[SyncMaster 2494] Beeld bibbert

Pagina: 1
Acties:

• Hansmans
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-02-2025
Ik heb vorige week een nieuw beeldscherm gekocht, namelijk de Samsung Syncmaster 2494LW. Nu gebruik ik deze als extern scherm bij mijn laptop, maar het beeld bibbert als ik de goede resolutie (1920*1080) gebruik. Toen ik het beeld eerst aansloot was dit nog niet zo.

In de FAQ hier staat dat je degauss moet gebruiken, maar dat heeft ie niet. (Zit dat niet alleen bij van die oude beeldschermen en niet bij TFT?)

Als ik een andere resolutie gebruik (1920*1200) dan bibbert het beeld niet meer, maar dan gebruik ik de randen van het scherm niet. Ik heb al een driver geïnstalleerd maar dat hielp ook niet. Weet iemand wat ik aan het gebibber kan doen?

• Hansmans
Heeft niemand een oplossing? Het moet toch ergens een simpele instelling zijn lijkt me, alleen heb ik dit nog steeds niet kunnen vinden...

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 07:07
Heb je als je gebruik maakt van je externe scherm het scherm van je laptop zelf ook nog aan staan?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer bij de goede resolutie eens een andere frequentie te pakken. Dat wil nog wel eens helpen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Hansmans
Ja ik heb naast mijn externe scherm ook het scherm op mijn laptop aan. Als ik dat uit zet blijf het beeld bibberen, of eigenlijk zijn het meer een soort lichte horizontale strepen die over het scherm schieten...

De andere mogelijke frequentie die ik in kan stellen is 59 Herz (nu staat hij op 60), maar dit werkt helaas ook niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Hansmans op 03-09-2010 19:02 ]

• Hansmans
Heb het probleem nog steeds, iemand een idee?

• dnbrainwash
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02 17:22
Hoe is hij aangesloten? Ik heb bij bepaalde modellen van fabrikanten gemerkt dat hij op vga bij 1080p gaat bibberen. Heb je een andere pc om het daarop te testen?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als je hem via hdmi aangesloten hebt kan ik mij best voorstellen dat het aan de hdmikabel ligt, en via dvi kan het ook wel aan een minder goede kabel liggen. Dus ik zou eens de kabels wisselen en kijken of dat effect heeft want normaal moet je gewoon 1080 p op deze monitor kunnen gebruiken.

• basdej
  • Laatst online: 14-02 20:58

basdej

OutSystems Consultant

al geprobeerd om de monitors fabrieksinstellingen terug te zetten?

Hoi.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:44

Mavamaarten

Omdat het kan!

Laat me raden... ATI kaart en CCC ?
Probeer in elk geval al eens je drivers te updaten naar de nieuwste versie ("een driver)
Geef anders ook ineens je specs, dat is altijd handig voor ons ;)

Android developer & dürüm-liefhebber

Pagina: 1