• riyakuya
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-10-2025
Beste,

Een tijd lang probeer ik al mijn LG tv af te stellen zodat ik een goede mix krijg tussen realistische kleuren en goede zwart tinten.
Nu weet ik dat een lcd tv zoals deze sowieso niet zo'n goede zwart tinten als een plasma of led tv hebben, maar ik wil het beeld gewoon zo goed mogelijk krijgen.
Zelf door alle functies en sliders heen gaan geeft meestal niet echt mooie resultaten en ik heb telkens het gevoel dat ik toch iets mis.
De tv word hoofdzakelijk gebruikt voor gamen op de Xbox 360.

Heeft iemand tips of eventueel een lijst van presets die ik kan gebruiken om een goede kwaliteit te krijgen?

Bedankt alvast :)

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 12:15
Presets gaan sowieso niet werken en een LED tv is ook een LCD dus daar zal ook weinig verschil inzitten.
Wat jij nodig hebt om het zelf te doen is bijvoorbeeld een Pixar film (iig een DVD olf Blu-ray met THX optimizer 2) met THX optimizer. Daarmee kan je dan je tv afstellen.

http://gizmodo.com/509891...tv-and-not-lose-your-mind

[ Voor 5% gewijzigd door Giant87 op 30-08-2010 19:00 ]

• riyakuya
Ik heb op internet een gratis iso kunnen vinden van dit programma en ga het nu zeker eens proberen.
blijkbaar is er overigens geen pixar dvd voor nodig :P
thnx voor de tip in ieder geval, mensen nog andere tips?

• riyakuya
Ok na het download wilde de THX optimizer niet draaien op mijn xbox 360, deze kan de disc niet lezen dus die optie valt af.
Enige idee voor een andere ( gratis ) oplossing?