• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoi,

Ik ben aan het kijken om een meterkast pc'tje bij een vrindje te droppen en heb hier een leuk VIA Epia plankje voor.
Echter zitten we toch over een wat dikker modelletje na te denken en dan kom ik bij een Supermicro mobo uit met een Netburst 2.8Ghz HT Xeon.

Ding heeft een TDP van 135W maar ik geloof niet dat hij dat continue zal verbruiken (TDP is immers de maximale spec).

Kan iemand me vertellen waar ik ongeveer van uit moet gaan? en wat er eventueel aan winst te behalen gaat zijn met een onderclock.... als dat al mogelijk is (supermicro -> fancy spul ,maar niet echt consumerspul ;)).

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:23
Met onderclocken is geen significante besparing te winnen.

Ik heb dit op een Dual Xeon 2.0Ghz config geprobeerd icm met een cresta kwhmeter, maar ik kon geen afname in verbruik herkennen.

Wellicht als je voor de wat grotere besparing wilt gaan, dat je een atomboardje in huis moet halen.

Met de config die ik heb staan kan ik trouwens voor jou weinig zinnings aan informatie geven, omdat er 2procs ipv 1 inzit en dat er 8 schijven aanhangen ;)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Admiral Freebee
  • Niet online
Met onderklokken kan je wel winst behalen, maar dan moet je ook de spanning (drastisch) verlagen. En dat kan niet op elk moederbord eenvoudig.

Zo heb ik op mijn laptop met een Pentium M ervoor gezorgd dat de ventilator nauwelijks nog moet aanslaan. Maar dat is wel met een ondervolt van 0,28V :P

Overigens gaat die CPU best wel wat verbruiken hoor. Natuurlijk niet 135W continu, maar toch. De Netburst architectuur was niet zo heel zuinig ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Admiral Freebee op 30-08-2010 16:00 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Het is ook een dual socket bordje in mijn geval ;).
Echter zijn die netburst units niet echt het toppunt van zuinigheid...

Het ging mij meer om het gemiddelde verbruik trouwens per CPU.

[ Voor 21% gewijzigd door Boudewijn op 30-08-2010 16:04 ]