Toon posts:

nieuw intern geheugen werkt maar deels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen zaterdag mijn intern geheugen vernieuwd. Ik had 2 x 1 gb en heb nu 2 x 2 gb. Echter wanneer ik de pc opstart wordt er 3200 MB geteld. Wanneer ik in het configuratiescherm kijk zie ik: geinstalleerd geheugen: 4 GB (3.12 GB beschikbaar).

Wat kan ik doen om dit geheugen volledig werkend te krijgen?

Ik heb al een bios flash gedaan.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

windows 64bit gebruiken en niet 32bit.

ff zoeken : Abbadon in "RAM FAQ"

[ Voor 45% gewijzigd door chucky666 op 30-08-2010 17:59 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor je reactie!

e.e.a. gaat me iets boven de pet.

i) 64bits OS ik heb Windows 7 RTM x64, dus hier kan het niet aan liggen

ii) x86 CPU met 64bits instructieset Dit is neem ik aan de hardware. Ik heb een Intel(R) Core(TM)2 CPU 6400@2.13GHz processor.
iii) Chipset met remapping mogelijkheid (Intel 955, 965, 975 of enterprise chipset. Alle AMD chipsets die AMD64 cpu's ondersteunen) Geen idee of ik dit heb.
iv) BIOS met remapping functie (staat default uit, dus wel aanzetten) Deze functie staat NIET in mijn bios.
v) 4GB geheugen installeren Heb ik gedaan.

Hoop dat e.e.a. iets te verduidelijken is.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:30
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 18:58:
ii) x86 CPU met 64bits instructieset Dit is neem ik aan de hardware. Ik heb een Intel(R) Core(TM)2 CPU 6400@2.13GHz processor.
iii) Chipset met remapping mogelijkheid (Intel 955, 965, 975 of enterprise chipset. Alle AMD chipsets die AMD64 cpu's ondersteunen) Geen idee of ik dit heb.
iv) BIOS met remapping functie (staat default uit, dus wel aanzetten) Deze functie staat NIET in mijn bios.
2. Je processor ondersteund x64 (linkje: http://ark.intel.com/Product.aspx?id=27249
3. Misschien handig om dan moederbord te vermelden? Of beter nog: zoek het daarna ineens op op google :)
4. Staat soms ook onder Memory Hole oid. (Misschien eens googlen welke naam je fabrikant van je moederbord gebruikt)

[ Voor 16% gewijzigd door Malantur op 30-08-2010 19:05 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moederboard is een MSI type MS-7267. Na even Googlen lijkt met erop dat dit moederboard geen 4 GB gaat ondersteunen. Iemand nog tips?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:30
Helaas heb je een Intel 945GZ chipset, en zoals in puntje 3 gezegd is er pas ondersteuning vanaf de 955 serie. Er zit niets anders op dan je erbij neerleggen, of een ander bordje kopen. (Tweedehands rond de 25 a 30 euro bijvoorbeeld)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Pagina: 1