Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evertos
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 11:03
hallo ik heb een hp pavilion elite m 9362 ( pricewatch: HP Pavilion Elite M9362.nl (FR379AA) ) ik heb hier al Windows 7 opstaan zou alleen een complete windows 7 professional insaleeren. en nou vroeg ik me af of daar wel alle drivers voor beschikbaar zijn.
zou iemand me hier misschien bij kunnen helpen??

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:45
Als je er nu al Windows 7 op hebt staan weet je toch welke drivers je mist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga eens naar de site van HP, tik je modelnummer in en kijk wat je kan vinden. Anders even je modelnummer in Google gooien en kijken wat dat oplevert, zo moeilijk is dat toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evertos
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 11:03
iedereen bedankt ik heb het gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funwar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 22:05
Voor Windows 10 blijkt het wat lastiger, zeker als je niet weet welke chips er op het moederbord aanwezig zijn. De PC is sinds kort in mijn bezit en heb dus geen documentatie van de machine, vandaar deze vraag.

De HP website kent de m9362.nl niet en de ASUS website kent het moederbord (M2N68-LA) niet.

Iemand enig idee welk type chip zorgt voor audio en welke voor netwerk? Mijn audio werkt namelijk niet en de netwerkaansluiting wil niet sneller dan 100MB/s, of is dat de max van de aanwezige kaart?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 14:01

M2M

medicijnman

Knap dat je het topic nog gevonden hebt, maar de chipset is een nforce chipset. Dat was in de tijd dat Nvidia nog chipsets maakte. De netwerkkaart zou gigabit moeten zijn, maar het verbaasd mij niks dat het blijft steken op 100Mb. edit: nope, max 100Mb met een nforce 430 chipset.

Mocht je geluid willen, dan zou een goedkope 2ehands PCI (niet express) geluidskaart een optie zijn, hopende dat de chipsetdrivers het goed genoeg doen om de PCI sloten te herkennen.

edit2: Er zit een realtek ALC888 geluidschip op. Daarvoor zijn nog windows 10 drivers beschikbaar, maar wel vanaf "vage" bron.

[ Voor 17% gewijzigd door M2M op 21-04-2021 13:03 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 22:58

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Even beetje gestrekt been... maar je kickt een 11 jaar oud topic met een vraag waar ik met een zoekmachine zoekend op "M2N68-LA" met de eerste hit een passend antwoord op lijk te vinden: https://support.hp.com/us-en/document/c01925534

Je bord beschikt over een nForce 430 chipset. Daarvoor zijn drivers gemaakt t/m Windows Vista. Als die in de basisdrivers van Windows 7/8/10 zitten dan halen die er vast wel uit wat er nog in zit. Je zou de 64 bits Vista driver kunnen proberen, maar dat is een gok.

Netwerkadapter dat zal de geïntegreerde nForce Network Adapter zijn. Die HP site zegt dat hij maar 10 Mbit zou zijn, maar ik vermoed dat dat een vergissing is, want volgens mij zijn die 1000 Mbit (Gigabit). Als die niet werkt dan vermoed ik dat daar simpelweg geen driver is voor Windows 10.
Ik vond nog dit https://appuals.com/fix-n...g-controller-not-working/ maar heb er een hard hoofd in of dat iets voor je uithaalt.
Ik zou me er gemakkelijk van af maken en simpelweg een wel ondersteunde netwerkkaart in het systeem prikken. Zo te zien beschikt het bord over twee PCIe 1x sloten en een regulier PCI slot. Een Intel Gigabit kaart voor PCI Express x1 of een ouder PCI model vind je voor een prikkie tweedehands en nieuw, bijvoorbeeld: pricewatch: Intel Gigabit CT Desktop Adapter

Audiocontroller zou een Realtek ALC888S zijn.
Drivers daarvoor vind ik hier: https://www.realtek.com/e...ion-audio-codecs-software

Omdat ik op zich wel voor het uitbreiden van de kennisbank ben die we hier hebben laat ik het topic open. Ben benieuwd of het nog lukt en wat je verder nog tegen komt, dan kun je dat laten weten en/of vragen.
Steek er wel a.u.b. wat moeite in, want dat moederbord en de specs waren echt zo te vinden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 21-04-2021 13:12 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:45
Ultraman schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:11:
Netwerkadapter dat zal de geïntegreerde nForce Network Adapter zijn. Die HP site zegt dat hij maar 10 Mbit zou zijn, maar ik vermoed dat dat een vergissing is, want volgens mij zijn die 1000 Mbit (Gigabit).
Het is volgens die HP link een Realtek RTL8201N, dus een 10/100Mb/s chip.

https://www.realtek.com/e...ast-ethernet-pci-software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 22:58

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Nielson schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:25:
[...]
Het is volgens die HP link een Realtek RTL8201N, dus een 10/100Mb/s chip.

https://www.realtek.com/e...ast-ethernet-pci-software
Ah, zo te zien kun je dat dingetje nog verder open vouwen.
Staat inderdaad dat er een 10/100 Mbit Realtek in zou zitten.

Lekker dan, want er zit een Gbit PHY in de nForce waar ze dan geen MII aan hebben gezet maar gekozen hebben voor die Realtek PHY en die gekoppeld hebben aan de poort. Zal vast een kosten of bewuste featurekeuze zijn geweest die goedkoper was dan de nForce chips afnemen met ingeschakelde Gbit. |:(

Zou eigenlijk verwachten dat die Realtek het wel uit de doos zou doen onder Windows... blijkbaar niet.
Hopelijk helpt de driver. Goede vondst.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 14:01

M2M

medicijnman

Als ik het verhaal lees, werkt de netwerkkaart wel, maar slechts op 100Mbit/s. Dat lijkt dus correct te zijn gezien de realtek chip. En als mijn geheugen mij niet in de steek laat, had je nog steeds een externe chip nodig als aparte transceiver?

-_-

Pagina: 1