FTP met Synology DS110J

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds deze week ben ik in bezit van de Synology DS110J.
Deze NAS heb ik gekocht enkel voor backup.
Omdat de NAS niet thuis maar bij mijn schoonouders staat, wilde ik gaan backuppen via FTP.

Hier gaat iets niet goed. De server staat geinstalleerd netjes op het buro bij mijn schoonvader. De router heb ik zo ingesteld dat poort 21 geforward wordt naar de NAS.

Thuis gaan inloggen, via een FTP programma en dan doet ie het soms.
In Win explore een externe netwerklocatie ingesteld. Dit doet het ook.... soms.
Heb ik de map voor me staan en ververs deze, als het niet na 1 keer vast loopt dan wel na de 2e keer.
Verbinding is dan kwijt.

Mijn schoonvader heeft een speedtouch ST546v6 modem/router en ADSL van HetNet.

Kan iemand mij hiermee helpen? Doe ik iets niet goed? Zie ik iets over het hoofd?

Graag jullie reactie.

mvg Wijnand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:46
Misschien niet het antwoord wat je wil horen, maar backuppen via Rsync een idee. Werkt prima met een 110j. Ik heb zelf de ftp optie nog niet geprobeerd.
Mogelijk iets met active en passive FTP. Heb je allebei geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je hebt denk ik poort 20 ook nog nodig :)
Zie http://slacksite.com/other/ftp.html

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het apparaat heb ik eerst getest om m`n eigen netwerk en werkt prima.
Een programma om te backuppen, daar heb ik een paar opties voor. Maar een vereiste is dat FTP het goed doet.

Active en passive FTP zegt mij niet zoveel, kan ik die instellen op de NAS? Moet ik dan ook wat in de router instellen?

Alvast bedankt voor je antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Poort 20.... Als ik in het configuratie scherm van synology kijk, dan staat daar alleen poort 21.
Moet ik die poort 20 in de router instellen?? Zoja....is dit dan UDP, TCP of ANY?

Ben hier best een leek in zeg maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor e url, k heb deze uitgedraaid en gelezen. In theorie ben ik er wijzer van geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kom dr niet uit...iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur86
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 17:02
Heb je de passieve poorten al eens geprobeerd te forwarden in de betreffende router? Dus niet alleen poort 20 en 21, maar ook de ''hoge poorten''. Meestal zijn een reeks van 5 aaneengesloten poorten genoeg. Dus 55536 t/m 55541

Misschien is het onzin wat ik roep hoor, maar vroeger had ik hier zelf ook last van en hierna werkte het wel (was wél een ftpservertje op m'n pc en géén NAS). Nu draai ik een Qnap TS-439pro NAS, en daarbij heb ik alleen poort 21 geforward).

Give it a try zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tuur86 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:28:
Heb je de passieve poorten al eens geprobeerd te forwarden in de betreffende router? Dus niet alleen poort 20 en 21, maar ook de ''hoge poorten''. Meestal zijn een reeks van 5 aaneengesloten poorten genoeg. Dus 55536 t/m 55541

Misschien is het onzin wat ik roep hoor, maar vroeger had ik hier zelf ook last van en hierna werkte het wel (was wél een ftpservertje op m'n pc en géén NAS). Nu draai ik een Qnap TS-439pro NAS, en daarbij heb ik alleen poort 21 geforward).

Give it a try zou ik zeggen :)
heb geprobeerd om deze poorten te forwarden, probleem is dat ik poorten kan invullen tot 9999, meer plaats is er niet in het vakje......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De poorten heb ik geforward, ik heb de eerste keer zitten kloten. Maar de problemen die ik had heb ik nog steeds. Moet ik ook iets doen met de trigger poort in de router??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:41
kan je de poorten toevallig niet in je firewall open zetten zoals in de screenshots van je?

Want kan namelijk nergens zien naar welk ip adress je poorten zijn geforward.

Ook zou ik aan je screenshot te zien poort 55536 tot 55663 open zetten zoals je hebt ingesteld op je synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Fatal schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:41:
kan je de poorten toevallig niet in je firewall open zetten zoals in de screenshots van je?

Want kan namelijk nergens zien naar welk ip adress je poorten zijn geforward.

Ook zou ik aan je screenshot te zien poort 55536 tot 55663 open zetten zoals je hebt ingesteld op je synology.
Bedankt voor je reactie!

De pasv poorten heb ik nu ook geforward, deze worden geforward naar het interne IP adres (van de NAS), net als de active poorten.

Probleem blijft bestaan.
Heb de tip gekregen om de range van de passive poorten te vergroten, een stuk of 1000.

Morgen kan ik dit pas weer aanpassen, gezien m`n schoonouders niet thuis zijn om de computer aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
probleem is opgelost...... passive mode stond aan op zowel de NAS als de client, dit schijnt niet te werken.
Passive mode uitgezet op de client, geen problemen meer...

Iedereen bedankt voor de hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:41
Misschien is het niet mogelijk met jouw NAS, maar is SFTP niet een veiligere oplossing?
Want met FTP stuur je alles ruw over internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SSL wordt de volgende stap, ik ben blij dat alles nu werkt.

Gezien de gegevens vertrouwelijk zijn, heb je zeker gelijk!

Beveilingingscertificaten, is voor mij nieuw, dat gaat weer een studie worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:41
Certificaten?, filezilla server (wat ik gebruik op mijn xp server) had er eentje voor mij aangemaakt. Na wat invullen.
Maar die had ik vervolgens niet nodig bij de client ofzo.

Ik heb FTPES (verplicht ssl) ingesteld, maar dat werkt niet overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om eerlijk te zijn, heb ik nog nooit iets gedaan wat ook maar in de richting wees van SSL of certificaten.... ben een beetje aan het googlen om hierin wat wijzer te worden.

Vind wel dan Synology hier wat meer over mocht vertellen!! Ik kan de functie SSL aanvinken, en dan gebeurd er verder helemaal niks. Er wordt niet gevraagt naar een certificaat of iets dergelijks. Qua gebruiktvriendelijkheid laten ze hier wel wat liggen.....
Pagina: 1