, of dat nu via coax, "ether", glasvezel of postduif binnenkomt.
Ik wil zelf bepalen wat voor apparatuur ik gebruik, ik heb destijds digitale televisie van UPC op proef gehad... Wat een bagger was dat...
Wat dat betreft zou ik minder problemen hebben met Ziggo dan met UPC. Ziggo probeert tenminste nog algemene standaarden te gebruiken...
Met coax heb je hier ook totaal geen problemen mee, coax kan net als glasvezel zonder moeite analoge en digitale televisie, telefonie en internet doorgeven. Tegelijk, met prima kwaliteit, op hoge snelheid.
Waarom willen UPC en Ziggo dan van de analoge signalen af?
Je spreekt jezelf tegen, werk je soms voor 1 van de 2?
De plaatsen die genoemd zijn zijn precies wat ik in mijn vorige post zei: dichtbevolkte gebieden, waar een ondanks een geringe afname de investering op korte termijn toch terugverdiend kan worden. De helft van de plaatsen is overigens "tot aan de wijk" in plaats van "tot aan huis".
Tssk... Ruurlo, Aalten, Groenlo, Hengelo, Lichtenvoorde, Zelhem, allemaal plaatsen van rond de 10000 inwoners (en het is Hengelo in Gelderland... Echt dicht bevolkt... En al die plaatsen zijn FTTH, ja je leest het goed FTTH en niet FTTC
UHDTV is natuurlijk toekomstmuziek, "men" is nauwelijks gewend aan HD. Ik denk dat je een beetje te veel van je eigen situatie. Lang niet iedereen heeft de behoefte aan een HDTV of HD-materiaal in het bijzonder, laat staan beeld van 33 megapixel en vierentwintig geluidskanalen noch internetsnelheden van 5, 600 Mbit/s. En zéker niet als hier de hoofdprijs voor betaald moet worden.
Dat zeiden ze 10 jaar geleden ook van HDTV...
Ik ga +/- 65 euro betalen voor analoge televisie en radio, een DVB-C signaal, IPTV (HD), telefonie en 50/50 internet. Voor 15 euro meer zou ik 100/100 hebben, maar meer dan 50mbit down heb ik nog niet nodig. Ik wil upload, zodat de rest door kan blijven gaan als ik weer eens fotos of iets anders aan het uploaden ben.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben voor vooruitgang en investeren in de toekomst. Ik weet alleen niet of het nuttig is om naar ieder huis een glasvezelkabel te schieten, want hoewel dát gedeelte nog wel het eenvoudigst is moet er niet alleen in de huizen nieuwe apparatuur worden aangesloten, ook in de wijkcentrales, daarnaast moet de backbone gigantisch vergroot worden
Je kunt het beter in 1x echt goed doen dan continue lapmiddelen gebruiken om coax in stand te houden, dat is op de lange termijn zeker goedkoper en t.o.v. het gedeeltelijk antieke netwerk van UPC ook op de korte termijn wel... Bij iedere aanpassing van UPC moet bij UPC ook alle apparatuur weer vervangen worden... dus dat is verder absoluut geen argument... En ik wil een netwerk waar
iedereen zijn diensten op aan kan bieden. Niet een monopolist als UPC...
en dat terwijl er in een zeer groot gedeelte van Nederland nu al een infrastructuur ligt (namelijk coax) die voorlopig uitstekend functioneert.
We zien inderdaad hoe uitstekend het functioneert gezien UPC en Ziggo liever gisteren dan vandaag nog van de analoge signalen afwillen...