Heren, vandaag een nieuwe computer gekocht en geassembleerd. De volledige assemblage verliep zoals gepland, echter was de eerste boot niet zoals gehoopt.
Na het aanzetten van de computer krijg ik het bootscreen van het moederbord te zien (gekleurd plaatje) en hoor ik een 'bliep'. Vervolgens wordt het scherm zwart en gebeurt dit opnieuw.
Het gaat om het volgende systeem:
Volgens de gebruiksaanwijzing van het moederbord is een enkele piep dat het systeem boot, maar dit blijkt niet het geval. Als ik bijvoorbeeld de voeding van de videokaart loskoppel krijg ik wel zoals verwacht meerdere piepjes.
Ik kan NIET in bios komen, of een andere bootscreen. Zowel een USB toetsenbord als een ouderweds toetsenbord blijken niet te werken.
Booten met een Windows 7 DVD in de speler heeft ook geen zin gehad.
Kan iemand mij verder helpen?
Na het aanzetten van de computer krijg ik het bootscreen van het moederbord te zien (gekleurd plaatje) en hoor ik een 'bliep'. Vervolgens wordt het scherm zwart en gebeurt dit opnieuw.
Het gaat om het volgende systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 53,- | € 53,- |
| 1 | Lite-On IHAP122 Zwart | € 22,36 | € 22,36 |
| 1 | Antec Sonata III 500 | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 Plus | € 23,57 | € 23,57 |
| 1 | Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB | € 197,- | € 197,- |
| 1 | Corsair XMS3 DHX TW3X4G1600C9DHX | € 84,46 | € 84,46 |
| 1 | AMD Phenom II X6 1055T | € 185,- | € 185,- |
| 1 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | € 120,60 | € 120,60 |
| 1 | Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E | € 264,- | € 264,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.038,99 | |
Volgens de gebruiksaanwijzing van het moederbord is een enkele piep dat het systeem boot, maar dit blijkt niet het geval. Als ik bijvoorbeeld de voeding van de videokaart loskoppel krijg ik wel zoals verwacht meerdere piepjes.
Ik kan NIET in bios komen, of een andere bootscreen. Zowel een USB toetsenbord als een ouderweds toetsenbord blijken niet te werken.
Booten met een Windows 7 DVD in de speler heeft ook geen zin gehad.
Kan iemand mij verder helpen?
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.