Toon posts:

Laptop niet meer toegankelijk via muis en toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem. Een laptop, Acer Aspire 5100, reageert niet meer op het toetsenbord en mousepad. Ik heb al het een en ander geprobeert:

1. Externe muis via USB aangesloten, deze licht kort op (is een Razor) maar wordt niet herkend verder
2. Tijdens het booten via F2 naar de BIOS gaan, reageert die ook niet op
3. Proberen om te starten in veilige modus via F8, reageert die ook niet op

Heb hem trouwens wel eenmaal in het scherm gehad waarin je kan kiezen voor veilige modus, maar ook daarin reageerde die niet op het toetsenbord.

Laptop start voor de rest dus keurig op, maar er schijnen wel een aantal virussen op te zitten. Hij is niet van mij, maar ik vermoed dat het een of ander virus weleens voor het probleem gezorgt kan hebben. Heb ook geprobeert via CD en USB te booten, maar omdat de optie in de BIOS std staat op Harddisk, pakt hij dit niet. En aangezien ik ook niet in de BIOS kan komen, kan ik dit ook niet veranderen.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Ik zat zelf te denken, misschien kun je de laptop via een andere PC benaderen (via USB of Ethernet), om zo alsnog het eea recht te zetten?

Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2010 17:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar niemand die hier een idee over heeft? :S

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Het feit dat je in de bios niets kan veranderen heeft in ieder geval niets te maken met mogelijke virussen. Het bios staat volledig los van je geïnstalleerde os.

Edit: ik kom er net via google achter dat er heel veel mensen zijn die dit probleem hebben. Ik verwacht dan ook dat het spul het gewoon begeven heeft. Heb je toevallig nog recht op garantie?

[ Voor 37% gewijzigd door Switchie op 01-09-2010 13:04 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Extern toetsenbord en dan in bios komen.

Volgens mij moet het wel een heel vervelend virus zijn wil hij het toetsenbord al tijdens post screen uitzetten. Lijkt mij een hardware probleem.

De harde schijf uit de laptop schroeven en in een pc hangen waar je wel bij het bios kan. LiveCD branden en opstarten en op die manier de harde schijf benaderen.

👑

Verwijderd

Topicstarter
Extern toetsenbord heb ik al geprobeert, ook voor het booten al aangesloten, maar geen resultaat. We gaan nu harde schijf eruit halen en aansluiten op een ander systeem.

Thnx voor reply's anyway.