Toon posts:

Extreem traag internet?!

Pagina: 1
Acties:

• Vince Dexa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-11 14:37
Hopelijk zit ik hier op de goede plek, want ik heb een probleem waar ik zelf niet meer uit kom.

Het volgende is het geval: Sinds een week is mijn internet bijzonder traag, meer specifiek: het laden van websites duurt minuten, als het al lukt... :|

Probleem doet zich voor op mijn desktop (XPsp3) in Firefox/Chrome en IE.
Maar ook op mijn Laptop1 (XPsp3) en laptop2 (KUBUNTU).

Probleem lijkt me dus browser- en OS onafhankelijk.
Wat me brengt bij het enige wat ze allen gemeen hebben: de internetverbinding.

Ik heb 20Mb ADSL (via Telfort) over ISDN.
na het NT-1 kastje komt mijn Zyxel 2602-H, hier hangen de desktop en laptops aan, even als een Linksys WRT54GL als AP.

Via de webinterface van de Zyxel is een Diagnostics overzichtje te zien, maar dat vermeldt 0 errors en verder veel verzonden en ontvangen pakketjes.

Het gekke is dat downloaden (Tweaknews FTW!) met normale snelheden gaat.Geen enkel probleem.

Volgens mij is er in de configuratie niets veranderd recentelijk en toch wordt het probleem steeds erger.
McAfee ziet nergens iets vreemds en ook verschillende spyware tools vinden geen problemen.

Google zoek resultaten worden snel weergegeven, maar een advertentie op marktplaats met fotoos bijvoorbeeld duurt rustig een paar minuten, soms helpt het om een paar keer op refresh te klikken, maar ook weer niet altijd.

Ik heb 1 voor 1 alle computers uitgezet en van de router gehaald maar ook als ze alleen aan het internet hangen is niets mee te beginnen.

Resetten van Zyxel en de Linksys hebben niets opgeleverd.

Excuses voor de lap tekst, maar ik ben graag zo volledig mogelijk.. Hopelijk is er iemand met een idee hoe dit op te lossen.

Now go away or I shall taunt you a second time!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Misschien een protocol kwestie?

• Twiztid2004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-02-2011
Als ik het goed begrijp download je dus op normale snelheid, maar is "gewoon" internetten erg traag...

Welke DNS servers gebruik je?

Mochten dat die van je provider zijn, probeer eens de DNS servers van OpenDNS of Google DNS.

Voor OpenDNS is dat 208.67.222.222 en 208.67.220.220
Voor Google DNS is dat 8.8.8.8 en 8.8.4.4

• Vince Dexa
Dank voor de tip, ga ik direct proberen zodra ik klaar ben met koken. :9

• Twiztid2004
Ik ben benieuwd, en eet smakelijk :)

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:28

Mavamaarten

Omdat het kan!

Mocht dat niet helpen, probeer eens je zyxel bakje te resetten ?
Helpdesk al geprobeerd ?

Android developer & dürüm-liefhebber

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lijkt op een DNS probleem, als normaal downloaden wel snel gaat met usenet.

• Vince Dexa
Vanmorgen even de Google DNS servers in mijn Zyxel gezet. en deze gereset.
Lijkt weinig te verbeteren. Websites worden nog steeds traag geladen en soms eerst als een soort platte tekst versie weergegeven: grote letters, en plaatjes verder geen opmaak.

Wat me verder opviel in de eventviewer was dat er blijkbaar problemen zijn met de DHCP.
mijn desktop krijgt z'n IP niet of verliest deze en krijgt hem 10 seconden later weer terug.
De exacte event ID's zal ik vanavond thuis even noteren en hier neerzetten.

Ik heb mijn Windows laptop en Windows desktop in zo'n windows werkgroep/thuisnetwerkje gehangen. kan ik dit makkelijk ongedaan maken?

• Twiztid2004
Vince,

kun je je nog een beetje herinneren wat er voorafgaand aan de problemen gebeurt is?

Denk hierbij aan bijvoorbeeld het router/modem wat vastgelopen is, toevoeging van een laptop/pc in het netwerk of zoiets...

Heb je veel aangepaste instellingen in je modem/router staan? Misschien een keer proberen hem een factory reset te geven, dat wil nog wel eens helpen met deze beestjes... (zelf ex-telfort klant met dat bakkie ^^ )

[Voor 32% gewijzigd door Twiztid2004 op 31-08-2010 16:47]

• Vince Dexa
Er is niet echt iets significants gewijzigd de laatste tijd.

Ik begin steeds meer mijn Zyxel doos te verdenken.
als ik de events in de eventviewer bekijk zijn er problemen met het verkrijgen van IP adressen. (zyxel zou de DHCP moeten regelen...)
Daarnaast zijn er duidelijk problemen met de DNS taken. Ook iets wat Zyxel zou moeten regelen.

Voor de volledigheid, ik zie herhaaldelijk de volgende Event ID's voorbij komen.
ID1003 (unable to renew address from DHCP)
ID1002 (192.168.1.3.has been denied)
ID1007 (Your computer has automatically configured the IP address for the Network Card with network address <MAC address>. The IP address being used is <ip address within the 169.254.0.0 range>.
ID2504 (The server could not bind to the transport \Device\NetBT_Tcpip_{86EF436E-588D-4F57-B488-FFADD55FE422}.)

Vanavond maar eens terug zetten naar fabrieksinstellingen.
Enig idee welke instellingen ik dan kwijt raak?

Zou mijn Linksys WRT54GL trouwens uitwisselbaar zijn met die Zyxel? :? Of mis ik dan een modem?

• Twiztid2004
Dit klinkt inderdaad erg als een buggy Zyxel.

De settings die je kwijt raakt, is basically alles wat je met de hand ooit ingesteld hebt. Als ik het me goed herinner zijn ze standaard ingesteld op de provider, dus verbinding heb je wel, maar dingen zoals je portforwarding enzo ben je kwijt.

mocht hij het dan nogsteeds niet goed doen, zou ik zeggen, bel ze eens, en leg het voor. Ik heb zelf ook al een keer de boel moeten laten vervangen, omdat resetten niet meer hielp... een nieuwe toen wel...

Wat betreft de linksys, als ik het zo goed zie (in de manual) dan is dat alleen een router, zonder modem. Dus dat zou inderdaad niet werken...

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-10 11:54
Ik heb met een Siemens Gigaset SX551 (aka de zilveren Experiabox) exact hetzelfde probleem, voor mij is de oplossing het veranderen van de Attack Detection van High naar Medium (zit bij mij onder de Firewall-tab ergens). Ik kreeg er wel bepaalde log-messages bij, welke weet ik niet meer precies, maar misschien heeft de Zyxel (lijkt me niet dat de Linksys het probleem veroorzaakt) ergens een vergelijkbare instelling?
En nee, ik waardeer het niet van KPN dat wanneer ze besluiten weer eens een firmware update te doen deze setting wordt teruggezet naar High.

• Vince Dexa
ik kan me niet herinneren een dergelijke instelling te hebben gezien, maar ik zal er eens naar kijken.
thanks.

• Vince Dexa
Terugzetten van de fabrieksinstelling heeft niets geholpen.
ZyXel blijft moeite houden om netjes IP adressen uit te delen en ze daarna ook nog te onthouden :|
En DNS blijft ook een moeilijk verhaal:
Na een ipconfig /renew laadt de webpage wel vlot maar daarna is het weer bagger
De firmware opnieuw laden is niet meer mogelijk, uploaden stopt na 2% en daarna time de verbinding uit.

Goed lang verhaal kort:
ik ben toe aan een nieuw modem...
kan ik gewoon een nieuw modem (ADSL2+ over ISDN) aanschaffen of krijg ik dan ruzie met Telfort? Mijn Linksys kan routeren dus in principe heb ik aan alleen een modem genoeg toch.
correct me if I'm wrong...

Iemand een voorstel voor een leuk nieuw modem?
En natuurlijk iedereen bedankt voor het meedenken. _/-\o_

• Vince Dexa
nog even een vraag:
Als ik mijn Linksys WRT54GL het routeren/DHCP werk laat doen kan ik mijn buggt ZyXel dan vervangen door dit modem?
ZyXel 660R-D1 ADSL2+ ISDN annex b.
pricewatch: Zyxel Prestige 660R-D1

• Permutor
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-03 11:01
Ik herken je problemen, maar ik moet er bij zeggen dat ik geen echte oplossing heb.
Bij mijn overstap van 8MB naar 20MB gelijk het door Telfort aangeraden modem aangeschaft: de ZyXel (voor analoog). Helaas, zodra ik een beetje (niet eens veel) P2P doe, dan laat de telefoonverbinding steeds hikken, waardoor telefoneren zo goed als onmogelijk wordt. Ik heb heel veel instellingen, ook QOS, geprobeerd, maar het blijft een drama.
Daarom de Speedtouch modem weer teruggezet, die heeft dat probleem niet. (maar die heeft slechts 2 poorten en geen draadloos :'( )
Wat ik de laatste tijd steeds duidelijker heb, is dat als ik P2P doe, dat dan het webbrowse verkeer stront traag wordt. En dat is snel opgelost door uTorrent af te sluiten. Limiten van # verbindingen, # active downloads, etc., zet allemaal geen zoden aan de dijk.
Andere DNS server in het modem ingesteld. Nop.
En het frappante is dat P2P bij wijle topsnelheden haalt, afhankelijk van het aanbod. Ook reguliere downloads gaan regelmatig goed snel.
Het lijkt er op dat Telfort het aantal verbindingen limiteert, en de gebruiker pest door webverkeer te frustreren. Ik kan hiet niet bewijzen; zo ervaar ik het.
Zodra ik kan, ga ik op zoek naar een andere provider, en een fatsoenlijk modem dat zeker goed functioneert.

[Voor 7% gewijzigd door Permutor op 03-09-2010 09:49. Reden: Bijstellingen]

• Twiztid2004
Vince Dexa schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 09:34:
nog even een vraag:
Als ik mijn Linksys WRT54GL het routeren/DHCP werk laat doen kan ik mijn buggt ZyXel dan vervangen door dit modem?
ZyXel 660R-D1 ADSL2+ ISDN annex b.
pricewatch: Zyxel Prestige 660R-D1
Ik denk dat je hem door basically elk ADSL ISDN annex B modem kan vervangen. Het enige waar je even op moet letten is dat je alle instellingen goed erin kan zetten, en dat je alles bij de hand hebt. Ik kan me niet helemaal meer herinneren of Telfort alle gegevens vrijgeeft (zoals je login en de hele handel)...

Als je die hebt, lijkt me niet dat er een probleem zou moeten zijn...

BTW. Wat je misschien nog zou kunnen proberen (als je modem het toestaat...) is hem in bridged mode zetten. Dan werkt ie niet meer als router, en zou je de routing nu al door je WRT'tje kunnen laten doen. Let wel: als je telefonie ook door je modem geregeld word, werkt dat niet meer...

• Vince Dexa
Ik heb net een nieuwe modem besteld
een Vigor V120-B ADSL2+ modem router annex B

Die Zyxel ben ik zat.
Voor telefonie gebruik ik hem niet en Telfort heeft alle noodzakelijke instellingen online staan.
Nogmaals bedankt allemaal en hopelijk is de volgende post van uit huis...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Annex B is voor ISDN hé?

• Lynx1288
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07-2017
Vince Dexa schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 15:00:
Ik heb net een nieuwe modem besteld
een Vigor V120-B ADSL2+ modem router annex B

Die Zyxel ben ik zat.
Voor telefonie gebruik ik hem niet en Telfort heeft alle noodzakelijke instellingen online staan.
Nogmaals bedankt allemaal en hopelijk is de volgende post van uit huis...
Herkenbaar verhaal over dat telfort modem van Zyxel, zelf ben ik een tijdje klant geweest bij telfort
Wat een ellendige provider, het probleem is al jaren bekend bij telfort, probeer maar over te googlen. Er wordt niks aan gedaan door telfort, bellen naar de klantenservice heeft geen zin ondank de hoge belkosten die je moet betalen. Ben blij dat ik voortijdig mijn contract mag beëindigen. Dus overgestapt naar een andere provider met een andere modem, de thompson modem, nooit meer probleem gehad terwijl het zelfde kpn lijn is. Laatst weer overgestapt naar tele2 provider weer een andere modem gekregen, ben niet echt zo tevreden (de aanbieding was zo aantrekkelijk) omdat internet verbinding steeds weg valt maar het is niet zo erg als bij telfort, maar nog steeds via dezelfde kpn lijn ( de zogenaamde huurlijn). Dus moet ik wel concluderen dat het aan de modem ligt.
Hoop voor jou dat je kosteloos een nieuw modem krijgt via telfort, ze horen een degelijk product te leveren.

• Vince Dexa
Mijn Zyxel heb ik nog van 12move gekregen voordat ik, met verbinding en al, werd overgenomen door Telfort. en is inmiddels ver buiten zijn garantie periode.

Eigenlijk heb ik tot deze problemen nooit issues gehad met mijn verbinding. hoog uit 2 of 3 keer per jaar dat internet er even ligt. meer niet.

Maar goed, als alles goed gaat kan ik morgen weer fullspeed browsen.

• Vince Dexa
zo, nieuw modem aangesloten en alles werkt weer naar behoren.
mooi spul trouwens die DRAYTEK Vigor pricewatch: DrayTek Vigor Vigor120
Ik zal zsm een review schrijven. ook over de Wlanshop. Bijzonder snelle service daar!
iedereen bedankt voor het meedenken!

Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee