Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:01

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik heb 6 augustus een nieuw GSM abo van Hi in gebruik genomen. Vandaag wilde ik mij aanmelden op Mijn Hi om het internetabonnement op te waarderen. Daar bleek dat mijn nummer al geregistreerd was voor Mijn Hi. Het wachtwoord per SMS opgevraagd :+ en toen bleek dat het nummer tot 3 juli in gebruik is geweest bij iemand anders.

Los van het feit dat Hi dit niet heeft losgekoppeld en ik nu allerlei gegevens over deze persoon kan zien, ben ik eigenlijk nog meer verbolgen over het feit dat Hi blijkbaar binnen een maand nummers al opnieuw uitgeeft!

De telefonische helpdesk kan alleen de technische dienst vragen de gegevens op Mijn Hi los te koppelen (zodat ik mijn eigen abonnement kan registreren), maar ik wil eigenlijk ook een nieuw nummer. Ik heb even gegoogled maar vind nergens of er een afkoelperiode van gebruikte nummers is, en wat die dan zou moeten zijn.

Ik wil graag schriftelijk een klacht indienen, maar heb ik een poot om op te staan?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
SeatRider schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 17:20:
[...]

Ik wil graag schriftelijk een klacht indienen, maar heb ik een poot om op te staan?
Klagen staat vrij. Wat zij er vervolgens mee doen is aan hun.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:01

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Zojuist de OPTA (ConsuWijzer) gebeld. Werd uiterst snel en vriendelijk te woord gestaan, en kreeg dan ook na 2 minuten het antwoord waar ik niet op zat te wachten: Er is geen wettelijk vastgestelde termijn voor deze afkoelperiode. Met het oog op nummerportering houden providers de nummers een maand vast, en daarna mogen ze weer uitgegeven worden.

Weinig poten dus om op te staan :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:16
Bij Hi is het niet zo moeilijk om een nieuwe nummer aan te vragen. Kan bij elke reseller

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-10 21:42
Los van het feit dat Hi dit niet heeft losgekoppeld en ik nu allerlei gegevens over deze persoon kan zien
Eigenlijk vind ik dit veel dubieuzer! Om niet te zeggen, schandalig. Denk dat een klein mailtje richting de Commissie Bescherming Persoonsgegevens (CBP) hier wel op z'n plaats is.