Toon posts:

Word automatische uitgelogd bij bezoeken frontpage

Pagina: 1
Acties:
  • 1.074 views

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:18

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Sinds vanmiddag (nadat het forum down was) logt mijn account automatisch uit als ik naar de frontpage ga. Bij het forum heb ik geen problemen verder, maar zodra ik van het forum dus naar de frontpage ga ben ik uitgelogd. Ik dacht dat het een cache of cookie probleem zou zijn, maar dat wissen en opnieuw starten lost het niet op. Wellicht een instelling die ergens fout staat? Ik gebruik Chrome als webbrowser.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Hier heb ik ook last van, alleen niet de hele tijd.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:29
Heb precies het zelfde probleem, ook met Chrome. Ik vroeg me al af of het aan mijn laptop lag, maar nu ik dit lees lijkt het er niet op.

Check out my photography on Instagram

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

Bij mij komt het automatisch uitloggen ook regelmatig voor, alleen onder heel andere omstandigheden.

Ik heb het alleen bij IE8 (32 bit) onder windows 7 (64 bit).
In Firefox heb ik het niet.

Bij mij is het ook niet gerelateerd aan het bezoeken van de frontpage, maar kan het na elke paar keer een topic of andere pagina openen op het forum gebeuren.

Overigens niet sinds vanmiddag, maar enkele weken geleden. sindsdien gebruik ik enkel nog Firefox.

[Voor 12% gewijzigd door M a r c o op 30-08-2010 19:29]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik werd net ook een aantal keer uitgelogd. (Chrome, Win7 x64)

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:54

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik duik er verder niet echt in deze avond; maar mischien kan het te maken hebben met mongodb op apollo, die er een tijdje uitgelegen heeft waardoor er foutieve info in de memcached staat?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:34

crisp

Devver

Pixelated

Kees schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 20:23:
Ik duik er verder niet echt in deze avond; maar mischien kan het te maken hebben met mongodb op apollo, die er een tijdje uitgelegen heeft waardoor er foutieve info in de memcached staat?
De sessies doen niets met memcached, enkel met mongodb. Daarbij gebruiken zowel het forum als de frontpage precies dezelfde code. Het is een vreemde kwestie dus.

Een bokkende mongo kan er voor zorgen dat je af en toe (tijdelijk) uitgelogt lijkt te zijn, maar er zou geen verschil mogen zijn tussen frontpage en forum wat dat betreft...

Intentionally left blank

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-02 14:52
Moet sinds vandaag meerdere keren opnieuw inloggen op frontpage. Als ik naar de forum ga, moet ik weer opnieuw inloggen en als ik naar een profiel ga, moet ik weer inloggen.

Erg vervelend!

En als ik naar pricewatch ga, moet ik weer inloggen!

Opera 10.61

[Voor 15% gewijzigd door Lisadr op 31-08-2010 00:01. Reden: Ook in pricewatch]

GoT, You have to love it!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:50
Ik heb het probleem juist helemaal niet.
Online ADSL met Firefox 4 beta 4 op Windows 7 Professional met Microsoft Security Essentials en Windows Firewall.

Werkt perfect, ik hoef niet in te loggen :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Heb het hier ook op de desktop en op de laptop (merk ik zojuist) maar dan overal op Tweakers.net

Desktop is al sinds vanmiddag, Windows XP, IE8
Laptop merk ik nu dus net, Windows 7, IE8

Moet inloggen om uiteraard berichtjes te posten, heb ik dat gedaan en wil ik een foto'tje uploaden in het foto-album, kan ik weer inloggen.. Wil ik via Forum naar DM, moet ik weer inloggen om daar te komen enzovoort enzovoort...

Vanmiddag heeft die het op de desktop wel weer 3 uur achter elkaar gedaan, toen de ellende weer begon..
Heb 1x een gele statusbalk gezien dat de site alleen read-only beschikbaar was, daarna niks meer?

Nu ook weer, wilde dit bericht plaatsen, maar moest weer eerst inloggen? Is niet echt een touw aan vast te knopen.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Kunnen de mensen met problemen eens kijken op http://gathering.tweakers.net/forum/cookiemonster of je wellicht 2x een 'TnetID' cookie hebt?

Intentionally left blank

• Lisadr
Ik heb 1x TnetID

Verder 2x een onbekende cookie

__utmv (Denk dat ie van Google is)
pwasf (price watcht?)

• CLB
  • Niet online

EDIT: Maar in het kwartiertje dat ik er vandaag weer ben, nog geen problemen gehad...

[Voor 48% gewijzigd door CLB op 31-08-2010 11:09]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Lisadr
Ik nog wel, in de afgelopen 2 uur minstens 10 ingelogd! Elke keer als ik de forum verlaat moet ik opnieuw inloggen bij frontpage enz enz.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Lisadr schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:19:
Ik nog wel, in de afgelopen 2 uur minstens 10 ingelogd! Elke keer als ik de forum verlaat moet ik opnieuw inloggen bij frontpage enz enz.
Je zou nog eens kunnen proberen om al je cookies van *.tweakers.net weg te gooien, en opnieuw in te loggen en daarbij het vinkje 'Alle voorgaande sessies beëindigen' ook aan te zetten.

Helaas heb ik geen flauw idee wat dit kan veroorzaken; normaliter zijn inlogperikelen clientside problemen, maar als ineens meerdere mensen er last van hebben dan moet er wel een oorzaak zijn. Gisteren was het opvallend dat het voornamelijk Chrome 5 gebruikers waren, maar Opera heeft er dus schijnbaar ook last van.

Wellicht dat iemand eens met een HTTP sniffer wat kan proberen te traceren?

Intentionally left blank

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

volgens mijn duurt het eerst ook achtelijk lang voordt je de pagina te zien krijgt en dan ben je in ene keer niet ingelogd. om dan toch ingelogd te zijn als je op inloggen drukt (zonder ook maar een aswoord in te vullen)

vandaag nog geen last me gehad, gisteren, meerdere malen

ie8 btw

[Voor 21% gewijzigd door Fish op 31-08-2010 11:52]

Iperf

• Lisadr
Heb gisteren al mijn cookies verwijderd, maar bleef het probleem hebben.

Overigens zit ik nu op een heel andere systeem en heb hetzelfde probleem. Het lijkt wel erger dan gisteren omdat ik nu bij elke forum refresh nog een keer moet inloggen.

Zal mijn cookies nogmaals verwijderen en kijken of ik het kan traceren.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

fish schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:50:
volgens mijn duurt het eerst ook achtelijk lang voordt je de pagina te zien krijgt en dan ben je in ene keer niet ingelogd. om dan toch ingelogd te zijn als je op inloggen drukt (zonder ook maar een aswoord in te vullen)

vandaag nog geen last me gehad, gisteren, meerdere malen

ie8 btw
Gisteren heeft mongo er even uitgelegen, dus dat kan dat verklaren. Het gaat om mensen die nu ook nog telkens uitgelogt worden.

Intentionally left blank

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:10
Zag dat er mensen waren die geen problemen hadden met firefox, maar ik heb het nu de hele dag al dat ik om de haverklap word uitgelogd (met firefox dus).

To dare is to do

• Lisadr
Probleem lijkt opgelost te zijn doordat ik met ccleaner alle cookies heb verwijderd ipv alleen geselecteerde tweakers cookies.

edit 13:58
Nee probleem leek opgelost te zijn, maar is er nog steeds.

[Voor 24% gewijzigd door Lisadr op 31-08-2010 13:58]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Onze hoofdredacteur heeft ook dit probleem, dus we hebben nu eindelijk een systeem waarop we even zelf kunnen kijken wat er aan de hand is, crisp is as we speak bezig met onderzoeken :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Hier is het probleem op Safari aanwezig. Ik kan vervolgens wel op het forum inloggen en posten, maar als ik op de frontpage inlog, word ik onmiddellijk weer uitgelogd. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWp zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Oorzaak gevonden en gefixed; blijkbaar draait er een banner die het grappig vind om cookies op ons domein te zetten, en daarbij ook nog eens met een naam die conflicteert met een cookie die wij zelf gebruiken voor sessies op een ander domein als extra check (tweakblogs in dit geval) :X

Die extra check werd ook ten overvloede gedaan op tweakers.net (maar niet op gathering.tweakers.net), dus dat heb ik aangepast.

Aangezien het in onze ogen sowieso onwenselijk gedrag is dat banners cookies gaan lopen zetten op ons domein hebben we de betreffende banner ook offline laten halen.

[Voor 36% gewijzigd door crisp op 31-08-2010 15:35]

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee